• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS-awards, nomineringstråd

galácticon

Diamant
2-Faktor
Hej KS:are!
Arbetet med KS-awards rullar så sakteliga vidare och nedan kategorier är utsedda. Det som återstår nu är att nominera och det gör vi enligt följande mall: "Kategori": "Nominerad" - "Motivering" + eventuell länk (i de fall man nominerar en tråd/bild/inlägg). De nomineringar som inte följer denna mall kommer inte att beaktas.

Varje medlem har rätt att nominera en gång i varje kategori, man får inte nominera sig själv och nomineringstiden går ut på söndag. Det innebär att man har fram till midnatt den 27 augusti på sig. Efter detta kommer nomineringarna att sammanställas, tre slutnominerade väljas ut och sedan blir det upp till forumet att rösta på de slutnominerade i varje kategori.

Kategorier:
Säsongens klocka, alla kategorier
Säsongens klocksläpp

Säsongens klockmärke
Säsongens klockbutik
Säsongens bild
Säsongens tråd

Säsongens recension
Säsongens roligaste inlägg
Säsongens kunskapsspridare
Säsongens KS:are

Senast ändrad:
Kategori: Säsongens KS:are
Nominerad: @Affe
Motivering:
Tycker att denna välkända forumprofil alltid bidrar med en härlig stämning, oavsett vilken tråd han dyker upp i. Han visar också att klockor är till för att användas och räds inte att sporta Daytona i guld när han snickrar eller dylikt. Helt enkelt en skön "gubbe" som delar med sig av sin vardag dagligen. Skön attityd och goda värderingar. Allt detta samtidigt som han visar upp en trevlig samling klockor!

Senast ändrad:
Motivering:
Tycker att denna välkända forumprofil alltid bidrar med en härlig stämning, oavsett vilken tråd han dyker upp i. Han visar också att klockor är till för att användas och räds inte att sporta Daytona i guld när han snickrar eller dylikt. Helt enkelt en skön "gubbe" som delar med sig av sin vardag dagligen. Skön attityd och goda värderingar. Allt detta samtidigt som han visar upp en trevlig samling klockor!
Instämmer!

Säsongen klocksläpp: Jaeger-LeCoultre Master Control Date
Tycker att allt var dåligt överlag i år. Denna gillar jag dock.
jlc.jpg

(Bild snodd från Hodinkee)

1. Kategori: Säsongens KS:are
    Motivering: Han är alltid trevlig och oftast fantastisk rolig i alla sina poster och vem annars (av det manliga könet) sportar en klänning likt honom ??? Hans samling är diger och klockorna används hej vilt till all möjliga och omöjliga aktiviteter.
    @Affe är en frisk fläkt på forumet och därtill en äkta gastronom. Därför får han min röst :)

I did! Dock var det en fråga så du glömmer frågetecknet. En högst befogad fråga dessutom.

Den som orkar läsa igenom allt trams lär förstå. :)
Du hade faktiskt inte behövt fråga. Han är helt jävla dum i huvudet. Bara dumhuvuden och tvättäkta nät-troll kör med flera konton. Från att ha varit en ständigt gnällande surmök har han utvecklats till det sämre.

Säsongens tråd NT Watches: https://klocksnack.se/threads/ntwatches.33484/page-5

Per skrev "Är du helt jävla dum i huvudet"
Jag kan förvisso tänka mig att lägga ner en hel del jobb på KS-awards men om ni inte ens orkar följa en sjukt enkel instruktion så väljer jag att ignorera era inlägg. Ska jag räkna ut vad som nomineras eller hitta på era motiveringar? I think not.

Jag kan förvisso tänka mig att lägga ner en hel del jobb på KS-awards men om ni inte ens orkar följa en sjukt enkel instruktion så väljer jag att ignorera era inlägg. Ska jag räkna ut vad som nomineras eller hitta på era motiveringar? I think not.
Sorry för off-topic men jag vill gärna förklara när Joakim C/Knivproffset/Kronometern försöker misskreditera mig. :)

Lycka till med ditt initiativ.

Säsongens klocksläpp:

Speedy Tuesday Speedyn : nytt sätt att marknadsföra, Ta fram en klocka tillsammans med klockentusiaster, inga köer o tjafs, först till kvarn principen fick gälla istället.

Säsongens klockbutik:

Erikssons Ur - Richard & co har ordnat flera uppskattade evenemang och håller hög service och familjär stämning i butiken.

