• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har testat lite nya saker. Dels var jag på collect and bottle (Stora skuggans laboratorium) och gjorde min egen parfym. Så sinnessjukt kul projekt. Ni som gillar parfymer - gör det! Jag fick en helt ny förståelse för hur parfymer är uppbyggda och vad jag EGENTLIGEN gillar. (Det är nämligen inte alltid det som står på flaskan).
Man får testa en stor(!) mängd olika dofter och laborera ihop sin egen:

_PSA6470.jpg

Läs mer här: https://collectandbottle.com/
Min står och lagras nu (visste inte att parfymer mognar så). Har nån månad kvar.



Sen var jag och kollade på Tom Ford-parfymer. Och jag var inte en lika stor fan av Oud wood som alla här. Däremot är jag en tvärtorsk på Patchouly och köpte denna:

22APTO529O_0888066041607_front.jpg


https://www.ahlens.se/Skonhet/doft/parfym-edt-15273/tom-ford-patchouli-absolu-edp-100-ml-88097402
 
D

Deleted member 4412

Guest
Dofter är kul, idag slog jag till på en box från TF, har avverkat tre flaskor Oud Wood sedan tidigare och det är helt klart en återkommande favorit, den vid sidan av Aventus och Bal D'afrique tar man sig långt på.
Berätta, vad har ni för favoriter? Om ni enbart fick välja tre dofter att rotera med?
20190204_171957.jpg
Om jag enbart fick välja 3 stycken så skulle det bli dessa:
Aqua Di Parma’s Colonia Pura, perfekt som vår/sommar doft med mycket citrus.
Christian Dior’s Eau de Savage, grym allround doft
Byredo Super Cedar, fortfarande lite citrus men mer höst/vinter mysigt burrig utan att vara för stark
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Om jag enbart fick välja 3 stycken så skulle det bli dessa:
Aqua Di Parma’s Colonia Pura, perfekt som vår/sommar doft med mycket citrus.
Christian Dior’s Eau de Sauvage, grym allround doft
Byredo Super Cedar, fortfarande lite citrus men mer höst/vinter mysigt burrig utan att vara för stark
ADP Pura är en kanonfin sommardoft, hade den förra sommaren. Tråkigt nog avtog den snabbt från min hud.
Savage har jag en flaska står hemma i skåpet, inte riktigt övertygad av den. Men det är en hypad doft och en crowd-pleaser som faller många av motsatta könet i smaken.
Super Cedar har jag ej testat, hört gott om den!
 
Senast ändrad:
ADP Pura är en kanonfin sommardoft, hade den förra sommaren. Tråkigt nog avtog den snabbt från min hud.
Savage har jag en flaska står hemma i skåpet, inte riktigt övertygad av den. Men det är en hypad doft och en crowd-pleaser som faller många av motsatta könet i smaken.
Super Cedar har jag ej testat, hört gott om den!
Jag tror nog Janne menar Eau Sauvage, inte "Sauvage".
375x500.30854.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
ADP Pura är en kanonfin sommardoft, hade den förra sommaren. Tråkigt nog avtog den snabbt från min hud.
Savage har jag en flaska står hemma i skåpet, inte riktigt övertygad av den. Men det är en hypad doft och en crowd-pleaser som faller många av motsatta könet i smaken.
Super Cedar har jag ej testat, hört gott om den!
Eau de cologne har ju tyvärr den tendensen att avta fort o jag undrar när ADP kommer med en eau de toilette..
Men på vår/sommar passar det ändå med nåt som inte är så tungt. Just den har en hög konkurrens med 2 andra citrus eau de cologner jag har, Alvarez Gomez o Antica Barberia.
Citrus o vår/sommar:
Övrigt o höst/vinter:
Bild från i våras, inte uppdaterat med bla Super Cedar..
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 4412

Guest
Nu blir jag sugen på ett blindköp, kostade inte huggorm heller så det får bli en beställning.
Har du någon erfarenhet av Xerjoff? Hade en flaska Naxos för en tid sedan, trevlig citrusdoft till vår/sommar.
Tyckte den va dyr då jag inte förväntade mej att den skulle kosta runt tusenlappen. Hur brukar du klä dej? Den är ju betydligt mer chinos o skjorta än svarta stuprörs jeans o tajt skinnjacka metaforiskt menat. Jag tycker den passar bra till vardags o körde den idag trots 11 minusgrader. Den passade perfekt till dagens outfit som bestod av chinos, skjorta o stickad tröja:)
Den gör heller inte bort sej till flannell brallor, skjorta o slips under dagtid men är nog inget jag skulle välja till en utekväll..
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Tyckte den va dyr då jag inte förväntade mej att den skulle kosta runt tusenlappen. Hur brukar du klä dej? Den är ju betydligt mer chinos o skjorta än svarta stuprörs jeans o tajt skinnjacka metaforiskt menat. Jag tycker den passar bra till vardags o körde den idag trots 11 minusgrader. Den passade perfekt till dagens outfit som bestod av chinos, skjorta o stickad tröja:)
Den gör heller inte bort sej till flannell brallor, skjorta o slips under dagtid men är nog inget jag skulle välja till en utekväll..
Förstår.
Har en ganska avslappnad stil, men sedan är jag av den åsikten att jag bär den doft jag känner för oavsett kläder, är dock helt med på vad du menar!
Ungefär såhär ser jag ut till vardags
IMG_20190205_192746_520.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Eau Sauvage enligt mej:)
En riktigt allrounder!!!
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 4412

Guest
Förstår.
Har en ganska avslappnad stil, men sedan är jag av den åsikten att jag bär den doft jag känner för oavsett kläder, är dock helt med på vad du menar!
Ungefär såhär ser jag ut till vardags
IMG_20190205_192746_520.jpg
Aspesi M65 är Byredo alla dar i veckan;)
 
Topp