• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Svängde förbi deras boutique under en långlunch idag för att hämta samples av deras tre sorter;
IMG_20180905_170038.jpg

Mitt omdöme kommer om tre dagar
Långa tre dagar....


Jag kan säga att Moonmilk har jag fastnat för och tror det blir ett köp av en sådan :)
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Testade Aventus idag.
Sweet Jebus... :eek:

(I mitt tycke) fullständigt ointressant öppning men maken till självsäker drydown har jag aldrig träffat på förr.

Lirar kanske inte på en fräsig 20-åring men för oss som välsignats med väsentligt fler kalenderår... Klass!
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Finns det någon parfym som doftar däckskrik och bränt gummi med undertoner åt Österlens sluttande blommande sommarängar ut mot havet? Möjligen med inslag av tjärad träbåt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Bvlgari - Black = gummi.
Comme des Garçons - Tar = däckskrik och tjära.
Man blir nyfiken.
Comme des Garcons
Olfactory Library: Tar
850 kr
Den doftar av staden som aldrig sover, där doften av avgaser flyter med i den varma sommarvinden. Dyra skor på varm asfalt, tryggheten i att vistas i en folkmassa. TAR är inget för den fega! Ingredienser som grillade cigaretter, bergamott och pyrogena noter gör denna doft till en sann rebell. :D

Edt 50ml (2004) Perfumer: Nathalie Feisthauer Doftgrupp: Woody Collection: Olfactory Library
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Man blir nyfiken.
Comme des Garcons
Olfactory Library: Tar
850 kr
Den doftar av staden som aldrig sover, där doften av avgaser flyter med i den varma sommarvinden. Dyra skor på varm asfalt, tryggheten i att vistas i en folkmassa. TAR är inget för den fega! Ingredienser som grillade cigaretter, bergamott och pyrogena noter gör denna doft till en sann rebell. :D

Edt 50ml (2004) Perfumer: Nathalie Feisthauer Doftgrupp: Woody Collection: Olfactory Library
Ja det är annat än fjolldofter som 1 Million och Eros det där. ;)
 

-SC-

Omega
Pledge Member
BB45FEC8-9852-4A6C-B499-73EA611B4A50.jpeg

Fick den här av min tjej häromdan, passar perfekt till höst/vinter.

Citerar King Magazine:
"Modegiganten Tom Fords senaste alster Ombre Leather kommer i en matt svart flaska med läderdetaljer som kommer att göra sig utmärkt i den medvetne mannens badrum. Kardemumma, arabisk jasmin och läder står på menyn i denna BDSM-osande doft.":D
 

Lolle

Panerai
BB45FEC8-9852-4A6C-B499-73EA611B4A50.jpeg

Fick den här av min tjej häromdan, passar perfekt till höst/vinter.

Citerar King Magazine:
"Modegiganten Tom Fords senaste alster Ombre Leather kommer i en matt svart flaska med läderdetaljer som kommer att göra sig utmärkt i den medvetne mannens badrum. Kardemumma, arabisk jasmin och läder står på menyn i denna BDSM-osande doft.":D
Att få en BDSM osande doft av sin tjej lät ju spännande eller skrämmande, kanske lite av båda... ;):D

Två av mina favoriter när vi ändå pratar Tom Ford.
DEF42290-DB33-400E-8F51-EA671D3D45D4.jpeg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Nån som vet var man kan köpa Dior Sakura. Ny doft som ska efterlikna körsbärsblomning.

Ska bli julklapp till min fru.

Har letat men hittar bara den på obskyra ställen som Amazon US, ingen normal sida.
Verkar finnas i fysiska butiker i UK, Frankrike, USA mfl. Endast term5 på Heathrow, inte 2 eller 2.
Nån som har nåt tips.

https://www.parfumo.net/Perfumes/Dior/La_Collection_Privee__Sakura

Capture Dior Sakura.JPG
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Dofter är kul, idag slog jag till på en box från TF, har avverkat tre flaskor Oud Wood sedan tidigare och det är helt klart en återkommande favorit, den vid sidan av Aventus och Bal D'afrique tar man sig långt på.
Berätta, vad har ni för favoriter? Om ni enbart fick välja tre dofter att rotera med?
20190204_171957.jpg
 
  • Like
Reactions: JLC
Dofter är kul, idag slog jag till på en box från TF, har avverkat tre flaskor Oud Wood sedan tidigare och det är helt klart en återkommande favorit, den vid sidan av Aventus och Bal D'afrique tar man sig långt på.
Berätta, vad har ni för favoriter? Om ni enbart fick välja tre dofter att rotera med?
20190204_171957.jpg
Le Labo - Santal 33
Tom Ford - Tobacco Vanille
Byredo - black saffron / bal d’afrique

Min top 3/4 just nu :)
 
Under vintern har jag kört dessa mycket:

Andy Tauer - Vanilla Flash
Parfums de Marly - Layton Exclusif

Jag kör Vanilla Flash dagtid och Layton Exclusif på kvällar och vid festliga tillfällen. Mina favoritnoter på vintern är bland andra vanilj, oud och kaffe så de här två passar mig utmärkt.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Under vintern har jag kört dessa mycket:

Andy Tauer - Vanilla Flash
Parfums de Marly - Layton Exclusif

Jag kör Vanilla Flash dagtid och Layton Exclusif på kvällar och vid festliga tillfällen. Mina favoritnoter på vintern är bland andra vanilj, oud och kaffe så de här två passar mig utmärkt.
Bra smak, oud är även för mig en av dom doftnoter jag är svag för. Kan rekommendera ADP Colonia Oud.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Finns det någon go-to-affär på online för parfym? Noterade att Kicks körde 20% men typ all trevlig Tom Ford var slut och ADP fanns enbart i 100 ml.
Hittade boxen från TF på Eleven i Örebro, nedsatt från 2499:- till 1000:-
Online har jag inte tittat så mycket. Någon speciell doft från TF du är ute efter? Kan ev svänga förbi Eleven igen och kolla om det du söker finns där.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hittade boxen från TF på Eleven i Örebro, nedsatt från 2499:- till 1000:-
Online har jag inte tittat så mycket. Någon speciell doft från TF du är ute efter? Kan ev svänga förbi Eleven igen och kolla om det du söker finns där.

Varit sugen på att testa någon av respektive Oud-varianter faktiskt.

Vet knappt vad eleven är - får googla! :)

1000 :- för boxen låter klart prisvärt, bra köp!
 
Topp