• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kolfiberklockor

Ulysse Nardin har ju bland annat sin Blast Skeleton X där dom använder något dom kallar Carbonium.

32F2D8C6-FFC3-4A9A-BBCB-E9C9246BA236.jpeg

Bild lånad från UNs hemsida.

Fy fasiken vad jag mår gott nu när jag får göra ett litet bibliotek med diverse kolfiberklockor 😏. Är väl något i min OCD-hjärna som njuter när jag göra excel-blad eller sånt här 🤣

Just ja, jag dök ju på dessa budgetklockorna för ett tag sedan: Nuun Official
De här två ska ha en boett av "Carbon X Tech" vad det nu innebär? Har skrivit till dom för att få mer info...
Army Green.png
Tahiti Green.png

Sedan har dom även en kronograf som är gjord av "polycarbon".
Chronograph Orange.png

Vad tycker ni? Platsar dom in bland kolfiberklockorna?

Personligen gillar jag nog mer där man ser kolfibrerna eller forged carbon som dessa:
Girard Perregaux.jpg Doxa Carbon.jpg Christopher Ward C63 Colchester.jpg

Senast ändrad:
Fick ju faktiskt ta mig i kragen och köpa nåt i kolfiber nu efter trådstarten... En klocka jag länge kikat på i rimlig prisklass är Victorinox I.N.O.X Carbon med automat-verk, så det fick bli en sådan. Nu har jag inte ens hunnit ha den en vecka men är supernöjd än så länge! Körde först bandet i gummi ett gäng dagar men testade träbandet ikväll och fasiken vilket trevligt band!

IMG_20230204_204154416.jpg

Fick ju faktiskt ta mig i kragen och köpa nåt i kolfiber nu efter trådstarten... En klocka jag länge kikat på i rimlig prisklass är Victorinox I.N.O.X Carbon med automat-verk, så det fick bli en sådan. Nu har jag inte ens hunnit ha den en vecka men är supernöjd än så länge! Körde först bandet i gummi ett gäng dagar men testade träbandet ikväll och fasiken vilket trevligt band!

Ser ut som en perfekt owg kandidat 😬

Hur känns den såhär några dagar in? Börjar vara sugen på en carbon igen :)

Tillbaka
Topp