• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

AMG63

Cartier
Min jaktkniv med damaskerat stål, kommer inte ihåg tillverkare, köptes för ca15år sedan,
o så fick rootbeeren vara med:)
20170919_213613.jpg
 

Case

Panerai
Vill lobba lite för en Card Sharp som fickknivsalternativ, riktigt bra då den oftast alltid är med.
card-sharp-2-knife.jpg

Fick två sådana av en vän som handlar mycket på nätet från Kina. Kopior, antar jag. Ser inte lika exklusiv som den där. Mina var av oerhört dålig kvalité, plus att jag kände mig orolig för att jag skulle glömma "kreditkortet" i plånboken när man flyger.

Kan absolut tänka mig att den där i original är häftig, jäkla kul idé. Du har ingen bild på din egen, en affärsbild är rätt tråkig!?

Hade en, den var riktigt bra tycker jag, för vardagsbruk. Blev av med den i säkerhetskontrollen i Shanghai...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ni ser min post lite längre upp. Hur kan jag få upp skicket på kniven på bästa sätt?
Om den har liknande konstruktion som den jag hade när jag var ung, så sitter det en mässings låsning med ett par hål i kanterna i toppen av skaftet. Den var gängad och kunde skruvas ur varpå man kunde avlägsna hela skaftet. Sedan är det tid och tålamod med våtslippapper som gäller. Jag har slipat blad med våtslippapper på en skärbräda. 400, 600, 800 osv tills man har den finish man är nöjd med. Annars kanske du skulle höra av dig till något sliperi för hjälp. Den är väl ändå värd lite kärlek, cool liten kniv :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ni ser min post lite längre upp. Hur kan jag få upp skicket på kniven på bästa sätt?
Om det är just skaftet du vil få lite hyfs på så har jag tidigare slipat om lädret med sandpapper och sedan polerat med neutral skokräm av bättre kvalitee. Skulle även tro att slöjddetaljer eller vad butiken heter? har vax för läder
 
Topp