• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

Sån här i korkmaterial kör jag:
20221201_102226.jpg

20221201_102221.jpg

Läste om FLP-korthållare här i tråden och kom på att jag haft en i min låda i ett par år. Användes ett kort tag men sedan fick jag någon korthållare i present som jag var "tvungen" att använda istället. Ser att sidorna böjts ut lite (förmodligen av att ha legat utan kort i?), men annars ser den nästan ny ut. Någon intresserad?

Vad hade du tänkt för pris?

"Nytt" från Cartier. Tror nog att jag hittat rätt korthållare från mig, så klickar nog hem en snart! Kanske borde lägga till initialer också...
Kännt att Cartiers gamla korthållare haft för får fack (två), så denna med fyra blir nog perfekt! Dessutom i Cartiers klassiska röda läder med guldfärgade detaljer. Old school!
w828_tpadding20.jpg
Skynda fynda! Cartier skulle höja priserna på allt från 1 feb men verkar inte ha gjort det än (rätta mig om jag har fel, någon).

"Nytt" från Cartier. Tror nog att jag hittat rätt korthållare från mig, så klickar nog hem en snart! Kanske borde lägga till initialer också...
Kännt att Cartiers gamla korthållare haft för får fack (två), så denna med fyra blir nog perfekt! Dessutom i Cartiers klassiska röda läder med guldfärgade detaljer. Old school!
w828_tpadding20.jpg
Blev det något köp? Med initialer?

Är sugen själv.

w828_tpadding20.jpg
Klart intressant. Känner att min gamla Mulberry från 2002 börjar ge upp snart 😂

Har spanat på en Faurè le Page, men Cartiern känns roligare.

Hej. letat runt en del men är ute efter en korthållare i kanske orange färg (eller annan färg) utan en blaffig logga. Någon som har tips?

Denna Coach har jag använt dagligen i ungefär 10 år. Inte det minsta lyxig men bra kvalitet och perfekt storlek. Visar inga tecken på att gå sönder så jag fortsätter köra med denna. Före denna hade jag en Tiger of Sweden korthållare som bara höll i ett par år före den föll i bitar.
IMG_7452.jpeg

Denna Coach har jag använt dagligen i ungefär 10 år. Inte det minsta lyxig men bra kvalitet och perfekt storlek. Visar inga tecken på att gå sönder så jag fortsätter köra med denna. Före denna hade jag en Tiger of Sweden korthållare som bara höll i ett par år före den föll i bitar.
IMG_7452.jpeg
Tack för tipset. Lutar åt något sånt om jag inte hittar något med lite skrikig färg.

• Like
Reactions: mmh
Gratis korthållare om man anmäler sig till nyhetsbrevet. Huruvida korthållaren är något att ha kan jag inte svara på, är dock mycket nöjd med min weekendväska från dem.

Kan bidra med en bild på den jag fick från detta. Känns helt ok! Frågade om det kommer fler varianter men det lät inte aktuellt. Rymmer 4 kort och är än så länge ny så får "nöta" in den lite tror jag :)
korthållare.jpg

Kan bidra med en bild på den jag fick från detta. Känns helt ok! Frågade om det kommer fler varianter men det lät inte aktuellt. Rymmer 4 kort och är än så länge ny så får "nöta" in den lite tror jag :)
korthållare.jpg
Tråkiga med den metoden är att sen om du bara vill ha 2-3 kort finns risken att dom "ramlar" ut pga uttöjningen

Gratis korthållare om man anmäler sig till nyhetsbrevet. Huruvida korthållaren är något att ha kan jag inte svara på, är dock mycket nöjd med min weekendväska från dem.

Kul grej, beställde en i färgen tan för att testa. Har alltid haft svarta/mörka plånkor annars.

Just nu använder jag en mörkgrön LV pocket organizer eller vad den heter, i deras Taiga-läder.

Tillverkad i Maj 1999, har legat i en garderob sedan dess fram till för någon månad sen när jag la vantarna på den, så den är verkligen i nyskick.

Var förbi LV butiken för att få mina initialer i den. Tjejen som hjälpte mig var ungefär lika gammal som korthållaren och hon var väldigt fascinerad över hur välbevarad den var. Hon hade heller aldrig sett den färgen förut 🙂

Återkommer med bilder!

Tar en för laget och testar nästa märke som återuppstått från de döda efter Faure La Page och Moynat nämligen Au Depart.

Bernard Arnault köpte både Moynat och Au Depart och återlanserade dem men släppte Au Depart vidare. Bolaget räknas som en av de fyra stora från storhetstiden (tillsammans med Moynat, Goyard och Louis Vuitton).

Återkommer med recension.

Blev denna:

1694978088839.jpeg

Tar en för laget och testar nästa märke som återuppstått från de döda efter Faure La Page och Moynat nämligen Au Depart.

Bernard Arnault köpte både Moynat och Au Depart och återlanserade dem men släppte Au Depart vidare. Bolaget räknas som en av de fyra stora från storhetstiden (tillsammans med Moynat, Goyard och Louis Vuitton).

Återkommer med recension.

Blev denna:

1694978088839.jpeg
Spännande! Ligger dom bättre i pris vs faure/goyard?

Tillbaka
Topp