• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD på hemmakontoret- The one EDP. Batch code ger att den är från januari 2016. Läst mycket om dålig performance. Den är hyfsad på mig men inget monster.
26653753-C5F3-4503-9A06-64CCD2113298.jpeg
 
DD på hemmakontoret- The one EDP. Batch code ger att den är från januari 2016. Läst mycket om dålig performance. Den är hyfsad på mig men inget monster.
26653753-C5F3-4503-9A06-64CCD2113298.jpeg
Är nog en av mina topp 5 designer-favoriter någonsin.
Klart man kanske hade önskat lite bättre performance men den klarar sig med betyget godkänt där också.
 
  • Like
Reactions: bvb
Hahaha slant på musknappen 😉.

Håller verkligen med dig om beskrivningen av Naxos 👌, verkligen en välkomponerad doft. Har en 5a hemma och den gick även hem hos sambon. Jag är dock en färsking gällande Xerjoff 😊. Har bara provat Alexandria II, More Than Woods.

Är Xjeroff och Casamorati samma parfymhus eller har de något samarbete?

Vi delar på flaska Naxos här hemma. Vad tyckte du om Alexandria II? Är inte helt såld på More Than Words.

Det är en kollektion inom Xerjoff likt Shooting Stars eller Coffe Break. Om jag har förstått det rätt.
 
Kan bara hålla med. Naxos är utan tvekan bästa Xerjoffen om du frågar mig. Den fick mig att sälja PdM Herod när jag märkte att jag i valet mellan dom två, i princip varje gång valde Naxos. Lätt bland topp 10 i min samling.
Nu har jag inte testat så värst många dofter från Xerjoff men av dom få jag testat är Naxos utan tvekan favoriten 🙌😊.
 
Vi delar på flaska Naxos här hemma. Vad tyckte du om Alexandria II? Är inte helt såld på More Than Words.

Det är en kollektion inom Xerjoff likt Shooting Stars eller Coffe Break. Om jag har förstått det rätt.
Jag försöker sakta men säkert få sambon över till mer niche dofter, men en dag i taget 😎.
Har 2ml av Alexandria II hemma men inte hunnit utvärderat den såpass grundligt men tycker den är absolut trevlig dock inte helt övertygad än att den är värd en hel flaska 😊.

Jag tror seriöst jag bara testat More Than Words, Regio och Mefisto 1-2 sprays på vardera ett bra tag sedan så har ingen rätt att uttala mig där 😊.
 
Jag har testat säkert 25 av Xerjoffs dofter. Finns hur mycket bra som helst. Lätt topp 5 hus i min bok.
Ni som gillar Naxos, testa Richwood. En mjukare doft men sinnessjukt fin. (mer betoning på fin).

Jag kan lista mina favoriter ur de olika kollektionerna:

"V"

Accento overdose
Erba pura


Shooting stars:

Uden overdose
Cruz del sur 2
Nio

Coffee break:

Golden Dallah

17/17 stone label:

Richwood
Homme

Murano (se ovan)
-

Oud stars:

Fars
Alexandria II
Al-khatt
Gao
(Jag gillar också Luxor, men den är skanky)

XJ oud

Har inte testat någon av dessa

1861:

Naxos
Zefiro

JTC:

More than words
40 knots


Sen gillar jag Kobe också, men den hittar jag inte i kollektionerna. Eller så missade jag den.
Sen har jag inte testat precis alla i alla kollektioner så det kan absolut finnas guldkorn som jag missat.
 
Jag försöker sakta men säkert få sambon över till mer niche dofter, men en dag i taget 😎.
Har 2ml av Alexandria II hemma men inte hunnit utvärderat den såpass grundligt men tycker den är absolut trevlig dock inte helt övertygad än att den är värd en hel flaska 😊.

Jag tror seriöst jag bara testat More Than Words, Regio och Mefisto 1-2 sprays på vardera ett bra tag sedan så har ingen rätt att uttala mig där 😊.

För egen del var det enkelt. Hon är inte lika entusiastisk, tack och lov, men börjar komma upp i en hyfsad samling flaskor. Alexandria II är min favorit.

Ska ge mig på Casamorati och testa mig igenom till våren. Inte luktat på någon ännu.
 
Fick under gårdagen hem mitt blindköp av Lalique Encre Noir. Jag gillar den!

Tydliga barrskogsvibbar. Kanske kopplar fel, men får sommarkänslor från den (vilket kanske främst kommer av att den påminner mig om myggmedel från midsommaraftnar och tältningsäventyr😁).
 
Testar Nasamotto - Pardon idag. Första intrycket - sådär. Jag tycker mig känna krut och rök? i öppningen, något frän.

inget för mig tror jag. Ska testa Baraonda en gång till, inte riktigt bestämt mig där :)
 
Testar Nasamotto - Pardon idag. Första intrycket - sådär. Jag tycker mig känna krut och rök? i öppningen, något frän.

inget för mig tror jag. Ska testa Baraonda en gång till, inte riktigt bestämt mig där :)
Min favorit hittills från Nasomatto är Blamage men då har jag verkligen inget testat alla.
Rangordning av de jag testat.