Säsongens kunskapsspridare:

Per - Alltid trevlig, alltid ödmjuk men rak och delar gärna med sig av sin kunskap

Säsongens KS:are

Tycker att Affe redan är med i KS "hall of fame" och borde sedan länge fått sin tröja upphissd i taket på Nymans Ur. Jag vill istället lyfta fram en annan KS:are som alltid är med och fixar GTG:er, hjälper till vid köp m.m, och är dessutom är en jävligt rolig o trevlig prick helt enkelt. @Palenkovich

Mvh
Matts

Jag tror faktiskt att det kan upplevas som för krångligt för att möta ett bredare engagemang. Enkelhet är A och O i digitalens värld.

Med det sagt ska jag inte ta upp mer av din tid och samtidigt be om ursäkt för att jag missförstod det hela.

Trevlig kväll.:)

Säsongens klockmärke tycker jag är Omega som gått från klarhet till klarhet sedan år 1999 och numera spelar i en egen liga; co-axial gång i serieproduktion, bara en sådan sak. Därtill har man löst problemet med magnetism som sysselsatt klocktillverkare i århundraden och bygger numera manufakturkalibrar av en sådan klass att konkurrenterna inte ens längre skymtar i backspegeln. Hatten av för Biel's och hela Schweiz stolthet när det gäller mekaniska klockor i serieproduktion; :omega:

Vänligen
Forumets undersköterska

Motivering:
Håller helt och hållet med dig.

Säsongens klocka, alla kategorier - Paul Newmans Rolex PN

Säsongens klocksläpp - Omega Speedy Tuesday som redan nämnts. Vill dock tillägga det faktum att det var första gången som en premiumtillverkare sålde en klocka direkt på webben. Ett stort framsteg för en i övrigt väldigt föråldrad bransch. Klockan var dock rätt trött men det var allt runt släppet som imponerade.

Säsongens tråd - Typ allt trevligt i vintage-delen. Denna tråd kanske står ut om jag ska välja en.

https://klocksnack.se/threads/rolex-milgauss-65-ref-6541.67687/

Säsongens kunskapsspridare - Återigen hjältarna i vintage. Finns för många för att nämnas men typ Aurum, Warwian mfl som besitter enorm kunskap och som alltid pitchar in om de kan.

Säsongens KS:are - De tre som möjliggör vår existens här och som sliter enormt utan att egentligen synas. Ministern, daviden och Denke.

Säsongens klocka, alla kategorier - Paul Newmans Rolex PN

Säsongens klocksläpp - Omega Speedy Tuesday som redan nämnts. Vill dock tillägga det faktum att det var första gången som en premiumtillverkare sålde en klocka direkt på webben. Ett stort framsteg för en i övrigt väldigt föråldrad bransch. Klockan var dock rätt trött men det var allt runt släppet som imponerade.

Säsongens tråd - Typ allt trevligt i vintage-delen. Denna tråd kanske står ut om jag ska välja en.

https://klocksnack.se/threads/rolex-milgauss-65-ref-6541.67687/

Säsongens kunskapsspridare - Återigen hjältarna i vintage. Finns för många för att nämnas men typ Aurum, Warwian mfl som besitter enorm kunskap och som alltid pitchar in om de kan.

Säsongens KS:are - De tre som möjliggör vår existens här och som sliter enormt utan att egentligen synas. Ministern, daviden och Denke.

Har suttit klistrad och läst ca 5 sidor nu i Vintage Milgauss-tråden. Rekommenderar verkligen alla att läsa den som inte redan gjort det!

Säsongens kunskapsspridare alt. Ks:are
@JensBP
Genom ett eget inflöde av nygamla klockor skapar denna fanboy ett sug som lockar andra. Har svar på livets alla frågor och ett fantastiskt fotoalbum innehållandes de flesta medlemmar ;) Smittade hela Breitlingtråden med gulfeber efter en intensiv ufojakt och är en av huvudfaktorerna till att nya medlemmar gärna stannar kvar i ovan nämnda tråd. Hatten av

Jag tror faktiskt att det kan upplevas som för krångligt för att möta ett bredare engagemang. Enkelhet är A och O i digitalens värld.

Med det sagt ska jag inte ta upp mer av din tid och samtidigt be om ursäkt för att jag missförstod det hela.

Trevlig kväll.:)
Det är möjligt men man ska nog inte ge mig mandatet att fylla i den information som saknas ;)

Tillbaka
Topp