• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Finns nån liten smygkärlek till fällknivar. Här är mina iallafall.
IMG_20160123_182720.jpg

Pelarn65! Fick en sån där för ett halvår sedan i födelsedagspresent, har den i jackfickan alt. bilen 100 procent av tiden. Så grymt vass, välgjord och välbalanserad. Mycket förtjust i den. Ska ta någon bild på den och posta här snart, när jag får tummen ur!

Niclas L

Jag sålde av mina Microtech under en period av tillfällig sinnesförvirring. Intresserad av de flesta modeller, dock ej SA eller Halo-modeller. Helst skulle jag vilja ha en LCC D/A, fattar inte att jag sålde den. Eller en bra, stark OTF. Behöver inte vara just MT.

Några snabba på nya familjemedlemmarna,,

Två custom och en box cutter/utility tool.

Från vänster har vi; en custom

Serge BEAN flipper
(delvis rester av en Ammunitions låda)

Rex Ford R.U.T (Rexford Utility Tool) öppnar allt från öl, till konserver. Perfekt för överlevaren ;D

Sist men inte minst en custom Jake Hoback - Kwaiback, ett collaborate med MonkeyEdge FRAG Pattern (MEFP)

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Senast ändrad:
Mycket fina knivar!

Själv har jag hamnat i vintageträsket vad gäller knivar.

Av en slump hittade jag en Singleton & Prisman för ett tag sedan, för en tjuga på loppis. Cirka hundra år gammal enligt kännare och tillverkad i Sheffield.

IMG_4264.JPG

IMG_4269.JPG

Sedan blev det en Rawson Brothers, också cirka hundra år och tillverkad i Sheffield.

IMG_4361.JPG
IMG_4362.JPG

Så då var det ju givet att jag skulle börja leta. Fick bli en med skollor i metall och med reklam för engelsk produkt på svenska! Richardson och Sheffield igen.
IMG_4371.JPG

IMG_4369.JPG

Fortsättning följer!

Jim

Lägger ut en förtäckt köpes.
Någon av er tokar som har en assisted eller "annan automatisk enhandsmanövrerad" kniv för några hunkor? Paket ska öppnas och jag har inte
iddats leta på obskyra webshoppar...

Tillbaka
Topp