• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kroppkakor

Sond

Patek
Det här ju helt osannolikt. Ni har nu hållit igång en tråd på 5 sidor som inte spårat ur och inte bytt ämne. Och det om kroppkakor..:D. När är ju iofs både kroppkakor och palt gudagott, men att det skulle få KS att hålla ihop ett ämne över 5 sidor som verkar skrivit av klassens bästa flickor(inga påhopp eller personangrepp) är ju inget annat än sensationellt..:).
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det här ju helt osannolikt. Ni har nu hållit igång en tråd på 5 sidor som inte spårat ur och inte bytt ämne. Och det om kroppkakor..:D. När är ju iofs både kroppkakor och palt gudagott, men att det skulle få KS att hålla ihop ett ämne över 5 sidor som verkar skrivit av klassens bästa flickor(inga påhopp eller personangrepp) är ju inget annat än sensationellt..:).
Fitta?!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fördelen med kroppkakor är att de även kan stekas... :)

IMG_20140718_205731.JPG
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
DSC_0769.JPG
DSC_0770.JPG
DSC_0772.JPG
DSC_0775.JPG
DSC_0776.JPG
DSC_0778.JPG
DSC_0780.JPG


De blev jättegoda. Fläsket som blev över funkade utmärkt att ha som tillbehör till kroppisarna.
Way to go 80-talist. De ser skitgoda ut. Jag har hört mig för lite kring din vita sås. Oklart om någon vill kännas vid den. Hörde en teori kring att man kan svänga ihop en bechamelsåsliknande historia och röra i fläsket om man får sådant över när kroppkakedegen är slut. Kanske värt att testa nästa gång.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det här ju helt osannolikt. Ni har nu hållit igång en tråd på 5 sidor som inte spårat ur och inte bytt ämne. Och det om kroppkakor..:D. När är ju iofs både kroppkakor och palt gudagott, men att det skulle få KS att hålla ihop ett ämne över 5 sidor som verkar skrivit av klassens bästa flickor(inga påhopp eller personangrepp) är ju inget annat än sensationellt..:).
Fantastiskt eller hur? :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Way to go 80-talist. De ser skitgoda ut. Jag har hört mig för lite kring din vita sås. Oklart om någon vill kännas vid den. Hörde en teori kring att man kan svänga ihop en bechamelsåsliknande historia och röra i fläsket om man får sådant över när kroppkakedegen är slut. Kanske värt att testa nästa gång.

Jag har läst något på nätet att vit sås till Kroppisar är vanligast på Gotland. Men det kanske inte stämmer? Det är mycket möjligt att den vita såsen är något väldigt lokalt där min mormor och morfar bodde, dom bodde på en ö i karlskronas skärgåd, och min mamma har lärt sig från mormor. Men jag kan intyga att den är väldigt god och gör sig perfekt till de vita kroppkakorna och lingonsylten.. :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Till kroppkakorna i skolan serverades det alltid vit sås. Hemma var det grädde, lingonsylt och också en vit sås som var godare än skolans. Saknar dock skolmaten hemma.. Vi har också haft smör för de som ville ha det.

Jag har läst något på nätet att vit sås till Kroppisar är vanligast på Gotland. Men det kanske inte stämmer? Det är mycket möjligt att den vita såsen är något väldigt lokalt där min mormor och morfar bodde, dom bodde på en ö i karlskronas skärgåd, och min mamma har lärt sig från mormor. Men jag kan intyga att den är väldigt god och gör sig perfekt till de vita kroppkakorna och lingonsylten.. :)
Vilken ö kommer din släkt ifrån om man får fråga?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Till kroppkakorna i skolan serverades det alltid vit sås. Hemma var det grädde, lingonsylt och också en vit sås som var godare än skolans. Saknar dock skolmaten hemma.. Vi har också haft smör för de som ville ha det.


Vilken ö kommer din släkt ifrån om man får fråga?
Hasslö.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kanske OT... men såg att något nytt tillkommit i lilla Karlskrona så här sommartids.. Skärgårdfesten 2014.

 

J.Hall

Omega
Visst sailet slog igen för 2 år sedan och förra året kördes premiären av "skärgårdsfesten".
Musik lite varstans på hamnkrogar och bakgårdar och god mat & dryck till det.
festen var en riktig succé förra året.

Klockrent när man dra från krog till krog o ha musik runt sig från tidig eftermiddag till småtimmarna ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Visst sailet slog igen för 2 år sedan och förra året kördes premiären av "skärgårdsfesten".
Musik lite varstans på hamnkrogar och bakgårdar och god mat & dryck till det.
festen var en riktig succé förra året.

Klockrent när man dra från krog till krog o ha musik runt sig från tidig eftermiddag till småtimmarna ;)
Jo jag tänkte nästan att det låg till så att sailet offrades till förmån för det här. Jag var dock på sailet 2012. Det här får man satsa på nästa år.. :)
 

J.Hall

Omega
Jo, sailet blev ju rätt kass dem senaste åren.
Ja planera in detta till nästa år, hoppas det blir lika bra som förra året :)
Såg tom att dem gjorde reklam för kroppkakor i reklamfilmen ;)
 

Nexus

Panerai
Hur funkar det att göra en laddning av dessa rackare och sedan förvara i kylen några dagar? Inbillar mig att det skulle kunna bli en riktigt schysst matlåda, men kroppkakorna kanske inte är kompis med att värmas i micro?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hur funkar det att göra en laddning av dessa rackare och sedan förvara i kylen några dagar? Inbillar mig att det skulle kunna bli en riktigt schysst matlåda, men kroppkakorna kanske inte är kompis med att värmas i micro?

Värm i micron med lite vatten i en djup tallrik så är du hemma! :)
 

Nexus

Panerai
Börjar med att grilla fläsk och lök.
IMG_20140719_170446.jpg

Plockar fram verktyg och drar igång ett lämpligt soundtrack. En mix av italienska barockaroir känns passande.
IMG_20140719_175659.jpg

Jävla gegg det här. Några Berz och ett rejält glas rom motverkar lidandet.
IMG_20140719_182036.jpg

ÖlåMöjl.
IMG_20140719_183457.jpg

Äntligen dags att börja leka med kniven.
IMG_20140719_185208.jpg

Bara att koka upp vattnet och vänta in vattenliken då. En grogg under tiden så.
IMG_20140719_190529.jpg
 
Topp