Trist, men min LV, pocket organizer gick dessvärre sönder! Vaxet (eller vad det är) släppte så jag kände att det var lika bra och direkt gå till LV och fråga om de kunde laga den.
Fick ett riktigt bra bemötande, en ung kille som hjälpte mig utan problem och frågade direkt om jag ville ha en ny, jag frågade om det fanns möjlighet att laga korthållaren, men fick till svar att det skulle ta några veckor. Jag bestämde mig för att ta ut en ny, som tur var hade butiken fått in nya på lagret och dom kunde även fixa signaturen direkt. Fick en kaffe under tiden 10/10 pannkakor.
Nu till det märkliga. Det är samma korthållare, men ändå inte. Materialet känns annorlunda, mycket mjukare men aningen mer vaxigt, likaså är plånboken ”made in france” medan min gamla var från Spanien. Korthållaren känns mycket grövre, alltså lite tjockare och rejälare. Någon som har koll på hur/vart LV har sin produktion? Kan det ha och göra med att min tidigare korthållare var köpt i Montecarlo? Har dom flyttat produktionen?
Min gamla,
Min nya;