Fifflio
Silver
Hahahaha.3 flaskor sen nyår, var nära att slå till på dem du säljer också men sen kom jag på att jag flyttar utomlands snart och blir ett helvete med flytten![]()
![Face with tears of joy :joy: 😂](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f602.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahahaha.3 flaskor sen nyår, var nära att slå till på dem du säljer också men sen kom jag på att jag flyttar utomlands snart och blir ett helvete med flytten![]()
Trodde att koden gäller först på måndagen men den funkar redan.Sprayparfums
![]()
Det där stämmer bara om man har en liten samling skulle jag vilja hävda, för så tänkte jag med när jag började köpa på mig allt fler dofter.Man tjänar ju på att köpa större flaskor, speciellt om man har en tendens att sälja vidare flaskorna efter ett tag![]()
Det där stämmer bara om man har en liten samling skulle jag vilja hävda, för så tänkte jag med när jag började köpa på mig allt fler dofter.
Så fort man samlat på sig ett gäng flaskor är det bara rent slöseri att köpa större flaskor, för med en större samling kommer den räcka så många år att du aldrig hinner använda upp den i vilket fall. Om det nu inte är nån signaturdoft som används väldigt frekvent möjligen.
Jag köper alltid 30ml eller 50ml om det finns numera. På det viset spar jag pengar (och kan köpa fler dofter).
Min skörd senaste veckan här nedan är ett bra exempel på detta, samtliga på 30ml.
![]()
@Tjabo Finns det 2 varianter av Terroni?
![]()
Terroni Profumo / Orto Parisi / Buy Online on Spray Parfums
Buy Terroni by Orto Parisi. Free delivery in Europe. Get 5 free samples! Choose the ones you love and tell us on your order's note!www.sprayparfums.com
Haha det är ju sant, men jag har ingen jättesamling och har en tendens att lätt tröttna och säljaDet där stämmer bara om man har en liten samling skulle jag vilja hävda, för så tänkte jag med när jag började köpa på mig allt fler dofter.
Så fort man samlat på sig ett gäng flaskor är det bara rent slöseri att köpa större flaskor, för med en större samling kommer den räcka så många år att du aldrig hinner använda upp den i vilket fall. Om det nu inte är nån signaturdoft som används väldigt frekvent möjligen.
Jag köper alltid 30ml eller 50ml om det finns numera. På det viset spar jag pengar (och kan köpa fler dofter).
Min skörd senaste veckan här nedan är ett bra exempel på detta, samtliga på 30ml.
![]()
Nä, vad tänkte du på?
Finns bara en av varje doft i OP och/eller Nasomatto.
Sen upplever jag, rätt eller fel, black afghano, boccanera, stercus och terroni som olika sidor av samma mynt.
Nu är jag ingen expert men är inte Edp och profumo samma sak, ena är franska och den andra italienska?Har inte sett att det står Terroni Profumo innan. Gents bla. skriver Terroni EdP.
Profumo är den italienska motsvarigheten till franskans parfum och betyder helt enkelt parfym.Nu är jag ingen expert men är inte Edp och profumo samma sak, ena är franska och den andra italienska?
Enligt reviews på Fragrantica så är denna EDP inte samma doft som i den gamla bruna Colonia Concentree flaskan.Hmmm, har provat denna nu och båda jag och frun tycker att den öppnar riktigt bra men blir för söt sen efter ett par timmar..... jag har TF Tuscan Leather som en av mina favoriter och tycker nog den är mer båda distinkt och konsekvent i läder-doften.,, jaja, just my 10 cents.....
![]()
Jag skulle nästan vilja slänga in Blamage där i den mixen, den lite blommigare sidan.Nä, vad tänkte du på?
Finns bara en av varje doft i OP och/eller Nasomatto.
Sen upplever jag, rätt eller fel, black afghano, boccanera, stercus och terroni som olika sidor av samma mynt.
Har du testat TF Tuscan Leather? Denna sägs ju vara väldigt lik.DD Rasasi - La Yuqawam
Oerhört mjuk, söt och len läderdoft. Väldigt mycket bang for the bucks helt enkelt. Trots att jag gillar Widian - London lite mer tycker jag inte den är ”värd” pengarna för tillfället iallafall
. En flarra La Yuqawam påväg hem från @Spincini
![]()
Har en flaska Tuscan Leather hemma som jag tänkte ta 2-3 sprays ifrån imorgon och dra en liten jämförelse med La Yuqawam och LondonHar du testat TF Tuscan Leather? Denna sägs ju vara väldigt lik.
Ser fram emot jämförelsen!Har en flaska Tuscan Leather hemma som jag tänkte ta 2-3 sprays ifrån imorgon och dra en liten jämförelse med La Yuqawam och London.
Har Tuscan Leather, Ombre Leather och Tobacco Vanille som jag la ut igår i tråden för bytesförslag mot andra dofter men blir K&S under kvällen.
Nu är jag säkert trög men var la du ut dessa? Vilken tråd? Denna?Har Tuscan Leather, Ombre Leather och Tobacco Vanille som jag la ut igår i tråden för bytesförslag mot andra dofter men blir K&S under kvällen.
Vi får se vad jag kommer fram tillSer fram emot jämförelsen!
Har du hunnit bilda dig en uppfattning om explorer, cedrat boise och individual ännu?![]()
Nej då inte alls men ja la ut igår i denna trådNu är jag säkert trög men var la du ut dessa? Vilken tråd? Denna?
Tack, det går undan i tråden ibland! (skyller jag på...)Nej då inte alls men ja la ut igår i denna tråd. https://klocksnack.se/threads/ks-stora-parfymtråd.32955/post-3669713
Ja det gör de absolut (på gott och ont)Tack, det går undan i tråden ibland! (skyller jag på...)
Lite nyfiken på TV, ska se om jag kan få iväg några förslag senare idag!
Blir det o sälja dem då? Har första tjing på IndividualVi får se vad jag kommer fram tilliallafall enligt mitt tycke
.
Cedrat Boise, Explorer eller Individual blir inte långvariga. Däremot är Explorer den bästa Aventus klonen jag provat och Individual har definitivt likheter/drag med Original Santal.
Ska bestämma mig till veckan men blir det av är Individual din så löser jag något braBlir det o sälja dem då? Har första tjing på Individual![]()
Fick i dagarna hem tre tester från Imaginary Authors. Bull's Blood, O, Unknown! och Memoirs Of A TrespasserNågon här som har erfarenhet av Imaginary Authors? Gillar deras stil och är speciellt tänd på deras A City on Fire samt A Whiff of Waffle cone.
Bägge verkar fått mycket kärlek "in the fragrance community" som det så fint sägs![]()
https://imaginaryauthors.com/
![]()
![]()