• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kolfiberklockor

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan svejsen! Hittar inte någon speciell tråd om kolfiberklockor och jag tänker att jag skulle behöva lite tips om vad som finns därute, från billigt till dyrt!

Uppdaterar listan löpande:

 A
AP ROO Diver Carbon.jpg
AP Grand Prix.jpeg
B
Bell Ross.jpeg
Bell Ross BR-X5 Carbon.png
Breitling Endurance Pro.jpg
Breitling Skyracer.jpg
C
Christopher Ward C63 Colchester.jpg
D
Deep Blue.jpeg
Doxa Carbon.jpg
F
Formex Essence Leggera.jpg
G

Girard Perregaux.jpg
G shock.jpeg
L
LW 3DTP Carbon.jpg
LW Spidospeed Carbon.jpg
Luminox 1551.jpg
Luminox 3801 Carbon Seal.jpg
Luminox 3813.jpg
O
Oris Carbon.jpg
P
Panerai Carbon.jpg
PAM01616_1572267154.jpg
R
RM.jpeg
S
Squale T-183.png
U
Blast Skeleton X.jpeg
V
Victorinox INOX.jpg
INOX Quartz.png
Z
Zenith-Defy-Classic-Carbon-5.jpg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grymt, den här tråden hade jag missat! Tack för en grym recension! Klart jag glömt Breitling 🤦 både Skyracer och Endurance Pro 🤩
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Dyrt….
6F0B66A4-DF6D-4587-9109-26E657D68FCC.jpeg


9714432C-B8AF-47EA-9529-F0760AB51D3B.jpeg


6E1DEF92-404A-42A2-A483-C17D60B6924C.jpeg


Och budget:
C37068B9-277B-49B3-AA70-CAD5071A2A91.jpeg


Och min egen, iof inte helt i kolfiber men Mudmaster…
C4C1F120-7002-408E-9DAC-095A28851052.jpeg
Grymt 🤩 hehe, ja de tre första är ju helt utanför min budget 🤣 men riktigt grymma 🤩 Deep Blue har jag aldrig hört talas om, måste kika mer på denna 🤩 G-Shock funkar ju alltid, har däremot aldrig testat Mudmaster, men det kanske man borde göra!? 🤔
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt, den här tråden hade jag missat! Tack för en grym recension! Klart jag glömt Breitling 🤦 både Skyracer och Endurance Pro 🤩
En till Breitling

Luminox har ju också hur många som helst.
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En till Breitling

Luminox har ju också hur många som helst.
Snyggt, tack! Måste lägga upp dessa också 🤩
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tycker jag med, förvisso utan att ha testat själv. Finns även med blå detaljer
Carbon_0003_T-183-FORGED-CARBON-BLUE_COUCHEE-.png
Flertalet av dom som dykt upp här vill man ju ha 😭😭 sen är det väl endast någon enstaka som vore rimligt för en själv 🤣 men man vill ju gärna prova innan köp och det är ju lite svårt att få till 🤔😔
 
  • Like
Reactions: v0n

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Formex Essence Leggera. Har aldrig fastnat för Formex, men många verkar verkligen älska märket! Coolt med det "fjädrande" caset för ökad komfort.
Screenshot_20230125-113248__01.jpg
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Formex Essence Leggera. Har aldrig fastnat för Formex, men många verkar verkligen älska märket! Coolt med det "fjädrande" caset för ökad komfort.
Screenshot_20230125-113248__01.jpg
Jag har inte heller direkt fastnat för Formex, men denna gillar jag faktiskt! Den verkar ha en keramisk bezel om jag förstod det rätt? Riktigt fin! Tack för tipset :D
 

v0n

Patek
2-Faktor
Flertalet av dom som dykt upp här vill man ju ha 😭😭 sen är det väl endast någon enstaka som vore rimligt för en själv 🤣 men man vill ju gärna prova innan köp och det är ju lite svårt att få till 🤔😔
Jepp, man vill ha allt givetvis 🥳

Angående Squale så är det ett av få märken jag personligen skulle kunna köpa utan att prova. Skönare boetter får man leta efter, det vet nog alla som nån gång haft 1521, Matic osv på armen🤌🏼
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jepp, man vill ha allt givetvis 🥳

Angående Squale så är det ett av få märken jag personligen skulle kunna köpa utan att prova. Skönare boetter får man leta efter, det vet nog alla som nån gång haft 1521, Matic osv på armen🤌🏼
Spännande, kanske man måste testa 😏
 
  • Love
Reactions: v0n

Jockinho

Patek
2-Faktor
Grymt 🤩 hehe, ja de tre första är ju helt utanför min budget 🤣 men riktigt grymma 🤩 Deep Blue har jag aldrig hört talas om, måste kika mer på denna 🤩 G-Shock funkar ju alltid, har däremot aldrig testat Mudmaster, men det kanske man borde göra!? 🤔

Deep blue sålde slut på typ 3 dagar. 189$ med 200m wr, Seiko nh-35 verk och tritium är ju ”rätt” bra 😎
 
Topp