• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Richard1987

Panerai
Första intrycket av Cedrat Boise efter 1,5 sprays på armen:
Sitter ganska hudnära. Citron, nästan lite rengöringsmedel över den haha Förstår jämförelsen med Aventus men definitivt inte en klon likt M.B Explorer eller Club de nuit. Doften är söt/sur men ändå lite tyngd i den. När man sniffar på armen tänker man "mjäe, inget speciellt" men stannar kvar med näsan lite till och då finns det något beroendeframkallande i den. Får ingen direkt vanilj av den som anges i doftpyramiden. Den luktar grönt på något vis, träig på ett fint sätt...typ som att dricka Brämhults citronlemonad i en skogsdunge haha skulle säga att det är en ganska maskulin doft :)


Från ett "aah, den här va fan lite tråkig" till att nu börja tänka "fan, det är något speciellt med den...".

Har förresten en tendens att av någon anledning tycka att Aventus och dess kloner luktar lite cigg, även liiite samma sak med denna haha undrar vad det är för not som ger mig den associationen...
 
Senast ändrad:

16610

Patek
2-Faktor
Någon som har testat ROJA ELYSIUM POUR HOMME COLOGNE?
(slänger med en bild oxå:) )
roja-parfums-elysium_dupkdv011_medium.jpg
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Någon som har testat ROJA ELYSIUM POUR HOMME COLOGNE?
(slänger med en bild oxå:) )
roja-parfums-elysium_dupkdv011_medium.jpg
Japp, först tyckte jag den var lite spännande men vid andra användningen gillade jag den inte alls.
Stickig, rörig och påträngande... Gav mig huvudvärk och svidande näsa.

Men den är ju omåttligt populär som en niche-variant av blå dofter som t.ex. BDC.
Enligt många reviewers på nätet så är den ju "super versatile, super safe och crazy good"
Enligt mig, nej.

Det närmsta jag kan beskriva den med är att jag en gång köpte en gin som jag trodde skulle vara kanon.
Men den hade rönnbär i sig och det skar sig totalt mellan enbär och rönnbär.
Lite som jag tyckte den smakade doftar Elysium för mig.
 

16610

Patek
2-Faktor
Japp, först tyckte jag den var lite spännande men vid andra användningen gillade jag den inte alls.
Stickig, rörig och påträngande... Gav mig huvudvärk och svidande näsa.

Men den är ju omåttligt populär som en niche-variant av blå dofter som t.ex. BDC.
Enligt många reviewers på nätet så är den ju "super versatile, super safe och crazy good"
Enligt mig, nej.

Det närmsta jag kan beskriva den med är att jag en gång köpte en gin som jag trodde skulle vara kanon.
Men den hade rönnbär i sig och det skar sig totalt mellan enbär och rönnbär.
Lite som jag tyckte den smakade doftar Elysium för mig.

Okej!
Har också läst så mycket positivt om den men aldrig vågat blind köpa en pga av priset.
Men hade varit kul att testa den. Får försöka leta upp sample på den och testa.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Okej!
Har också läst så mycket positivt om den men aldrig vågat blind köpa en pga av priset.
Men hade varit kul att testa den. Får försöka leta upp sample på den och testa.

Det var samma här, var helt säker på att jag skulle älska den.
Är normalt sett svag för blå dofter som t.ex. BDC, Dylan blue osv, mest kanske för att jag ofta sitter på kontor och då är det inte alltid lätt att komma undan med Interlude osv.

Men den funkade bara inte, skittrist och inte bara för doften utan även för att flaskan ser så jäkla trevlig ut.
 
Okej!
Har också läst så mycket positivt om den men aldrig vågat blind köpa en pga av priset.
Men hade varit kul att testa den. Får försöka leta upp sample på den och testa.
Det var samma här, var helt säker på att jag skulle älska den.
Är normalt sett svag för blå dofter som t.ex. BDC, Dylan blue osv, mest kanske för att jag ofta sitter på kontor och då är det inte alltid lätt att komma undan med Interlude osv.

Men den funkade bara inte, skittrist och inte bara för doften utan även för att flaskan ser så jäkla trevlig ut.
Om ni vill testa en riktigt bra blå doft kan jag rekommendera Goldfield & Banks - Pacific Rock Moss. Riktigt bra akvatiskt, somrig, en-dag-på-sjön doft! :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vad tycker experterna om dessa:
  • Prada Luna Rossa Carbon edt
  • D&G The One edp
  • Prada L’Homme Intense edp
För de flesta i den här tråden är det väl billiga parfymer, men är det någon som ni ändå gillar? Tänkte köpa en av dem nu när min YSL La nuit de l’homme och min Dior Sauvage börjar ta slut😃
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Vad tycker experterna om dessa:
  • Prada Luna Rossa Carbon edt
  • D&G The One edp
  • Prada L’Homme Intense edp
För de flesta i den här tråden är det väl billiga parfymer, men är det någon som ni ändå gillar? Tänkte köpa en av dem nu när min YSL La nuit de l’homme och min Dior Sauvage börjar ta slut😃
Jag är ingen expert på ngt sätt men nedan är min input :D

Jag har alla tre och tycker de är riktigt bra.

