Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är nog en av mina topp 5 designer-favoriter någonsin.
Håller absolut med! Tillsammans med Dior eau sauvage är dessa klassiker för min del.Är nog en av mina topp 5 designer-favoriter någonsin.
Klart man kanske hade önskat lite bättre performance men den klarar sig med betyget godkänt där också.
Undrar när man ändrade flaskorna för Naxos, min är inte alls vit?DD Xerjoff - Naxos
Jag fortsätter njuta av denna fantastiskt välkomponerade doft. Tack till @Spincini som tipsade mig om Naxos
.
![]()
Kan bara hålla med. Naxos är utan tvekan bästa Xerjoffen om du frågar mig. Den fick mig att sälja PdM Herod när jag märkte att jag i valet mellan dom två, i princip varje gång valde Naxos. Lätt bland topp 10 i min samling.DD Xerjoff - Naxos
Jag fortsätter njuta av denna fantastiskt välkomponerade doft. Tack till @Spincini som tipsade mig om Naxos
.
![]()
Hahaha slant på musknappen.
Håller verkligen med dig om beskrivningen av Naxos, verkligen en välkomponerad doft. Har en 5a hemma och den gick även hem hos sambon. Jag är dock en färsking gällande Xerjoff
. Har bara provat Alexandria II, More Than Woods.
Är Xjeroff och Casamorati samma parfymhus eller har de något samarbete?
Min bild är dock ”lånad” från nätet då jag bara har 5ml splitt tills jag får min flaska under nästa vecka men ska bli intressant att se vad det är för färg på denUndrar när man ändrade flaskorna för Naxos, min är inte alls vit?
![]()
Nu har jag inte testat så värst många dofter från Xerjoff men av dom få jag testat är Naxos utan tvekan favoritenKan bara hålla med. Naxos är utan tvekan bästa Xerjoffen om du frågar mig. Den fick mig att sälja PdM Herod när jag märkte att jag i valet mellan dom två, i princip varje gång valde Naxos. Lätt bland topp 10 i min samling.
Jag försöker sakta men säkert få sambon över till mer niche dofter, men en dag i tagetVi delar på flaska Naxos här hemma. Vad tyckte du om Alexandria II? Är inte helt såld på More Than Words.
Det är en kollektion inom Xerjoff likt Shooting Stars eller Coffe Break. Om jag har förstått det rätt.
Undrar när man ändrade flaskorna för Naxos, min är inte alls vit?
![]()
Jag försöker sakta men säkert få sambon över till mer niche dofter, men en dag i taget.
Har 2ml av Alexandria II hemma men inte hunnit utvärderat den såpass grundligt men tycker den är absolut trevlig dock inte helt övertygad än att den är värd en hel flaska.
Jag tror seriöst jag bara testat More Than Words, Regio och Mefisto 1-2 sprays på vardera ett bra tag sedan så har ingen rätt att uttala mig där.
Sen gillar jag Kobe också, men den hittar jag inte i kollektionerna. Eller så missade jag den.
Sen har jag inte testat precis alla i alla kollektioner så det kan absolut finnas guldkorn som jag missat.
Tycker Richwood är väldigt bra![
Kobe tillhör Shooting Stars. Måste testa Richwood också. Annars är vill ha-listan från Xerjoff mycket lång.
Ja... jag är inte riktigt såld på dem två heller. Men vill testa dem igen.Testar Nasamotto - Pardon idag. Första intrycket - sådär. Jag tycker mig känna krut och rök? i öppningen, något frän.
inget för mig tror jag. Ska testa Baraonda en gång till, inte riktigt bestämt mig där![]()
Min favorit hittills från Nasomatto är Blamage men då har jag verkligen inget testat alla.Testar Nasamotto - Pardon idag. Första intrycket - sådär. Jag tycker mig känna krut och rök? i öppningen, något frän.
inget för mig tror jag. Ska testa Baraonda en gång till, inte riktigt bestämt mig där![]()
Spännande! Återkom när du testat båda Mont Blanc, jag satt och sneglade på dem idag på morgonenIdag kom leveransen från Notino på mina tre blindköp. Var tvungen att testa två sprays av Credrat Boise på andra handleden men första intrycket vette fan. Oerhört tydliga noter av ananas samt att jag upplever den mycket söt.
![]()
![]()
Absolut jag ska testa dom under kvällen tänkte jag annars blir det K&S på alla tre hahaSpännande! Återkom när du testat båda Mont Blanc, jag satt och sneglade på dem idag på morgonen![]()
Explorer är vädligt lik Aventus. Kanske även mer Aventus cologne. Cedrat Boise gillar jag mycket, men är inte mycket för Aventus. Jag tror det har blivit för mycket inflation på den doften att man har blivit mätt på den.Idag kom leveransen från Notino på mina tre blindköp. Var tvungen att testa två sprays av Credrat Boise på andra handleden men första intrycket vette fan. Oerhört tydliga noter av ananas samt att jag upplever den mycket söt.
Edit: Cedrat Boise har nått drydown och jag upplever doften nu mycket trevligare men om det blir en keeper återstår de att se. Nu vid drydown känner jag absolut likheter med Aventus.
![]()
![]()
Tack för inputExplorer är vädligt lik Aventus. Kanske även mer Aventus cologne. Cedrat Boise gillar jag mycket, men är inte mycket för Aventus. Jag tror det har blivit för mycket inflation på den doften att man har blivit mätt på den.
Spännande...är nyfiken på både longevity och hur lik den är Aventus. Länken från Notino visade bara att parfymen lämnat Tyskland men klickade in på Schenkers hemsida och sökte på försändelsen. Parfymen har lämnat Malmö och har beräknad leveransdag imorgon!Idag kom leveransen från Notino på mina tre blindköp. Var tvungen att testa två sprays av Credrat Boise på andra handleden men första intrycket vette fan. Oerhört tydliga noter av ananas samt att jag upplever den mycket söt.
Edit: Cedrat Boise har nått drydown och jag upplever doften nu mycket trevligare men om det blir en keeper återstår de att se. Nu vid drydown känner jag absolut likheter med Aventus.
![]()
![]()
Doftar fortfarande väl på handleden efter jag tog två sprays då när jag skrev inlägget. Dock upplever jag inte att den projicerar en massa. Ananas och svarta vinbär doftar jag enda likheten med Aventus men Cedrat Boise är mycket sötare.Spännande...är nyfiken på både longevity och hur lik den är Aventus. Länken från Notino visade bara att parfymen lämnat Tyskland men klickade in på Schenkers hemsida och sökte på försändelsen. Parfymen har lämnat Malmö och har beräknad leveransdag imorgon!
1 vecka leveranstid från Tjeckien genom Tyskland är ju kanon![]()