• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Mina tankar gick direkt till tissot t.12 seastar. Liknande boett, men annat verk.

image.jpg


När jag sökte efter den, så snubblade jag över denna "Mathey-Tissot"...
Mystiken tätnar...

image.jpg


Ping @eriksson850
Jag har hittat en med svart tavla som annars ser exakt likadan ut, men är märkt Majestime. Så förmodligen är det några bulktillverkade boetter och tavlor som sen brandats med olika varumärken. Inte helt olikt dagens microbrands
 

Bilagor

  • P1040850-2.jpg
    P1040850-2.jpg
    55.2 KB · Visningar: 93
  • Like
Reactions: ace

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Den här är ju grym! Exakt vad heter modellen? Prisbild?

Visst är den cool!

Har en sån, köpt här på KS. Älskar den lilla godingen. Har tyvärr ingen kunskap om modellens namn, men visst har det funnits en till till salu här på KS?

Min är nu på service i England.

Har för mig jag betalde 3-5'. Nyservad kostar den kanske lite till. Har väl inte haft vintage-Rolex prisutveckling. Tyvärr... ;)
 
Senast ändrad:

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Visst är den cool!

Har en sån, köpt här på KS. Älskar den lilla godingen. Har tyvärr ingen kunskap om modellens namn, men visst har det funnits en till till salu här på KS.

Min är nu på service i England.

Har för mig jag betalde 3-5'. Nyservad kostar Denke lite till. Har väl inte haft vintage-Rolex prisutveckling. Tyvärr... ;)
Den såg riktigt fin ut. Sen 36 mm är perfekt, min favoritstorlek.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Även kollat in Seiko 6138-8020.
13602912474_39dc318dff_c.jpg
6138-chrono-hands-snag.jpg

Den här är en stor kandidat. Precis den designen jag gillar på boetten och tavlan. Ser kanonsnygg ut på ett nato. Sen blir det inget hål i plånboken heller. Sen har man ju sina klockrötter i Seiko. :)

40mm vad jag vet?
 
Topp