• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

galácticon

Patek
2-Faktor
Köpte den här i New York, precis lagom stökig.
PSX_20190108_101120.jpg
 

davvaer

Omega
1DD8BF40-727C-4190-AFFB-2D0EFA30F92A.jpeg

0AED21A4-33C7-405A-AC71-EF5BD4ACDB02.jpeg

Kör också en pocket organizer från LV. Mycket får plats och den är trots detta ganska slim. Jag har haft min i några år nu och den har hållt bra. Dessutom matchar den med min nyckelring:D.

Under sommaren/när jag är i varmare länder kör jag med en korthållare från Goyard (i den vanliga klassiska färgen) för att slimma till det ännu mer.


Snyggt!

Vad är det för mastercard/bank?

Aldrig sett förut och då har jag varit igenom dom flesta ;)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som har bra tips på en korthållare som bara håller typ två kort?
Vill ha en som man kan ha i innerfickan på kavajen utan att förstöra silhuetten med kavajen stängd. Räcker med plats för betalkort och körkort, fler kort är bara överflödiga. Tanken är alltså att få den så tunn som det bara går.
 
Någon som har bra tips på en korthållare som bara håller typ två kort?
Vill ha en som man kan ha i innerfickan på kavajen utan att förstöra silhuetten med kavajen stängd. Räcker med plats för betalkort och körkort, fler kort är bara överflödiga. Tanken är alltså att få den så tunn som det bara går.

Mullbery's korthållare för 6 kort med mittfack är superplatt om du bara har två kort i, ingen som syns på fallet av kavajen eller emot bröstet.
Jag brukar dock köra lösa kort i fickan när jag bara har ett par stycken i kavajen :)
 
Secrid korthållare 599kr
Screenshot_20190121-212556_Chrome.jpg
sjukt nöjd! Fin kvalité, har hållit genom 3 tvättmaskiner, ur o skur, skyddar mot skimmning. Köpte min för 4år sedan, den har väl sett sina bästa dagar men har varit fylld med både grus o damm och funkar än idag! Köper jag en ny plånbok så blir det helt klart en till sånhär
 

Trulli

Cartier
Någon som har bra tips på en korthållare som bara håller typ två kort?
Vill ha en som man kan ha i innerfickan på kavajen utan att förstöra silhuetten med kavajen stängd. Räcker med plats för betalkort och körkort, fler kort är bara överflödiga. Tanken är alltså att få den så tunn som det bara går.

Jag är ute efter samma sak, 1 till 2 kort. Jag kommer köpa den här Hermes korthållaren. Korten skjuts fram med hjälp av knappen.

HER11757_1_enlarged.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Någon som har bra tips på en korthållare som bara håller typ två kort?
Vill ha en som man kan ha i innerfickan på kavajen utan att förstöra silhuetten med kavajen stängd. Räcker med plats för betalkort och körkort, fler kort är bara överflödiga. Tanken är alltså att få den så tunn som det bara går.
Jag är ute efter samma sak, 1 till 2 kort. Jag kommer köpa den här Hermes korthållaren. Korten skjuts fram med hjälp av knappen.

HER11757_1_enlarged.jpg
Slimmare än det här går väl knappt? Och så slipper ni bekymra er över knappen. Sjukt dyr, dock.
FAA2684F-2A1C-4F39-8417-74EACDC0CA04.jpeg

https://www.hermes.com/se/en/product/manhattan-card-holder-H074369CAAG/
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Secrid korthållare 599kr
Screenshot_20190121-212556_Chrome.jpg
sjukt nöjd! Fin kvalité, har hållit genom 3 tvättmaskiner, ur o skur, skyddar mot skimmning. Köpte min för 4år sedan, den har väl sett sina bästa dagar men har varit fylld med både grus o damm och funkar än idag! Köper jag en ny plånbok så blir det helt klart en till sånhär

Har en sådan ”dubbel”
Korten börjar trilla ut och sitter löst.
Inte så imponerad längre.
Vill ha något vettigare med samtidigt något som klarar en massa kort (minimum 7stk)
 
Topp