Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Källkritik, 80talisten, källkritik. Vad jag förstått är både inavel och Bingolotto vanliga företeelser i Blekinge, det gör det inte rätt.
Fråga Hanna på Facebook.vem fan är du till att tala om hur kroppkakor tillagas i Blekinge och vad för tillbehör som används???
Uppskattar inte att du ändrar i citerad text.och vad är ditt syfte att ta upp inavel?
Fråga Hanna på Facebook.
Uppskattar inte att du ändrar i citerad text.
Stämmer bra detVar dina föräldrar från hasslö eller?
Stämmer bra det
Själv? Hade du några anknytningar till ön?
Min mamma är från Hasslö, samt mormor och morfar..
Ofan, världen är liten
Ja då har du spenderat en del somrar där ute?
Hasslöfestivalen gick ju av stapeln för en vecks sen, lika bra som alltid
Kan tänka mig det, vi får väl köra något mini GTG där när jag hälsar på morsan och farsan...
Låter som ett bra förslag
Bara återkoppla när det ja bli aktuellt.
Denna tråden har fått mig att bli riktigt sugen på o knåda kroppkakor, men lite för fint väder för att stå med ett sådan projekt inne i köket
Endast en variant kan smaka rätt!Lugnt och fint nu gossar.
Kroppkakornas krig har pågått i generationer, det är väl inte svårare än att det finns olika varianter?
Jag anser och som admin har jag alltid rätt vid diskussion (läs gärna regelverket) att det enda du får ha som tillbehör till kroppkakor är skirat smör och lingon (och helst inte ens lingon). Den som påstår något annat lider av vissa diagnosbara tillstånd.
Frågor på det?
Jag har ibland en skvätt grädde till... Men käkar öländskt så blev väl diskad redan där!
Jag anser och som admin har jag alltid rätt vid diskussion (läs gärna regelverket) att det enda du får ha som tillbehör till kroppkakor är skirat smör och lingon (och helst inte ens lingon). Den som påstår något annat lider av vissa diagnosbara tillstånd.
Frågor på det?
Men har du aldrig hört talas om regionala skillnader? Det finns helvita kroppkakor (kokta potatisar), helgråa (råa potatisar), kombinationer av bägge (råa och kokta potatis) öländska kroppkakor serveras ofta med grädde. Nästan alla jag känner bland släkt och vänner där nere käkar vita med vit sås. Frågor på det?Jag anser och som admin har jag alltid rätt vid diskussion (läs gärna regelverket) att det enda du får ha som tillbehör till kroppkakor är skirat smör och lingon (och helst inte ens lingon). Den som påstår något annat lider av vissa diagnosbara tillstånd.
Frågor på det?
Men har du aldrig hört talas om regionala skillnader? Det finns helvita kroppkakor (kokta potatisar), helgråa (råa potatisar), kombinationer av bägge (råa och kokta potatis) öländska kroppkakor serveras ofta med grädde. Nästan alla jag känner bland släkt och vänner där nere käkar vita med vit sås. Frågor på det?
När det gäller Rolex har du alltid rätt, men med kroppkakor..? Nej..På vilket sätt kan forumets regler ifrågasättas? I diskussion med admin har admin alltid rätt.
När det gäller Rolex har du alltid rätt, men med kroppkakor..? Nej..
Regler att tycka samma sak som Admin?Följer man inte reglerna finns konsekvenser..
Regler att tycka samma sak som Admin?
Hahaha du är rolig du..Precis!
Hahaha du är rolig du..
Så rent teoretiskt får jag inte gilla GS heller?
My bad antar jag...Får suga på den karamellen
Har knappt hämtat mig från uppgifterna om socker och kanel, när grädde nämns som ett legit tillbehör. Låter direkt vidrigt. Vispad?