• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krogar/ uteliv

Ernesto

Patek
2-Faktor
I Stockholm:
- Bernie's, våning två på Nosh and Chow
Skön musik, bra atmosfär, mäktiga toaletter (!) och bra klockor. Trevliga vakter! Hit gick vi även ett gäng efter en GTG.

I Västerås:
- Publik
"It-ställe numero uno" i Festerås. Spelas mest house men på småtimmarna dyker det ibland upp en afrikan med sin trumma på dansgolvet som kompar dj, ibland står en saxofonist på baren och spelar. Publik har ofta temakvällar, bland annat Gatsby. Stort plus att de har IPA och inte bara äcklig Carlsberg och Heineken.

- Blue Moon Bar
Bäst på lördagar då tre golv är öppna. House, RnB och schlager. Goda drinkar som lätt slinker ner en eller åtta för många av...

När man bara vill sitta med sitt sällskap till bra musik:
- Tabazco
- Nom
- Folkets
 

cedstroms

Omega
Vet inte om detta är rätt tråd, men testar. :)

Ska ut på middag (Trattoria la Strega) med frugan i Göteborg på fredag, och tänkte gå vidare till någon krog efter käket, bara för att ta någon drink/öl. Tips på bra ställen?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
18 och 21, gillar det städat, annars öppna för det mesta, hehe. :) Tänkte alltså bordsplats, ingen klubb.

Ni har hela vasastan väldigt nära, som är full av krogar. Lite billigare (39kr för en öl), men även fullt av folk som skall ut och festa.
Finns olika alternativ, men jag föredrar Noba om jag är i vasa.

Om man fortsätter ännu längre ner innanför vallgraven, så har du ett par ställen på magasinsgatan. Lite mer vuxet, men det är mer restaurangstämning än krök på de flesta ställen. Även dyrare.

Avenyn ligger också nära, och där kan man välja och vraka. Till exempel John Scott's ifall ni vill ha lite brittisk-svensson känsla.
Scandic Rubinen om ni vill ha takterass och utsikt över hela stan.
 

cedstroms

Omega
Ni har hela vasastan väldigt nära, som är full av krogar. Lite billigare (39kr för en öl), men även fullt av folk som skall ut och festa.
Finns olika alternativ, men jag föredrar Noba om jag är i vasa.

Om man fortsätter ännu längre ner innanför vallgraven, så har du ett par ställen på magasinsgatan. Lite mer vuxet, men det är mer restaurangstämning än krök på de flesta ställen. Även dyrare.

Avenyn ligger också nära, och där kan man välja och vraka. Till exempel John Scott's ifall ni vill ha lite brittisk-svensson känsla.
Scandic Rubinen om ni vill ha takterass och utsikt över hela stan.

Tack så hemskt mycket! De senare alternativen lät mer lockande, besökt 39-kronors-ställen tidigare i götet och det faller inte alls i smaken.

Lägger magasinsgatan på minnet, samt John Scott's och Rubinen. Det sistnämnda lät rätt festligt faktiskt.
 

OBRKV

Cartier
Just det! Alla är välkomna till Arkitekturbaren vi brukar köra i skolan varannan torsdag. Billig öl, cava, groggar och pizza. Techno/ hiphop/ dub. Betong, plywood, neon och fejkmarmor är genomgående tema.

Bara pinga mig så kommer jag ned för lite klocksnack eller så står jag redan bakom baren :) har serveringstillstånd och allt sånt så alla är välkomna!

