Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej på er!
Det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg under denna rubrik.
Har idag blivit klar med slutarbetet på dessa två knivarna.
Bladet på första kniven är gjort av Joakim Wittikko och bladet på kniv två är gjort av Roger Fält.
"Jocke med kniven"?Jocke Wittikko är en riktigt schysst kille, har köpt ett flertal knivar från honom.
Får inte vara sämre..
Köptes med nya köket, tyckte de var måste.
Sorry för tumb, får inte stor bild funka
Helt utan tvekan, skrev i den andre tråden där jag postade bilder på nya köket att jag var supernöjd.Nöjd med "vässaren"?
Bor faktiskt utanför Malmö. Men provar den gärnaHelt utan tvekan, skrev i den andre tråden där jag postade bilder på nya köket att jag var supernöjd.
Nästan så jag upplever dom vassare nu än när jag köpte dem...
Du bor i Malmö ? Jobbar här, bara hojta till så får du prova den
De gör jag med, öster om bara låna hem den par dagar testa dig fram. Jag gillar den skarptBor faktiskt utanför Malmö. Men provar den gärna
Fantastiskt!De gör jag med, öster om bara låna hem den par dagar testa dig fram. Jag gillar den skarpt
KS-andan in action...De gör jag med, öster om bara låna hem den par dagar testa dig fram. Jag gillar den skarpt
Ser onekligen väldigt smidig ut i de videos som finns.De gör jag med, öster om bara låna hem den par dagar testa dig fram. Jag gillar den skarpt
Ska jag vara ärlig så vet jag inte, köpte en uppsättning knivar med japan slipning så har inte testat, men det borde väl gå lika bra antar jag!Ser onekligen väldigt smidig ut i de videos som finns.
Funkar det bra med 30grader för köksknivarna?
Ska jag vara ärlig så vet jag inte, köpte en uppsättning knivar med japan slipning så har inte testat, men det borde väl gå lika bra antar jag!
@Sjobedan ska låna den och kanske kan testa om han har några knivar med 30grader slipning?
Det går perfekt nu när jag tittar på den, den ena sidan är 30grader andra är 40 grader.. =)Ser onekligen väldigt smidig ut i de videos som finns.
Funkar det bra med 30grader för köksknivarna?
Det här är väl overkill men jag fick en sådan här efter min framlidne svärfar. Eftersom den står ute i garaget så får jag erkänna att Spyderco-slipen används bra mycket mer ofta... Men det impar på barnen när pappa plockar fram den stora slipen
http://www.clasohlson.com/se/Slipmaskin-Tormek-T-7/30-9857
Jo, att övertala min fru är ett flerårigt projekt. Hon tycker det är illa nog med vassa knivar...Underbar! Skulle stått i köket brevid kaffebryggaren kanske
Jag skulle behöva anledning att köpa en sån där. Bra till mycket!Det här är väl overkill men jag fick en sådan här efter min framlidne svärfar. Eftersom den står ute i garaget så får jag erkänna att Spyderco-slipen används bra mycket mer ofta... Men det impar på barnen när pappa plockar fram den stora slipen
http://www.clasohlson.com/se/Slipmaskin-Tormek-T-7/30-9857
Jag hade nog köpt ett relativt finkornigt bryne istället för Sydercos system. Brynen finns på Clas Ohlson, Jula etc. för runt 50 kronor.Inget som har ett bryne till salu? Jag kan inget om knivar men skall ha ett bryne för att få till vass egg på en svarvstickel. Läst något om spyderco? Mvh
Vet du micron på det? MvhJag hade nog köpt ett relativt finkornigt bryne istället för Sydercos system. Brynen finns på Clas Ohlson, Jula etc. för runt 50 kronor.