• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kroppkakor

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag tror det är dags att ge upp nu era amatörer med Bojke och David i spetsen... ;)

kr.jpg


Efter en del efterforskningar verkar den vita såsen vara mer utbredd i Blekinge, Den används uteslutande till vita kroppkakor och det verkar skilja från hushåll till hushåll.

Case-Closed-Stamp_645x400.png
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Källkritik, 80talisten, källkritik. Vad jag förstått är både inavel och Bingolotto vanliga företeelser i Blekinge, det gör det inte rätt.

Men nu gör du mig faktist irriterad David, vem fan är du till att tala om hur kroppkakor tillagas i Blekinge och vad för tillbehör som används??? du vet ju knappt vad en kroppkaka är? och vad är ditt syfte att ta upp inavel?
 

Josef B

Bestraffaren
Läste det här nu på förmiddagen, ligger fortfarande i sängen och inte ätit nåt. Skoja inte att kroppkakorna fick magen att protestera högljutt! Dags för mat!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ofan, världen är liten :)
Ja då har du spenderat en del somrar där ute?
Hasslöfestivalen gick ju av stapeln för en vecks sen, lika bra som alltid :)

Kan tänka mig det, jo det har jag sannerligen gjort.. Vi får väl köra något mini GTG där när jag har vägarna förbi och hälsar på morsan och farsan... :)
 

J.Hall

Omega
Kan tänka mig det, vi får väl köra något mini GTG där när jag hälsar på morsan och farsan... :)

Låter som ett bra förslag :)
Bara återkoppla när det ja bli aktuellt.
Denna tråden har fått mig att bli riktigt sugen på o knåda kroppkakor, men lite för fint väder för att stå med ett sådan projekt inne i köket ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Låter som ett bra förslag :)
Bara återkoppla när det ja bli aktuellt.
Denna tråden har fått mig att bli riktigt sugen på o knåda kroppkakor, men lite för fint väder för att stå med ett sådan projekt inne i köket ;)

Låter som en fantastisk idé, du får göra det när det är lite svalare ute och göm inte den vita såsen! ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag anser och som admin har jag alltid rätt vid diskussion (läs gärna regelverket) att det enda du får ha som tillbehör till kroppkakor är skirat smör och lingon (och helst inte ens lingon). Den som påstår något annat lider av vissa diagnosbara tillstånd.

Frågor på det?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag anser och som admin har jag alltid rätt vid diskussion (läs gärna regelverket) att det enda du får ha som tillbehör till kroppkakor är skirat smör och lingon (och helst inte ens lingon). Den som påstår något annat lider av vissa diagnosbara tillstånd.

Frågor på det?

Jag har ibland en skvätt grädde till... Men käkar öländskt så blev väl diskad redan där!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag anser och som admin har jag alltid rätt vid diskussion (läs gärna regelverket) att det enda du får ha som tillbehör till kroppkakor är skirat smör och lingon (och helst inte ens lingon). Den som påstår något annat lider av vissa diagnosbara tillstånd.

Frågor på det?
Men har du aldrig hört talas om regionala skillnader? Det finns helvita kroppkakor (kokta potatisar), helgråa (råa potatisar), kombinationer av bägge (råa och kokta potatis) öländska kroppkakor serveras ofta med grädde. Nästan alla jag känner bland släkt och vänner där nere käkar vita med vit sås. Frågor på det?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Men har du aldrig hört talas om regionala skillnader? Det finns helvita kroppkakor (kokta potatisar), helgråa (råa potatisar), kombinationer av bägge (råa och kokta potatis) öländska kroppkakor serveras ofta med grädde. Nästan alla jag känner bland släkt och vänner där nere käkar vita med vit sås. Frågor på det?

På vilket sätt kan forumets regler ifrågasättas? I diskussion med admin har admin alltid rätt.
 
Topp