• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

1965ek

Patek
2-Faktor
Min gamla Bass som hängt med på semestrar i minst 10 år nu kompletterad med en Fjällräven. Exakt vad jag sökt så att inte korten kan glida ur när den är stängd. Finns ett femte för hotellnyclel eller någon sedel också. Stelt just nu men det skall nog bli bra över tid. Så nöjd med placeringen av korthållarna och looken.
5CA58786-AE2B-4A7C-9947-0EC30820EF7C.jpeg
3065D731-1E77-41AF-A160-1FBF816B3E0A.jpeg
96A46513-CA3C-40DF-9771-B8C35811B1CB.jpeg
47FA0CA1-FDCA-477D-A8ED-A309C28EB120.jpeg
CF0257AF-4869-40F4-9119-31AB9ABA4D9C.jpeg
 
Senast ändrad:

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Min gamla börjar ge upp och jag är ute efter en ny lite ''roligare'' korthållare. Gärna lite färg eller mönster som rymmer MAX 4-5 kort. Kikat lite på LV men allt är slut online och har ingen butik i närheten... Mulberry är ju vassa men inte så roliga. Goyard, gucci, hermes? Bottega Veneta har jag haft en som jag var sjukt nöjd med men skulle vilja testa något nytt. Vad ska jag köpa och VAR är nog den stora frågan?
 

Gabriel90

Panerai
Min gamla börjar ge upp och jag är ute efter en ny lite ''roligare'' korthållare. Gärna lite färg eller mönster som rymmer MAX 4-5 kort. Kikat lite på LV men allt är slut online och har ingen butik i närheten... Mulberry är ju vassa men inte så roliga. Goyard, gucci, hermes? Bottega Veneta har jag haft en som jag var sjukt nöjd med men skulle vilja testa något nytt. Vad ska jag köpa och VAR är nog den stora frågan?
Kikat på Tom ford ? ... de har grymt fina korthållare i zip around modell.. även burberry har en del fina.
Farfetch brukar ha det mesta inne.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Min gamla börjar ge upp och jag är ute efter en ny lite ''roligare'' korthållare. Gärna lite färg eller mönster som rymmer MAX 4-5 kort. Kikat lite på LV men allt är slut online och har ingen butik i närheten... Mulberry är ju vassa men inte så roliga. Goyard, gucci, hermes? Bottega Veneta har jag haft en som jag var sjukt nöjd med men skulle vilja testa något nytt. Vad ska jag köpa och VAR är nog den stora frågan?

Jag tycker att Zegnas korthållare i pelletessuta är riktigt fina.

https://www.zegna.se/se-en/accessor...ct.pelletessuta-black-card-case.10308612.html
 

Maer

Cartier
För hur många kort?
Jag behöver en för måååånga kort men som ändå är så kompakt som möjligt...
Det är ju 3 kort fack på den där. Sen ett större i mitten. Det gör ju även att få ner flera i samma fack. Går även göra baksidan som framsidan så det blir 4 fack för kort och ett i mitten, om man vill ha just denna verision. :)
 

Glusch

Cartier
Jag har en gammal trotjänare från Tiger of Sweden med två kortfack på vardera sida som jag för tillfället lyckas klämma ned 11 kort i. Är rädd för den dagen den ger upp då jag hittills i mitt sökande inte hittat någon motsvarande (i antal kort fast den är så kompakt).
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Plockade upp en korthållare från Suitsupply häromdagen. Väldigt trevlig och jag blir aldrig besviken på Suitsupplys produkter!
IMG_0470.jpg
 
Topp