Vafan! Där har jag ju varit en hel del. Har några vänner som pluggar tredje (?) året. Till och med hjälpt till att lösa nödproblem med erat ljud (brända baselement, pickup till skivspelare). Gör man något speciellt läte för att fånga uppmärksamhet eller är det bara att kavla ner skjortärmen och räcka upp handen tills någon (du) kommenterar på klockan? :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vafan! Där har jag ju varit en hel del. Har några vänner som pluggar tredje (?) året. Till och med hjälpt till att lösa nödproblem med erat ljud (brända baselement, pickup till skivspelare). Gör man något speciellt läte för att fånga uppmärksamhet eller är det bara att kavla ner skjortärmen och räcka upp handen tills någon (du) kommenterar på klockan? :)
Haha kul! Pinga mig här nästa bar så dyker jag upp :)
 

Ponlarsson

Panerai
Tacka vet jag när Lilla Bryggeriet i Tidaholm fanns. Alltid slagsmål, alltid "Raggar-Olsson" vid Black jacken. De under arton klättrade in via uteserveringen. Vakterna stödde de som var för fulla för att kunna gå själva fram till baren för nästa öl osv. På parkeringen snurrade alltid gamla Volvos. Eddie Meduza spelades alltid några gånger under kvällen.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Tacka vet jag när Lilla Bryggeriet i Tidaholm fanns. Alltid slagsmål, alltid "Raggar-Olsson" vid Black jacken. De under arton klättrade in via uteserveringen. Vakterna stödde de som var för fulla för att kunna gå själva fram till baren för nästa öl osv. På parkeringen snurrade alltid gamla Volvos. Eddie Meduza spelades alltid några gånger under kvällen.


Låter levande, som det ska vara på något sätt. Håller ni inte med?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag funtade på en grej idag, jag är ju både gammal och lantis, så jag har NOLL koll. Det skryts en hel del (inte bara här på KS) om hur mycket cash man blåser på krogen, men hur funkar det? Vad köper man under en 15k-kväll? Upp till 5 känns väl hyfsat förståeligt, men tre gånger så mycket, bjuder man hejvilt och har snålt sällskap?

På den tiden jag var ute mycket och på de "lokaler" jag hängde mycket på hade bartenderna neondreads och var lite hemliga...
 

Kairo

Panerai
Jag funtade på en grej idag, jag är ju både gammal och lantis, så jag har NOLL koll. Det skryts en hel del (inte bara här på KS) om hur mycket cash man blåser på krogen, men hur funkar det? Vad köper man under en 15k-kväll? Upp till 5 känns väl hyfsat förståeligt, men tre gånger så mycket, bjuder man hejvilt och har snålt sällskap?

På den tiden jag var ute mycket och på de "lokaler" jag hängde mycket på hade bartenderna neondreads och var lite hemliga...

Tja, det beror ju på vad man köper för något, men några flaskor champagne går ju på ca 15k (ex vis 4 Dom Pérignon á 3900kr/st). Vissa går ihop ett helt kompisgäng och delar på notan, andra bjuder, andra dricker själv... Beror ju givetvis på vad man beställer också. Svårt att svara på. :)
Är man ett gäng vänner som ska ut kan man ju boka ett drinkbord. Med villkoret att man spenderar en viss summa pengar på alkohol. Kostnaden börjar väl på runt 5k, och uppåt. Hur man sedan delar upp den kostnaden, och vad man köper för den, är högst individuellt.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Måste rekommendera sushi sho på Upplandsgatan 45
Riktigt grym mat, boka bord är typ 15 platser och ta kockens val + smårätter
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
L
Tja, det beror ju på vad man köper för något, men några flaskor champagne går ju på ca 15k (ex vis 4 Dom Pérignon á 3900kr/st). Vissa går ihop ett helt kompisgäng och delar på notan, andra bjuder, andra dricker själv... Beror ju givetvis på vad man beställer också. Svårt att svara på. :)
Är man ett gäng vänner som ska ut kan man ju boka ett drinkbord. Med villkoret att man spenderar en viss summa pengar på alkohol. Kostnaden börjar väl på runt 5k, och uppåt. Hur man sedan delar upp den kostnaden, och vad man köper för den, är högst individuellt.

Låter "rimligt"!

Men, fyra flarror bubbel dricker jag inte på en kväll, "ska" man bjuda, och sedan handlar någon annan i gänget nästa gång?

Inser att jag låter som om jag har noll koll, men jag skäms inte för det... ;)
 
Topp