Yes, Sir!
Stabilt och beprövat! Trevliga färger på den, nästan lite Monacovibbar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, Sir!
Håller med, hade varit trevligt att testa den med länk...eller rallyläder...får skaffa ett dom pasar och testa!Stabilt och beprövat! Trevliga färger på den, nästan lite Monacovibbar...
Den tråd borde automatbumpas varje månad Tack Evert ! Passar på att lägga upp en bild på världens första automatiska kronograf som blev tillgänglig för klockköparna. Denna från april 1970.Får man helt fräckt bumpa utan att själv bidra med nåt? Blir det spöstraff är det fan värt det.
Har radats upp sådana läckerheter så jag håller tummarna för att det kanske finns lite till i era gömmor?
Den tråd borde automatbumpas varje månad Tack Evert ! Passar på att lägga upp en bild på världens första automatiska kronograf som blev tillgänglig för klockköparna. Denna från april 1970.
Satt själv och gluttade på den där styggingen på Tradera, riktigt läcker! Grattis!Mobilkamera och nybörjare... jag får jobba lite påatt både ta bilder och ladda upp dom korrekt.
Här möter 70tal 70talist. Välkommen hem Lobster.
Satt själv och gluttade på den där styggingen på Tradera, riktigt läcker! Grattis!
Inga nya kronografer men 70-tals kronografer kan man väl aldrig få för mycket av
Skärp dig
Fina!
Vad fanns det för koppling mellan dessa klockor när det begav sig?
Är Zodiacen manuell? Likadan boett annars?
Zodiacen är i princip en Autavia 73463 (boetten är märkt med det och har ett serienummer som stämmer med Heuers nummer). Det sitter ett Valjoux 7734 i den, vilket det gjorde i motsvarande Autavia också. Fanns en tidigare variant av Autavian med 7733 utan datum också (ref 73363). Zodiacen fanns vad jag vet bara i den här varianten med orange visare medan Heuern fanns i flera olika utföranden, i princip samma varianter som de med calibre 11/12 verken.
Är det utseendet, verket eller känslan du är ute efter?
Hamilton har ju samma verk som heuer (cal 11) och brukar vara billigare än heuer
Hodinkee postade precis om Movado, som har el-primero verket från samma era, men också till ett lägre pris
http://www.hodinkee.com/blog/just-because-the-movado-datron-hs360
Själv är jag lite svag för tissoterna från den eran, tex den här
Eller den snyggaste chronografen som någonsin gjorts, och som jag av någon idiotisk anledning inte köpt de gånger den dykt på forumet, bla en gång här i Uppsala
Slutligen Seikos 6138-8020, även den bland de tidigare automatiska kronografera och "modern" i storleken
Slänger upp min seiko panda och hoppas att någon har lite nytt godis att bjuda på!
Någon som har tips på ett liknande honungs strap som på pandan i inlägget ovan?