• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Viktigt KS Klockan 2019

Allt beror p gradå hur det görs. Grön tavla och KS diskret i det gröna - skulle jag bära vilken dag som helst. Den forumklocka jag redan har är så diskret att jag inte skulle vilja vara utan namnet på tavlan.

Findusliknelsen tycker jag håller dåligt. Alla vet vad Findus är och sitter det på en klocktavla så är det en reklamklocka. Findus har ju inget med klockor att göra, men vi som är insatta vet att KS-loggan har med klockor att gör i allra högsta grad. Medan KS för de flesta är okänt och därför är det lättare att köpa/gilla för det har avsikten att visa tillhörighet, inte att göra reklam. Men att tycka olika är ju helt naturligt. Någon som vet hur många "gulingar" som beställts?

Om 30 år kanske en KSklocka är en guldklimp i samlarkretsar?

Men...
34dc3f63-ed85-4554-a0e6-df2681e30f22.jpg

Senast ändrad:
Har inte rätt teckensnitt och ramen är för tjock - skulle vara som ramen runt datumet så blir det diskret, men detta amatörmässiga försök ger en bild av vad jag tycker är i rätt härad och gärna skulle bära - lång tid framöver.
Klocksnack SS WT med KS.jpg

Med ltd edition nr vid 6

Klocksnack SS WT med KS med nr.jpg

Senast ändrad:
Det är med stor glädje Klocksnack har äran att presentera den andra KS klockan i ordningen. Så här 4 år senare så förstår jag helt att det tagit ytterligare 4 år att komma i mål med projektet.

Varje ändring som görs, ska kontrolleras med tillverkaren, räknas in i totalpriset och funktionstestas. Det kommer ett prov tillbaka och man inte är nöjd med färgen eller kanske formen så är det 1-2 månader innan nästa prov kommer för bedömning.

Den här gången har vi valt att samarbeta med forumsponsorn Sjöö Sandström, anledningarna är många men den självklara är att vi båda gör avtryck i klocksverige.

Så vad är då KS klockan 2019? -Jo det är något som är godkänt av de med högst krav, de som sätter sitt liv i händerna på dels sig själva men även tekniken. De som ska vara där om all diplomati går åt fanders.

Valet är såldes alltså Sjöö Sandström UTC Skydiver, men vi har så klart ändrat på en signifikativ sak, urtavlan!

En gul tavla i en svart klocka blir oerhört lättläst, och hela klockan blir ett enkelt call sign för Fellow-KSare.

Och oj vad bra det blev, UTC Skydiver KS kommer i 30st exemplar. Utöver klockan så kommer ett limited edition cert, ett extra olivgrönt canvas från @Feskarn och så kommer klockan även i en speciell KS variant av boxen med nya KS loggan.
Klockan kommer med gummi med viklås.

Hur gör man då om man vill köpa en KS Skydiver? Jo man skickar ett PM till mig så kommer mer info om hur betalning ska gå till etc.

Vad kostar då den här pjäsen?

Ordinarie pris hos Sjöö Sandström AD’s är 24,700kr för UTC Skydiver men som tack för all input och engagemang Sjöö Sandström får från KS så går dom tillsammans med oss in med 10% var, alltså totalt 20% på det priset. Så priset landar på 19.900kr. Från betalning är det ca 3 veckors leverans från Sjöö Sandström direkt hem till dig.

Hoppas ni gillar den lika mycket som vi!

Först en seriös produktbild.

Sen lite egna foton från lite tid med prototyp 1.
AA8C6179-7373-45DE-ACAE-9BE5EF0BBB17.jpeg
6B43BADF-EF34-4EDA-86F8-8E0724FCD1F5.jpeg
A4DAC0CA-2C5E-4456-AEE8-379F54842682.jpeg
D05B527A-0F31-4E6E-9C20-B90376E01891.jpeg
8F914148-11AA-44F7-ADCF-9217AB5FA5F6.jpeg
Gillar både initiativ och klockan! Kul!

Kul pjäs. Får hålla utkik i sommar om man stöter på en KSare som flashar en dylik.
//JPU

Sommarklocka! Men instämmer lite med andra. Tråkigt med 44mm och inget som associerar klockan med KS

Tycker den ser riktigt bra ut. Möjligen en sån som är svår att få till ordentligt på bild. Tror den hade riskerat se plottrig ut med en till logga på urtavlan.

Tycker den ser riktigt bra ut. Möjligen en sån som är svår att få till ordentligt på bild. Tror den hade riskerat se plottrig ut med en till logga på urtavlan.

Vi försökte med logga på tavlan men det blev väldigt mycket text på tavlan så vi lämnade den ideén.

Vi valde den gula färgen för att öka läsbarheten på tavlan, en sak vi tycker att de andra modellerna varit inte lika bra på. Förutom det finns det ingen association utan är mitt & @Leben samt SS tycke.
Bra tycke! Tavlan är kick ass. Ännu bättre live.

Finns f.ö. tillräckligt många gröna klockor där ute. Bra med grönt iofs ur en dateringssynpunkt. Om 50 år: när tillverkades din klocka? Jaha, den är grön. Då måste det varit någon gång 2017-2019.

Var lite tveksam till svart boett innan jag slog till. Alla tvivel bortblåsta. Jag är mycket mycket nöjd och klockan har fyllt ett hål i klockgarderoben: cool sportig ”billigare” fritidsklocka som flyger lite under allas märkesradar
E88F0D9F-E974-48DC-8C90-638A13DBB39E.jpeg
Bild på boxen och certet? :)

Var lite tveksam till svart boett innan jag slog till. Alla tvivel bortblåsta. Jag är mycket mycket nöjd och klockan har fyllt ett hål i klockgarderoben: cool sportig ”billigare” fritidsklocka som flyger lite under allas märkesradar
E88F0D9F-E974-48DC-8C90-638A13DBB39E.jpeg
Och den är ju toppen om man gillarAIK...

Tillbaka
Topp