• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS 1-årsfest - Anmälningsinfo!

Ministern

Founder
2-Faktor
100 aspergare på samma ställe. Alla pratar non stop och ingen lyssnar. Det hade nog varit roligt att se. :)

Ditt gamla inlägg..

Viggen skrev:
Eftersom jag är diagnostiserad med högfunktionell autism

Re: Mr.Vain & Mr.Plain Undersökning!!!



Det måste varit ett tag sedan du fick den diagnosen. Den diagnosen försvann väl 94 när DSM-IV släpptes?
I maj får du läsa på igen, för då släpps DSM-V med nya definitioner och då försvinner nog asperger igen ;)

Har arbetat med ungdomar med diverse diagnoser under mitt arbetsliv och skulle nog själv kunna ge mig asperger och ODD (obsessive defiant disorder). Ibland med en släng av OCD och oftast med lite ADD :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ja?

Om du syftar på de nya diagnoskriterierna, så är inte DSM V riktigt släppt och implementerat ännu.

Tänkte snarare på ditt inlägg om hundra aspar, vi har nog ganska få sådana. Det visar sig ganska tydligt i all den sociala interaktivitet som sker mellan medlemmarna i den verkliga världen..

Du och Viggen är nog de enda :D

Däremot vimlar det av bokstavskombinationer vilket manifesterar sig i ett maniskt flippande hos flera.. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte ge dig ett seriöst svar Spencer66.
Aspergers är ju ingen diagnos utan ett syndrom med olika beteendekriterier/personlighetsdrag.
Ett personlighetsdrag är specialintressen, vilket jag tror alla som kommer till årsfesten har. Stereotypen gillar att prata om sitt specialintresse, men har svårt att ta till sig andras motargument.

Det stämmer ju väl in på de flesta i rolexmaffian (ett ord som min telefon kan stava till själv nu förresten).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tänkte ge dig ett seriöst svar Spencer66.
Aspergers är ju ingen diagnos utan ett syndrom med olika beteendekriterier/personlighetsdrag.
Ett personlighetsdrag är specialintressen, vilket jag tror alla som kommer till årsfesten har. Stereotypen gillar att prata om sitt specialintresse, men har svårt att ta till sig andras motargument.

Det stämmer ju väl in på de flesta i rolexmaffian (ett ord som min telefon kan stava till själv nu förresten).


Sant för Seiko och Omegamaffian är ju inte sådan ;)..

Specialintresse är knappast det mest utmärkande för en aspare utan snarare problemet med social interaktion och att kunna läsa av situationer och människor.
 

Mr Chance

Kalmar
Specialintresse är knappast det mest utmärkande för en aspare utan snarare problemet med social interaktion och att kunna läsa av situationer och människor.

Helt riktigt. Kom till ett av mina ställen och fika tillsammans med mina medarbetare och brukare och upptäck "den talande tystnaden" eller att någon av brukarna mitt i ett samtal reser sig och går. För att sedan komma tillbaka som om inget hänt.

Helt underbart! :)

Fast, vänta, skulle inte den här tråden handla om 1-årsfesten!?
 
Nu ska man väl inte prata så mycket om Aspbergers yonsson och kalla folk för Aspar osv, det är väl likvärdigt med att gå runt och kalla folk för CPn, Bögar i min bok...

Jag personligen har en med Aspebergers i min familj och har varit på kurser om Aspergers och den ter sig på många olika sätt och olika grader och den är inte något och skämta om...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu ska man väl inte prata så mycket om Aspbergers yonsson och kalla folk för Aspar osv, det är väl likvärdigt med att gå runt och kalla folk för CPn, Bögar i min bok...
Håller med dig till fullo! Skulle aldrig kalla någon för aspar eller säga att någon har aspberger, eftersom det heter asperger (efter tysken). Klart man inte ska använda det nedsättande, men efter 10 års dagligt arbete med npf, så kan jag lova att lite humor och självdistans enbart är bra så länge det inte blir sarkasm. Ber om ursäkt om jag förolämpat någon. Carry on...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hmm...sluta med catfighten boys :D, nu räknar vi ner istället till KS 1-års fest. Tror dom flesta förstod ironin i yonssons uttalande, klart man ej talar illa om folks olika handikapp osv, iaf inte medvetet hoppas jag. Sen att han högg som en Cobra på Aspbergers kan man väl tvista om Hahaha.

Men nu är det i alla fall bara 17 dagar KS 1-års FEST, Katjiiing! :nailbiting: :cool: :cigar: :blackeye: :cool: :bookworm:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ok kids.... Jag förutsätter Smoking.... Hade gärna klätt mig i frack... men då begränsas jag till fickur och kedja... och mitt finur är på långservice. Så smockan skall på.... Ser jag en enda flanellskjorta a la Jocke eller sliten kavaj med armbågslappar blir det skämskudde och rött kort omgående....och Mk .... Bjärta färger undanbedes med bestämdhet...
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ok kids.... Jag förutsätter Smoking.... Hade gärna klätt mig i frack... men då begränsas jag till fickur och kedja... och mitt finur är på långservice. Så smockan skall på.... Ser jag en enda flanellskjorta a la Jocke eller sliten kavaj med armbågslappar blir det skämskudde och rött kort omgående....och Mk .... Bjärta färger undanbedes med bestämdhet...

OK, tar jag smokingen...blir jag ensam då????
 

TKVF

Panerai
Ok.... Så du ska på fest och tänker medvetet klä ner dig......känns lite udda....
Klä ner mig? Nä. Klä upp mig? Kanske. Beror på var vi ska vara. Tänker inte ta frack på mig i alla fall. Oavsett. Dock kommer jag nog inte i slitna trasiga jeansshorts uran tröja på mig. Om jag alla dagar i veckan använder en kostym, ska ja då behöva klä upp mig? Det viktiga är att man kommer hel och ren till festen tycker jag. Det ska vara roligt. Den kvällen Vi har KS-bal så kommer jag i frack, med frugan i långklänning.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
14 dagar KS 1-års FEST!!!!

Och Smoking vad är det för nått?!

Själv så använder jag bara Baggy Jeans, Nikes Basketskor, basketlinné med Lebron James namn på, och bak & framvänd keps, YO!!! :greedy:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror alla kan ta det lugnt vad det gäller klädsel på festen, den är säkert helt valfri (om inte ledningen tänker annorlunda)
Det var bara Davvan som drog igång diskussionen, säkert halvt på skämt, och jag som hakade på. Om vi nu skulle bli några som känner för det så antar jag att vi inte blir mer utskrattade än de som i så fall kommer i jeans...eller har jag fel?;)
 
Topp