• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

-RI-

Patek
2-Faktor
Inget med doften i sig att göra men presentationen av Xerjoffs dofter är verkligen lyxig.
IMG_20171212_180640.jpg

IMG_20171212_180654.jpg

IMG_20171212_180736.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
M-65 hänger hemma i garderoben och en Vancouver på g in, bra grejer förövrigt:)
Många märken har testats ska gudarna veta men klassiska Aspesi är tyvärr ett undantag. Grymt sugen på en M65 i bomull, glömt namn o modell, men dom e snygga o jag gillar Aspesi!!
Btw, grymma Shaggy Dogs har dom oxå o till en sån tröja passar Eau Sauvage perfekt!!
C27F0F5B-1DA7-4E5B-8829-6209F055E1C3.jpeg

C252DBB8-FBD6-4108-8A4D-48A40338B91A.jpeg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Of topic I know.. men doft o stil/klädsel går ju hand i hand för mej:)
 

-RI-

Patek
2-Faktor

-RI-

Patek
2-Faktor
När ni pratar om att den sitter i hela dagen. Menar ni att ni kan dofta den på er eller att ni faktiskt går runt med lukten?
På dom flesta har doften en "projection time" där den givet doftar som mest, så pass att andra kan känna doften utan att vara i närheten.
Under dagen avtar doften givetvis, oavsett hur beast mode den än må vara, vissa mer andra mindre.
 
Senast ändrad:

Frourez

Omega
På dom flesta har doften en "projection time" där den givet doftar som mest, så pass att andra kan känna doften utan att vara i närheten.
Under dagen avtar doften givetvis, oavsett hur beast mode den än må vara, vissa mer andra mindre.
Har du lite mer specificerade exempel? Tidsmässigt? Beror på var på kroppen också, några ställen så sitter den i längre? De jag har sitter i några timmar, men jag måste också lukta på det stället där jag applicerade. Hur gör folk som har ett parfymmoln över sig? Man vill ju inte vara sådan men iallafall lite trevligt om andra kan dofta det utan att behöva trycka upp handleden i deras ansikte?
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Först beror det delvis på vilken sorts parfym du använder, finns ett par stycken.
Eau fraiche, Eau de cologne, Eau de toilette, Eau de parfum eller parfum, generellt brukar man rekommendera att spraya där du känner pulsen tex hals/armveck/handled. Du kan även spraya i luften och knalla igenom "molnet" så doften sätter sig i kläderna för att dofta lite extra över tid. Det är även väldigt individuellt hur länge en doft sitter i, beroende på hud.
Att folk doftar som ett parfymmoln skulle jag tippa på är ett piggare finger på sprayen helt enkelt.
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Har du lite mer specificerade exempel? Tidsmässigt? Beror på var på kroppen också, några ställen så sitter den i längre? De jag har sitter i några timmar, men jag måste också lukta på det stället där jag applicerade. Hur gör folk som har ett parfymmoln över sig? Man vill ju inte vara sådan men iallafall lite trevligt om andra kan dofta det utan att behöva trycka upp handleden i deras ansikte?
Ett exempel på en doft som inte går omärkt förbi, behövs 1-2 spray på mig och den märks långa vägar under hela dagen, Nasomatto Black afgano
Screenshot_20190209-113506_Samsung Internet.jpg
 

Frourez

Omega
Först beror det delvis på vilken sorts parfym du använder, finns ett par stycken.
Eau fraiche, Eau de cologne, Eau de toilette, Eau de parfum eller parfum, generellt brukar man rekommendera att spraya där du känner pulsen tex hals/armveck/handled. Du kan även spraya i luften och knalla igenom "molnet" så doften sätter sig i kläderna för att dofta lite extra över tid. Det är även väldigt individuellt hur länge en doft sitter i, beroende på hud.
Att folk doftar som ett parfymmoln skulle jag tippa på är ett piggare finger på sprayen helt enkelt.
En Eau de parfum är de. Läste på Gents att en sådan håller doft i ca 5h. Så mer specifikt undrar jag väl om man räknar 5h på handleden eller 5h parfymmoln.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
En Eau de parfum är de. Läste på Gents att en sådan håller doft i ca 5h. Så mer specifikt undrar jag väl om man räknar 5h på handleden eller 5h parfymmoln.
Förstår.
Beror på din hud och hur många spray du använder.
Testa dig fram, du lär märka om folk rynkar på nästan:)
 
Topp