• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt KS Klockan 2019

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kul ide, men synd på bara 44mm och hade nog gärna sett att ks-loggan fanns någonstans på klockan. Kanske på baklocket om man inte vill ha det på tavlan!

Håller med gällande märkning. KS-klocka obestämd form hade varit mer rimligt i det här fallet, som de limiterade som t.ex. Hodinkee tar fram med jämna mellanrum. Men på KS-klockaN hade jag velat se logotyp eller gravering på bakboetten som på den från 2013, (som för övrigt är till salu på köp&sälj ;) ).
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Håller med gällande märkning. KS-klocka obestämd form hade varit mer rimligt i det här fallet, som de limiterade som t.ex. Hodinkee tar fram med jämna mellanrum. Men på KS-klockaN hade jag velat se logotyp eller gravering på bakboetten som på den från 2013, (som för övrigt är till salu på köp&sälj ;) ).


Eller färg på Tavlan som kan förknippas med KS. Just nu känner jag 0 connection...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med gällande märkning. KS-klocka obestämd form hade varit mer rimligt i det här fallet, som de limiterade som t.ex. Hodinkee tar fram med jämna mellanrum. Men på KS-klockaN hade jag velat se logotyp eller gravering på bakboetten som på den från 2013, (som för övrigt är till salu på köp&sälj ;) ).
Va?!? Vem säljer???? :-O
 

Johanw

Cartier
Sorry, tänker bara Gul. Inte färgen utan märket.

652315916_o.jpg
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Ballt, kul intiativ.
Finns det någon deadline för när man behöver bestämt sig för att köpa...
Är lite trångt på ekonomi sektorn just nu...
 

Rivalen

Rolex
Härligt initiativ, hanterbar prisnivå. En klocka med speciella funktioner och som säkert attraherar en viss grupp, men jag vill ha något annat, tyvärr. Stort lycka till med projektet.

Jag tänker mig mekaniskt, stilrent, lugnt, min 100M WR, med nya loggan i litet/anpassat format på tavlan och Limited edition nummer graverat på baklock/boett. Någonstans i det häradet. En process här på forumet där tankar presenteras och medlemmar får ge sin input och där man kan mäta av preliminärt intresse innan man presenterar sluprodukten som i sin tur naturligtvis inte kan möta allas input, men kanske komma tillräckligt nära och i bästa fall resultera i något som man vill bära länge.

Kanske med stållänk om man vill det, eller läder? Kanske KSgrön tavla?
sjoo_worldtimer_new_Header4.jpg


closeup_worldtimer_3.jpg
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Härligt initiativ, hanterbar prisnivå. En klocka med speciella funktioner och som säkert attraherar en viss grupp, men jag vill ha något annat, tyvärr. Stort lycka till med projektet.

Jag tänker mig mekaniskt, stilrent, lugnt, min 100M WR, med nya loggan i litet/anpassat format på tavlan och Limited edition nummer graverat på baklock/boett. Någonstans i det häradet. En process här på forumet där tankar presenteras och medlemmar får ge sin input och där man kan mäta av preliminärt intresse innan man presenterar sluprodukten som i sin tur naturligtvis inte kan möta allas input, men kanske komma tillräckligt nära och i bästa fall resultera i något som man vill bära länge.

Kanske med stållänk om man vill det, eller läder? Kanske KSgrön tavla?
sjoo_worldtimer_new_Header4.jpg


closeup_worldtimer_3.jpg


Ja. Något som Associeras till detta underbara forum iaf.. Vi ber inte om mycket, bara något...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår hur ni tänker @Rivalen och @Widowmaker men tänk så här..
Den som vet den vet att den kombination av tavla och boett som den nya KS klockan har den har endast KS klockan. Att bära denna är lite som att köra en Audi RS4 eller BMW M5. För en vanlig betraktare ser det ut som vilken tjänstesläde som helst. Men för en entusiast... Wow!! Den där är speciell...!
Så tänker jag i alla fall.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag förstår hur ni tänker @Rivalen och @Widowmaker men tänk så här..
Den som vet den vet att den kombination av tavla och boett som den nya KS klockan har den har endast KS klockan. Att bära denna är lite som att köra en Audi RS4 eller BMW M5. För en vanlig betraktare ser det ut som vilken tjänstesläde som helst. Men för en entusiast... Wow!! Den där är speciell...!
Så tänker jag i alla fall.

Den liknelsen dödade klockan :D
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Jag förstår hur ni tänker @Rivalen och @Widowmaker men tänk så här..
Den som vet den vet att den kombination av tavla och boett som den nya KS klockan har den har endast KS klockan. Att bära denna är lite som att köra en Audi RS4 eller BMW M5. För en vanlig betraktare ser det ut som vilken tjänstesläde som helst. Men för en entusiast... Wow!! Den där är speciell...!
Så tänker jag i alla fall.

Håller med dig. Jag hade nog inte burit en klocka som det stod KS på. Ungefär som en reklamklocka från Findus. Spelar inte så stor roll hur bra klocka det är om det står Findus på tavlan. Att sedan den nya KS klockan inte tilltalar alla över väl inte så konstigt. Vi har väl alla lite (som tur är) olika preferenser och smak:)
 
Topp