• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

PIC

Cartier
2-Faktor
Här är en liten som jag alltid blir glad av när jag hittar den, oftast i nån ficka på utebyxorna.
IMG_20170714_095044.jpg
 

mannis

Cartier
@-JL- Håller med, helt sinnes. Måste vara nåt fel i metallen. Ska göra ett försök med reklamation, kommer dock inte ihåg var den är köpt... nåväl får väl ge mig på generalagenten.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Se det som ett tillfälle att köpa en riktig kniv! Säkert ett ovanligt fall men Global är ju inte kända för att vara speciellt prisvärda till vad man får. Lite av en modekniv helt enkelt.
Nu gick jag och köpte en G-2 för några månader sedan - jag tror att jag betalade 700 eller 800 för den. Jag tyckte det var ett bra pris och letar inte efter ny kniv just nu. Men för framtida referens, vilken eller vilka prisvärda 20 cm kockknivar rekommenderars i prisspannet 800-1200 (G-2s intervall) och varför?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vad har jag köpt för något!? Fake!?
Hittade den här Jaktkniven utan signatur idag på Helsingborgs Antikmässa! Är det någon som vet?
Den påminner om fällkniven, men saknar som sagt signatur. Den är sliten, men tyckte den verkade gedigen och gav 150kr för den.
Är det en Kina kopia!? Med hopp om svar!

Några bilder:

DSCF3816.JPG
DSCF3817.JPG
DSCF3821.JPG
DSCF3818.JPG
DSCF3819.JPG
 
Topp