• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

Compiss

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg


Haft i några år nu. Sjukt bra kvalitet
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Då får man äntligen vara med i korthållar-tråden:
1650959190587.png

(och orm-klubben, finns ngra till sen tidigare i tråden tror jag)

Tror @KenKun var först ut här, håller din fortfarande ihop? Och är canvas trycket fortfarande fräscht?
Den ser ut som ny, men det beror mest på den inte följer med ut lika ofta nu när man kör Apple Pay 😬
 

Bonumm

Panerai
Beställde en korthållare ifrån Goyard idag. Prick 4000kr gick den på med frakt, inte billigt men hoppas man blir nöjd.
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Fick lite post idag, haft min gamla hållare 5 år nu utan större klagomål än att kanterna blivit lite fula. Men nytt är ju kul.

Första intryck är att det är väldigt tunt fint skinn, trevlig färg och luktar som insidan av en ny lyxbil. Blir spännande att se hur den sliter in sig.

D15EA3EF-470A-4C9B-958F-E7E8CD87EA32.jpeg
8A019E24-6C84-4867-9A59-3B79CE33FF9C.jpeg
 

Bonumm

Panerai
4000 SEK enligt inlägg #965
Ja, med frakten som kostar 450kr typ. Så det blev precis 4000kr för mig.
Grymt. Precis tråden jag letade efter.

Den hur lång tid tog det att få hem den? 😍
Den kom ganska fort till Sverige, tog någon dag bara. Sedan så strulade det sig med utkörning häruppe i södra Norrland. Så jag tror det tog ca 2v totalt. Hade det inte strulat så hade det gått på en vecka. Bor man i en större stad så går det fortare. Men de var jäkligt serviceminded ifrån Goyard, de ringde och stämde av hur det låg till.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Funderar på en av de här, hör gärna tankar. Köpprocessen är alltid kul.

Mina tankar:
- en diskret elegant, gillar normalt sett inte loggor. Napolitanskt simpelt.

- en är härligt fransk “flamboyant” med intressant mäster och utstickande färg. Kostym bärs 5 dagar i veckan.


M. Goyard

3A70955E-F4A8-40B3-99D0-44CBEE41FA1C.jpeg



Kiton

E33A8A52-43C4-4B83-A8E0-2D369DD0CB3C.jpeg
 

Hutti

Cartier
Köpte en FLP i höstas, men nu på senare tid har jag lämnat korthållaren hemma varje dag då Apple Pay funkar så smidigt, samt Freja E-id. Lite tråkigt tycker jag men väldigt väldigt smidigt.

Funderar på att köpa en liten korthållare man klistrar på mobilskalet där jag kan ha körkort (även om jag förutsätter att Freja E-id skall funka för alla vanliga situationer i Sverige, t.o.m. om man skulle bli stannad av polisen), samt AMEX-kortet då många butiker tar emot kortet men ej ”blippandet” så att säga.
 

Johanw

Cartier
Köpte en FLP i höstas, men nu på senare tid har jag lämnat korthållaren hemma varje dag då Apple Pay funkar så smidigt, samt Freja E-id. Lite tråkigt tycker jag men väldigt väldigt smidigt.

Funderar på att köpa en liten korthållare man klistrar på mobilskalet där jag kan ha körkort (även om jag förutsätter att Freja E-id skall funka för alla vanliga situationer i Sverige, t.o.m. om man skulle bli stannad av polisen), samt AMEX-kortet då många butiker tar emot kortet men ej ”blippandet” så att säga.
Du menar en Apple Mahsafe Wallet 😄
Slipper du klistra.

34F4F3F4-F92A-4D36-B426-83A4BB093A80.jpeg
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Ja, med frakten som kostar 450kr typ. Så det blev precis 4000kr för mig.

Den kom ganska fort till Sverige, tog någon dag bara. Sedan så strulade det sig med utkörning häruppe i södra Norrland. Så jag tror det tog ca 2v totalt. Hade det inte strulat så hade det gått på en vecka. Bor man i en större stad så går det fortare. Men de var jäkligt serviceminded ifrån Goyard, de ringde och stämde av hur det låg till.


Som refens för tråden var det mycket billigare på Goyard 2016 när jag köpte dessa.
Korthållarna kostade 1800-1900kr...
Min FLP håller fortfarande.

Det var bättre förr :)

20160831_021402.jpg
20160831_022121.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hoppade på Ridge wallet-tåget när Forged Ember var på lager igen. ☺️
Är inte helt nöjd med hur de löst AirTag-delen, men det stör mest visuellt då den faktiskt inte hugger tag i något trots att den buktar ut.

IMG_0445.JPG
IMG_0446.JPG
IMG_0447.JPG
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som refens för tråden var det mycket billigare på Goyard 2016 när jag köpte dessa.
Korthållarna kostade 1800-1900kr...
Min FLP håller fortfarande.

Det var bättre förr :)

20160831_021402.jpg
20160831_022121.jpg
Den där FLP portföljen är numera välrest, nog besökt 30 länder :cool:

För att hålla till on topic, min FLP korthållare har också fått utstå 6 års misshandel och ser fortfarande fin ut.
 

Guden

Cartier
Edit: Behåller korthållaren, gjorde misstaget att inte skriva pris direkt och blev istället spammad med mycket lägre bud än vad jag hade tänkt mig. My bad :)
 
Senast ändrad:
Topp