1. Blamage
2. Black Afgano
3. Baraonda
4. China White
 
Idag kom leveransen från Notino på mina tre blindköp. Var tvungen att testa två sprays av Credrat Boise på andra handleden men första intrycket vette fan. Oerhört tydliga noter av ananas samt att jag upplever den mycket söt 😊.

Edit: Cedrat Boise har nått drydown och jag upplever doften nu mycket trevligare men om det blir en keeper återstår de att se 😉. Nu vid drydown känner jag absolut likheter eller ja drag med Aventus.
45740845-F384-4FC1-9840-3E6D4BC2F999.jpeg
EC2CA301-11D4-42B0-BDEA-A768F6ED50E0.jpeg
 
Senast ändrad:
Idag kom leveransen från Notino på mina tre blindköp. Var tvungen att testa två sprays av Credrat Boise på andra handleden men första intrycket vette fan. Oerhört tydliga noter av ananas samt att jag upplever den mycket söt 😊.
45740845-F384-4FC1-9840-3E6D4BC2F999.jpeg
EC2CA301-11D4-42B0-BDEA-A768F6ED50E0.jpeg
Spännande! Återkom när du testat båda Mont Blanc, jag satt och sneglade på dem idag på morgonen :)
 
Idag kom leveransen från Notino på mina tre blindköp. Var tvungen att testa två sprays av Credrat Boise på andra handleden men första intrycket vette fan. Oerhört tydliga noter av ananas samt att jag upplever den mycket söt 😊.

Edit: Cedrat Boise har nått drydown och jag upplever doften nu mycket trevligare men om det blir en keeper återstår de att se 😉. Nu vid drydown känner jag absolut likheter med Aventus.
45740845-F384-4FC1-9840-3E6D4BC2F999.jpeg
EC2CA301-11D4-42B0-BDEA-A768F6ED50E0.jpeg
Explorer är vädligt lik Aventus. Kanske även mer Aventus cologne. Cedrat Boise gillar jag mycket, men är inte mycket för Aventus. Jag tror det har blivit för mycket inflation på den doften att man har blivit mätt på den.
 
Explorer är vädligt lik Aventus. Kanske även mer Aventus cologne. Cedrat Boise gillar jag mycket, men är inte mycket för Aventus. Jag tror det har blivit för mycket inflation på den doften att man har blivit mätt på den.
Tack för input 👌 då måste jag absolut ta och prova Explorern för att själv skapa en uppfattning 🙂. Jag gillar verkligen Aventus men bojkottar att lägga dom pengarna på en doft som på mig håller katastrofalt 😔. Vid drydown tycker jag absolut Cedrat Boise är trevlig men innan dess lukta den sisådär tyckte jag. Dock bara en första åsikt och jag har absolut inte gett doften en ordentlig chans men jag är lite sådan som person att klickar jag inte direkt så kan det vara. Tyvärr går jag säkert miste om många trevliga dofter som man kanske behöver ge fler chanser till 😉.
 
DD: Frederic Malle - Musc Ravageur

Kattkiss, pissoarkaka eller svett enligt vissa. Underbart myskig, kryddnejlika, sandelträ, kanel och vanilj för min näsa och hjärna. Mycket fin, bra hållbarhet på huden men projicerar sådär. Inte så animalisk som många recensioner vill få det till.

IMG_20210114_132240.jpg
 
Idag kom leveransen från Notino på mina tre blindköp. Var tvungen att testa två sprays av Credrat Boise på andra handleden men första intrycket vette fan. Oerhört tydliga noter av ananas samt att jag upplever den mycket söt 😊.

Edit: Cedrat Boise har nått drydown och jag upplever doften nu mycket trevligare men om det blir en keeper återstår de att se 😉. Nu vid drydown känner jag absolut likheter med Aventus.
45740845-F384-4FC1-9840-3E6D4BC2F999.jpeg
EC2CA301-11D4-42B0-BDEA-A768F6ED50E0.jpeg
Spännande...är nyfiken på både longevity och hur lik den är Aventus. Länken från Notino visade bara att parfymen lämnat Tyskland men klickade in på Schenkers hemsida och sökte på försändelsen. Parfymen har lämnat Malmö och har beräknad leveransdag imorgon!

1 vecka leveranstid från Tjeckien genom Tyskland är ju kanon :D
 
Spännande...är nyfiken på både longevity och hur lik den är Aventus. Länken från Notino visade bara att parfymen lämnat Tyskland men klickade in på Schenkers hemsida och sökte på försändelsen. Parfymen har lämnat Malmö och har beräknad leveransdag imorgon!

1 vecka leveranstid från Tjeckien genom Tyskland är ju kanon :D
Doftar fortfarande väl på handleden efter jag tog två sprays då när jag skrev inlägget. Dock upplever jag inte att den projicerar en massa. Ananas och svarta vinbär doftar jag enda likheten med Aventus men Cedrat Boise är mycket sötare.

Woho såja 🙌🥳.
 
Tillbaka
Topp