• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Calle

Omega
Hade en flaska Mont Blanc Explorer som jag tappade i golvet. Gillade doften så den lämnade ett hål i samlingen.

Så jag klickade hem Al Haramain L'Aventure Intense EDP https://www.fragrantica.com/perfume/Al-Haramain-Perfumes/L-Aventure-Intense-58870.html

1000011871.jpg

Första intrycket är helt ok. Men ska bli intressant att se hur den är om några timmar.
 
Ikväll har jag bekantat med mig detta blindköp. Total fullträff. Wow.

Elixir Attar - Phantom of the Opera


E3536CF3-BE44-49E9-95E1-A68BF7B29DDC.jpeg


Svårt att beskriva den men en silkeslen, finstämd, chypre som är totalt integrerad med en oud som är hur smooth som helst.

Säljsnacket från herren själv går enligt följande:

”This perfume is the pinnacle of our East meets West perfume compositions with an insane 25% WILD Assamese oud oil being used.

We blended this in a classical chypre style that will bring into your minds back the days of fine perfumery.

Now if i told you that this is going to feel as a typical chypre it would be an understatement. The overall feel you will get is that Assam oud has totally fused into the accord bringing you the effect of agarwood incense in a totally innovative way. Never in any classical chypre has an oud of this caliber been used, or of this percentage, or smelt like that.”
 
Topp