• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Tjusig! Men som jeansnörd måste jag protestera! Det är faktiskt en fickursficka! :D
Ber om ursäkt! Är inte jeansnörd men uppskattar alltid ny kunskap. Men undrar om dagens tillverkare har rätt mått för att få plats med en rödtolva;)
IMG_2348.JPG

Ska köpa kniv och funderar mellan Spyderco paramilitary 2 eller Spyderco para 3. Är ute efter en bra och lite mindre EDC-kniv. Eller har ni några andra tips på bra fällkniv som passar mina krav, lätt och inte så stor. Upp til 2k är budget.

Ska köpa kniv och funderar mellan Spyderco paramilitary 2 eller Spyderco para 3. Är ute efter en bra och lite mindre EDC-kniv. Eller har ni några andra tips på bra fällkniv som passar mina krav, lätt och inte så stor. Upp til 2k är budget.
PM2 är ganska så stor som EDC, nästan lika stor som F1an. På bilden nedan syns A1, F1, PM2, Native 5 och Techno. PM2 är lättast att öppna och stänga, Native 5 har perfekt storlek, ungefär som Manic tror jag men min absoluta favorit är Techno. Den är på snudd för liten men känslan är som att hitta hem konstigt nog!
IMG_1443.JPG

Tack för svar. Drar ned till Stockholm för shopping om någon vecka och tänkte då inhandla kniv. Någon som har tips på bra butik med framförallt Spyderco.

Tack för svar. Drar ned till Stockholm för shopping om någon vecka och tänkte då inhandla kniv. Någon som har tips på bra butik med framförallt Spyderco.

Garderoben har Spyderco. Annars vet jag inte. Tror det är dåligt med fysiska butiker. Naturkompaniet brukar ha en del Fällkniven.
Har inte walter bort spyderco? Nära korsningen vasagatan/kungsgatan.

Det är korrekt. Tex är Fällkniven LTC godkänd att bäras på allmän plats förut självklara platser som i skolan, på krogen etc.
Ah, vad bra att höra! Precis, självklart har man den ju bara där man behöver den. Om man inte kan skilja på lämpliga och olämpliga platser så har man nog inte behov egentligen :)

Vill lobba lite för en Card Sharp som fickknivsalternativ, riktigt bra då den oftast alltid är med.
card-sharp-2-knife.jpg

Fick två sådana av en vän som handlar mycket på nätet från Kina. Kopior, antar jag. Ser inte lika exklusiv som den där. Mina var av oerhört dålig kvalité, plus att jag kände mig orolig för att jag skulle glömma "kreditkortet" i plånboken när man flyger.

Kan absolut tänka mig att den där i original är häftig, jäkla kul idé. Du har ingen bild på din egen, en affärsbild är rätt tråkig!?

Tillbaka
Topp