Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Mcusta Katana. Fine svenske farger og et uhyggelig skarpt blad, men for lang (og dessverre integrert) pocket clip.![]()
Kan inte sluta dregla....Ny kniv idag, en Northwoods Indian River Jack, sjukt positivt överraskad, har alltid trott att den var större, den är mer eller mindre som en Michigan Jack fast avsevärt tunnare och med det känns den riktigt smidig och behändig, den är helt enkelt bara en vanlig fickkniv, inga konstiga bladformer, inget stort NW tryck på bladet osv....min kniv är i ’Smooth White Bone’ som i verkligheten är åt det gula nikotinhållet och hela kniven känns vintage, sjukt nöjd....
Passar ju bra i samlingen då jag varken hade en IRJ förut eller någon i Smooth White Bone....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ny kniv idag, en Northwoods Indian River Jack, sjukt positivt överraskad, har alltid trott att den var större, den är mer eller mindre som en Michigan Jack fast avsevärt tunnare och med det känns den riktigt smidig och behändig, den är helt enkelt bara en vanlig fickkniv, inga konstiga bladformer, inget stort NW tryck på bladet osv....min kniv är i ’Smooth White Bone’ som i verkligheten är åt det gula nikotinhållet och hela kniven känns vintage, sjukt nöjd....
Passar ju bra i samlingen då jag varken hade en IRJ förut eller någon i Smooth White Bone....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är väl en (av många?) som inte förstår storheten i Northwoods, men den nya där tycker jag var riktigt snygg! Grattis!
Spyderco Bug eller Honeybee?Är ute efter en liten fickkniv att ha med sig dagligen. Öppna paket, tälja saker, skära av buntband, ja lite allt möjligt.
Har tidigare haft en Quiet carry q2, nyckelhållare kombinerat med en liten fällkniv. Sjukt smidig faktiskt men den börjar bli lite sliten nu efter något år och är sugen på nytt
Bladet får gärna vara 4-6cm och gärna lite tjockare så man inte bryter av det.
Gärna svart eller Damaskus om det går att få tag på för runt 500 spänn? Är det någon super fickkniv så kan jag väl tänka mig lägga över 1000kr
Bomba förslag!
Har faktiskt kikat en del på dom!Spyderco Bug eller Honeybee?
Edit: läste nog lite snabbt, fokuserade mest på ”en liten fickkniv”![]()
Har själv en Spiderco Byrd Meadowlark 2 som ”paketöppnarkniv”!Har faktiskt kikat en del på dom!
Hittar jag ingen Damaskus så lutar det åt en svart Spyderco![]()
Spyderco överlag verkar väldigt omtyckta och prisvärda när man har bläddrat igenom tråden!Har själv en Spiderco Byrd Meadowlark 2 som ”paketöppnarkniv”!
precis lagom storlek till ett väldigt överkomligt pris![]()
Exakt samma erfarenhet, skulle bända lite försiktigt med spetsen men det ska man inteGillar också Spyderco, men jag har två stycken som spetsen har gått av några mm på. Lite tråkigt, så det är nog inte någon tool-knife deluxe!
Rätt verktyg till rätt sakExakt samma erfarenhet, skulle bända lite försiktigt med spetsen men det ska man inte
Självklart är det så! Men händer ju att man är ute och bara har med sin kniv och då får den agera lite allt möjligt.Rätt verktyg till rätt sakKnivar skär man med, de är inte skruvmejslar eller bändverktyg
![]()
Lite stretch i budgeten kanske men jag är riktigt nöjd med fällkniven, både U2 & U4, som en "alltid i jackfickan kniv"Är ute efter en liten fickkniv att ha med sig dagligen. Öppna paket, tälja saker, skära av buntband, ja lite allt möjligt.
Har tidigare haft en Quiet carry q2, nyckelhållare kombinerat med en liten fällkniv. Sjukt smidig faktiskt men den börjar bli lite sliten nu efter något år och är sugen på nytt
Gärna svart eller Damaskus om det går att få tag på för runt 500 spänn? Är det någon super fickkniv så kan jag väl tänka mig lägga över 1000kr
Bomba förslag!
Dragonfly 2, skulle jag överväga i ditt fall. Min har dessutom ZDP189-blad, vilket jag rekomenderar.Är ute efter en liten fickkniv att ha med sig dagligen. Öppna paket, tälja saker, skära av buntband, ja lite allt möjligt.
Bomba förslag!
Spyderco Techno helt klart, den längst ner på bilden. Ganska dyr men helt klart värt sitt pris. Sitter djupt i fickan också!Är ute efter en liten fickkniv att ha med sig dagligen. Öppna paket, tälja saker, skära av buntband, ja lite allt möjligt.
Bomba förslag!
Ska kika på den! Tack allihopa för alla tipsSpyderco Techno helt klart, den längst ner på bilden. Ganska dyr men helt klart värt sitt pris. Sitter djupt i fickan också!
![]()