Ber om ursäkt! Är inte jeansnörd men uppskattar alltid ny kunskap. Men undrar om dagens tillverkare har rätt mått för att få plats med en rödtolvaTjusig! Men som jeansnörd måste jag protestera! Det är faktiskt en fickursficka!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ber om ursäkt! Är inte jeansnörd men uppskattar alltid ny kunskap. Men undrar om dagens tillverkare har rätt mått för att få plats med en rödtolvaTjusig! Men som jeansnörd måste jag protestera! Det är faktiskt en fickursficka!![]()
Mina huvudsakliga jeans är av 50-talsmodell och har rätt generös ficka. Är det Lee du kör? Grön selvedge = Lee.Ber om ursäkt! Är inte jeansnörd men uppskattar alltid ny kunskap. Men undrar om dagens tillverkare har rätt mått för att få plats med en rödtolva
![]()
Man använder den såklart till vad man vill! Brukar ha en liten kam och min Space Pen Bullet i den fickan, men det ursprungliga syftet är fickur! Nog om jeans, åter till knivarna!
Fortfarande grymt sugen på en Spyderco Ladybug. Blir nog en sån snart!
Exakt min tanke med den!Och ladybug'n lär ju gå ner i nämnda ficka..![]()
Och ladybug'n lär ju gå ner i nämnda ficka..![]()
Exakt min tanke med den!
PM2 är ganska så stor som EDC, nästan lika stor som F1an. På bilden nedan syns A1, F1, PM2, Native 5 och Techno. PM2 är lättast att öppna och stänga, Native 5 har perfekt storlek, ungefär som Manic tror jag men min absoluta favorit är Techno. Den är på snudd för liten men känslan är som att hitta hem konstigt nog!Ska köpa kniv och funderar mellan Spyderco paramilitary 2 eller Spyderco para 3. Är ute efter en bra och lite mindre EDC-kniv. Eller har ni några andra tips på bra fällkniv som passar mina krav, lätt och inte så stor. Upp til 2k är budget.
Ska köpa kniv och funderar mellan Spyderco paramilitary 2 eller Spyderco para 3. Är ute efter en bra och lite mindre EDC-kniv. Eller har ni några andra tips på bra fällkniv som passar mina krav, lätt och inte så stor. Upp til 2k är budget.
Tack för svar. Drar ned till Stockholm för shopping om någon vecka och tänkte då inhandla kniv. Någon som har tips på bra butik med framförallt Spyderco.
Tack för svar. Drar ned till Stockholm för shopping om någon vecka och tänkte då inhandla kniv. Någon som har tips på bra butik med framförallt Spyderco.
Har inte walter bort spyderco? Nära korsningen vasagatan/kungsgatan.Garderoben har Spyderco. Annars vet jag inte. Tror det är dåligt med fysiska butiker. Naturkompaniet brukar ha en del Fällkniven.
Har inte walter bort spyderco? Nära korsningen vasagatan/kungsgatan.
Var förbi idag, men kollade inte på knivar utan på annat kul.Aldrig varit där. Men verkar som det.
http://www.walterborg.se/sv/produkt/kniv
Fick precis hem en Leatherman Wave. Har sedan tidigare en Swiss army som varit väldigt bra, hoppas den här är lika användbar.
![]()
Någon som har några erfarenheter av denna? Eller synpunkter för den delen. Tänkt som en fickkniv att alltid ha med sig.
https://www.sogknives.com/centi-i.html
Garderoben hade bara de billigare modellerna utav Spyderco. Så det blir till att beställa på nätet. Det blir antingen en Para 3 eller en Sage 5.Garderoben har Spyderco. Annars vet jag inte. Tror det är dåligt med fysiska butiker. Naturkompaniet brukar ha en del Fällkniven.
Funderade lite på det här med knivlagen och kollade på polisen.se.
Vad jag förstår behöver man som laglydig och fredlig inte vara orolig över att ha en liten fickkniv eller multitool på sig för vardagssysslor. Eller har jag förstått fel?
https://polisen.se/Lagar-och-regler/Vapen/Knivar-med-mera/
Ah, vad bra att höra! Precis, självklart har man den ju bara där man behöver den. Om man inte kan skilja på lämpliga och olämpliga platser så har man nog inte behov egentligenDet är korrekt. Tex är Fällkniven LTC godkänd att bäras på allmän plats förut självklara platser som i skolan, på krogen etc.
Vill lobba lite för en Card Sharp som fickknivsalternativ, riktigt bra då den oftast alltid är med.
![]()
JodåKan absolut tänka mig att den där i original är häftig, jäkla kul idé. Du har ingen bild på din egen, en affärsbild är rätt tråkig!?