• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

Dags att uppdatera tråden med en kompletterande bruntavlad Vantage, vips så är min favorittrio komplett. Ägde en bruntavlad Vantage tidigare och släppte den i ett svagt ögonblick till mrMyagi, när tillfället dök upp att åter lägga en till samlingen tvekade jag aldrig.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Snyggt där! Knäsvag för bruna tavlor!

Dags att uppdatera tråden med en kompletterande bruntavlad Vantage, vips så är min favorittrio komplett. Ägde en bruntavlad Vantage tidigare och släppte den i ett svagt ögonblick till mrMyagi, när tillfället dök upp att åter lägga en till samlingen tvekade jag aldrig.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Faan Vantage går som smör när de ligger på försäljning, svåra att få tag i.. du har såklart en i varje färg ;)

Nähä du.. målet är att ha en låda full med Longines och skumma kvartsdinkor med tvivelaktiga vapensköldar på..
Det låter betryggande...;)
Älskar min lilla Vantage chrono men din bruna var snuskigt cool! Troligen kommer min aldrig lämna samlingen.
Den där är vacker, påminner om den jag sålde till easy rider och som sedan vandrat runt. Gillar bandet du har på, ser ut som Singulars racing som tyvärr inte går att få tag i längre. Perfekt kombo där!

Tror nog det var den som började sitt kringflackande hos mig, ja, guilty. Mycket trevlig!
Har inte full koll på din samling men Heuern som ersatte Vantagen i kronograffacket i din box när den fick lämna skäms inte för sig...;)
Inser nu att jag är skyldig till att ha importerat 7 Vantage till Sverige, 4 finns kvar i min ägo varav den fjärde är en donator med ugly tavla...;)...3 har vandrat vidare inom KS...vilken pimp jag är...

För en okunnig - vad är så speciellt med dessa Vantage? Stort intresse på KS för dessa vintageklockor.

Tycker du har hamnat helt rätt i ditt samlande. Har svårt att se någon roligare klockgenre än 60-70 tals kronografer.

Jag lämnar in allt eftersom och lägger alldeles för mycket pengar på service, men jag kan inte få till ett skarpt fokus i mitt samlande hur mycket jag än försöker. Den där röda tråden är tjock som tågvirke och skiftar i rosa och orange, lack of focus är mitt mellannamn. Det finns så ohyggligt många coola och fina klockor, selektering är inte min starka sida så därför hoardar jag allt som tilltalar mig. Har funderat på att släpa allt till Kaplans och låta dem göra sitt, tanken lockar och skrämmer men en dag dyker graalen upp som gör att jag ändrar mig. En dag.

Ring mig först! ;)

För en okunnig - vad är så speciellt med dessa Vantage? Stort intresse på KS för dessa vintageklockor.
Jag utgår från mig själv här och menar att det är klockans design som lockar, varumärket Vantage lär väl knappast få det att rinna till på omgivnngen och teknikmässigt så är det inget speciellt i dem. Panda eller reversed panda verkar ge premium vid värderingar så gissningsvis är det en design som tilltalar massan.
Jag förstår det inte heller, oharmoniska boetter.
Disharmoni or not, jag tror många ser en enkelhet i boettformen som lyfter fram tavlans designelement. Jag tycker den är snyggare på armen än fotad från sidan, men de relativt korta och skarpt nedåtlutande bandhornen är allt lite stygga...

Jag utgår från mig själv här och menar att det är klockans design som lockar, varumärket Vantage lär väl knappast få det att rinna till på omgivnngen och teknikmässigt så är det inget speciellt i dem. Panda eller reversed panda verkar ge premium vid värderingar så gissningsvis är det en design som tilltalar massan.
Disharmoni or not, jag tror många ser en enkelhet i boettformen som lyfter fram tavlans designelement. Jag tycker den är snyggare på armen än fotad från sidan, men de relativt korta och skarpt nedåtlutande bandhornen är allt lite stygga...

Tavlan förstår jag och gillar dina skarpt men boetten har jag svårt för. Men å andra sidan är det ju bara skönt att vi alla inte gillar lika, då hade mina gamla skruttar varit dyrare...

Tillbaka
Topp