Chris Reeves Mnandi. Fin liten "gentleman's folder" som er med både i dressjakken og fiskevesten.
![]()
Underbar, och kul att du hittat hit, varmt välkommen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Chris Reeves Mnandi. Fin liten "gentleman's folder" som er med både i dressjakken og fiskevesten.
![]()
Skall vi ta hem två från usa då?
Skall vi ta hem två från usa då?
Lite sugen, kolla upp vart den finns, pris osv och PMa mig....
Letar nytt men finner inget av intresse. Letar fällkniv och i första hand nordiskt. Eka och Fällkniven går bort just nu. Skulle gärna vilja ha något samiskt, finskt eller från något av övriga nordiska länder. Svenskt också så klart, men hittar inget. Någon som sitter på nåt märke/tillverkare?
Kollat igenom hela den här tråden men tyvärr är det mesta amerikanskt alt Fällkniven eller så Eka. Tyskt kan också funka.
Kanske borde jag söka i frilufslivsforum? Någon med förslag på sådant?
Fick en Opinel idag. Härlig i all sin enkelhet. Bilden blev lite mörk dock men det går att se vad det är
![]()
Jag skulle säga hantverket, ingenjörskonsten och den uppenbara skillnaden mellan god och dålig kvalitet. Ungefär som med klockor.För en oinvigd (och frågan kanske redan ställts i tråden)….men vad är det med knivar som triggar igång så många?
(uppriktig fråga, ingen ironi)![]()
Skulle oxå gärna ha en exakt likadan, gillar ju som sagt små knivar, passa dig för kopior bara, låg en Microtech Automatkniv på tratten nyligen som var fake...
Vad är grejen med alla kopior? Varför just fällknivar? På Tradera är ju majoriteten fake (som ni på pekat och som jag erfarit). Finns väl ingen kategori med samma omfattning, inte ens kläder. Någon som har någon teori?
Någon som sportar den nya Sebenza 25 här? Grymt sugen på att köpa min först Chris Reeve.
För en oinvigd (och frågan kanske redan ställts i tråden)….men vad är det med knivar som triggar igång så många?
(uppriktig fråga, ingen ironi)![]()
För mig började det med behov. Det gäller inte bara klocka och kniv utan andra saker också. Sen föredrar jag något som kanske inte alla har och så byggs intresset upp. Man måste ha ett visst intresse för att hitta "guldkornen" eller lite ovanligare/mindre märken som inte finns överallt. Samma sak med klockor, annars sitter man med fyra Certina för att man inte orkar leta efter annat.
Men just vad gäller knivar så har jag inget ovanligare märke, utan jag hittade U2an och fastnade för den direkt. Men jag är ändå på jakt efter någonting mer, för nu har det egentliga behovet övergått till ett intresse. Precis som med klockorna. Behövde en ny klocka, redan har det blivit tre på mindre än en månad nu..