Carbon är ju rätt lik Sauvage så den kanske jag skulle hoppa även om de inte är en klon utan snarare än doft som påminner om Sauvage.

Prata L'homme är min absoluta favorit på kontoret och The One är en av mina topp 5 designer-dofter någonsin.
Så om du vill ha en bra kontorsdoft kör Prada, om du vill ha en med lite mer kvällsnyans men som ändå funkar bra till det mesta kör The One.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är ingen expert på ngt sätt men nedan är min input :D

Jag har alla tre och tycker de är riktigt bra.

Carbon är ju rätt lik Sauvage så den kanske jag skulle hoppa även om de inte är en klon utan snarare än doft som påminner om Sauvage.

Prata L'homme är min absoluta favorit på kontoret och The One är en av mina topp 5 designer-dofter någonsin.
Så om du vill ha en bra kontorsdoft kör Prada, om du vill ha en med lite mer kvällsnyans men som ändå funkar bra till det mesta kör The One.
Tack för ett jättebra svar! Har förstått att Luna Rossa Carbon skulle likna Sauvage, så precis som du säger kan det vara roligt med något annorlunda. Svårt val, men kanske blir Prada L’Homme denna gång, går att få loss 100ml för bara 650kr dessutom☺️ Så får The One säkert komma in nån gång i framtiden
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Tack för ett jättebra svar! Har förstått att Luna Rossa Carbon skulle likna Sauvage, så precis som du säger kan det vara roligt med något annorlunda. Svårt val, men kanske blir Prada L’Homme denna gång, går att få loss 100ml för bara 650kr dessutom☺️ Så får The One säkert komma in nån gång i framtiden
Om du inte testat Prada skulle jag göra det först. Iris kan ju vara lite speciellt för vissa.
Jag älskar den men tror generellt att fler skulle välja The One som är mer crowd pleaser tror jag iaf :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Om du inte testat Prada skulle jag göra det först. Iris kan ju vara lite speciellt för vissa.
Jag älskar den men tror generellt att fler skulle välja The One som är mer crowd pleaser tror jag iaf :)
Too late😬 Beställde den precis, men i värsta fall får jag väl sälja den vidare. Håller tummarna för att jag gillar den, ska uppdatera er hur det går😁
 

Richard1987

Panerai
Vad tycker experterna om dessa:
  • Prada Luna Rossa Carbon edt
  • D&G The One edp
  • Prada L’Homme Intense edp
För de flesta i den här tråden är det väl billiga parfymer, men är det någon som ni ändå gillar? Tänkte köpa en av dem nu när min YSL La nuit de l’homme och min Dior Sauvage börjar ta slut😃
Hade inte kört intense versionen av Prada. Fick kväljningar av den haha däremot edt är riktigt fin och har en stor flaska :D
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Tack för ett jättebra svar! Har förstått att Luna Rossa Carbon skulle likna Sauvage, så precis som du säger kan det vara roligt med något annorlunda. Svårt val, men kanske blir Prada L’Homme denna gång, går att få loss 100ml för bara 650kr dessutom☺️ Så får The One säkert komma in nån gång i framtiden
Vill du ha en PLH Intense så har jag en jag kan sälja.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kollar intresset här ifall någon är sugen på att köpa eller kanske byta mot annan trevlig doft. TF Tuscan Leather och Tobacco Vanille 30ml ursprungligen, se bifogade bilder för aktuell mängd kvar 😊. Boxarna finns kvar till båda dofterna.
TF Ombre Leather 45/50ml finns också dock utan box. Pengar upp/ner är inga problem. Återkom med pris/bytesförslag via PM.
C0A1D16A-FAEA-4EA2-9EEA-48A46B8193B2.jpeg
FFF10E04-2ADC-4AB3-AD9D-12A546776625.jpeg

007D9866-876B-43FA-82A6-34B4FFD7550E.jpeg
 
Senast ändrad:

Subby

Rolex
Blir så trött på mig själv ibland 😅. Man tänker att man absolut inte ska köpa mer parfymer nu på ett tag och sen händer det ändå.......Känner ni igen er?
307635F3-52A5-4C45-80DF-C6734C2C6327.jpeg

3 flaskor sen nyår, var nära att slå till på dem du säljer också men sen kom jag på att jag flyttar utomlands snart och blir ett helvete med flytten :D
 
Topp