• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt KS Klockan 2019

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det är med stor glädje Klocksnack har äran att presentera den andra KS klockan i ordningen. Så här 4 år senare så förstår jag helt att det tagit ytterligare 4 år att komma i mål med projektet.

Varje ändring som görs, ska kontrolleras med tillverkaren, räknas in i totalpriset och funktionstestas. Det kommer ett prov tillbaka och man inte är nöjd med färgen eller kanske formen så är det 1-2 månader innan nästa prov kommer för bedömning.

Den här gången har vi valt att samarbeta med forumsponsorn Sjöö Sandström, anledningarna är många men den självklara är att vi båda gör avtryck i klocksverige.

Så vad är då KS klockan 2019? -Jo det är något som är godkänt av de med högst krav, de som sätter sitt liv i händerna på dels sig själva men även tekniken. De som ska vara där om all diplomati går åt fanders.

Valet är såldes alltså Sjöö Sandström UTC Skydiver, men vi har så klart ändrat på en signifikativ sak, urtavlan!

En gul tavla i en svart klocka blir oerhört lättläst, och hela klockan blir ett enkelt call sign för Fellow-KSare.


Och oj vad bra det blev, UTC Skydiver KS kommer i 30st exemplar. Utöver klockan så kommer ett limited edition cert, ett extra olivgrönt canvas från @Feskarn och så kommer klockan även i en speciell KS variant av boxen med nya KS loggan.
Klockan kommer med gummi med viklås.

Hur gör man då om man vill köpa en KS Skydiver? Jo man skickar ett PM till mig så kommer mer info om hur betalning ska gå till etc.

Vad kostar då den här pjäsen?

Ordinarie pris hos Sjöö Sandström AD’s är 24,700kr för UTC Skydiver men som tack för all input och engagemang Sjöö Sandström får från KS så går dom tillsammans med oss in med 10% var, alltså totalt 20% på det priset. Så priset landar på 19.900kr. Från betalning är det ca 3 veckors leverans från Sjöö Sandström direkt hem till dig.


Hoppas ni gillar den lika mycket som vi!

Först en seriös produktbild.


Sen lite egna foton från lite tid med prototyp 1.
AA8C6179-7373-45DE-ACAE-9BE5EF0BBB17.jpeg
6B43BADF-EF34-4EDA-86F8-8E0724FCD1F5.jpeg
A4DAC0CA-2C5E-4456-AEE8-379F54842682.jpeg
D05B527A-0F31-4E6E-9C20-B90376E01891.jpeg
8F914148-11AA-44F7-ADCF-9217AB5FA5F6.jpeg
 

Sumojocke

Omega
Snyggt jobbat!!!

Finns den att titta på live någonstans?
Klockan i grund känner jag till, det är den gula färgen jag funderar på.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Veckonummer, gul tavla, bästa bandet... Sverigest coolaste märke... Vad mer kan man begära...

Riktigt jävla coolt!
 
Topp