• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

JLC

Panerai
2-Faktor
Är väl inte ett inlägg på nivå med er samlare men ändå knivrelaterat. Håller på att göra mitt första handtag till ett köpt blad. Är absolut ingen mästerslöjdare men det är skönt att hålla på med händerna och få bort lite brus ur huvudet :)
DF2EBCBA-83C8-4F0C-8E7C-294D63CC552D.jpeg
träpluggarna? i mitten?
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har fått ett lokalt problem med min läsförståelse, jag läser texten i lagen men förstår inte resultatet....
Så jag tar en koll bland kniv folket.
Pushdagger frågor:
Lagligt att inneha: Ja / Nej?
Import: Ja / Nej?
 

kay75

Omega
Daglig användare men jobbar inte i kök. Har dock en stor hög med knivar :)
jag använ
Första damascuskniv. Med 37 lager stål så får man hoppas att det håller ett tag iaf. Förra trotjänaren vek sig något när någon i mitt kök använde den för att klyva ben... :facepalm:
Nåja, det gav mig ett skäl till att köpa nytt. ;)

Superskarp, som förväntat. Och bjuder på noll motstånd när man ska jobba och förbereda mat. Älskar man när bra verktyg gör jobbet lätt för en? Gillar även det råa utseendet med hamrandet längs hela kniven.
83E3D807-B7FB-4DF6-8372-EFC24907F8C4.jpeg


Yaxell Zen Nakiri, grönsakskniven. Men funkar enligt mig till det mesta.
bra knivar! har ett par själv,dock lite svåra att slipa, krävs mer arbete, så grattis
 
Topp