Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OK! Jag fick spårningslänk, men kommer inte vara hemma om DHL behöver lämna det personligen.Hemleverans med DHL. Ordern skeppades 15:e och dök upp idag utan någon förvarning alls.
OK! Jag fick spårningslänk, men kommer inte vara hemma om DHL behöver lämna det personligen.
Samma här, men jag kunde inte ta emot det. Såg i mina övervakningskameror hur leveranskillen gick tillbaka med paketet till sin bilHemleverans med DHL. Ordern skeppades 15:e och dök upp idag utan någon förvarning alls.
DD- Memo african leather.
Öppnar med stark vetiver, blir senare kryddig med kardemumma och saffran, samtidigt något grönt fräscht i den, antar att det kan vara geranium. Namnet till trots snappar jag inte upp läder.
Att jag inte riktigt känner av läder är också tillsammans med att den inte har super performance, sett till priset, också det enda negativa.
Det var ett tag sedan jag hade en riktigt wow-upplevelse, men denna är riktigt bra tycker jag. Hade priset varit en tusenlapp lägre hade jag slagit till på full flaska direkt.
Samma här! Riktigt bra första en-två timmarna, sen lugnar den sig men jag uppfattar den som riktig skinscent förstå långt senare.Hur upplevde du projektionen? Är helt såld på kryddigheten, helvete vad bra!
Mitt set kom nyss, det har sina fördelar att jobba hemifrån ibland.MFK levererar med stil!
![]()
DD: Green Leather från Daniel Josier
En läderdoft som inte doftar påtagligt mycket/starkt av läder, likt gårdagens Ganymede så är detta mer mjuk mocka kanske och sen, ja, kanderad frukt? Herrejösses vad elegant och ”klassig” denna känns... Ganska snarlika noter jmf med Tuscan Leather men en väldigt annorlunda upplevelse, fascinerande. Kom idag så har ingen uppfattning om performance ännu.
Burrberryn är fin.....doftar
Hade läst om den liknelsen men upplevde den inte hahaBurrberryn är fin.....doftargran i öppningen
![]()
Tycker spontant att de flesta recensionråer på Fragrantica är ganska bra för denna doft, tycker absolut att den förtjänar ett test om du får möjlighet.Spännande! Skrev upp den på att testa-listan som aldrig verkar bli full..
Innehållet:Mitt set kom nyss, det har sina fördelar att jobba hemifrån ibland.
Ja jävlar, minns för typ 15 år sedan när man var i Staterna och gick förbi A&F-butiken och man var förtrollad av doften. Jag gillar Fierce fortfarande, även om min flaska har blivit ”sur”. Komplimangerna haglade från damerna på den tiden. Hehe. Samma sak gäller med Scotch&Soda som körde med liknande; sprayade hela butiken och kläderna med parfymen. Slutade med att man köpte en flaska där med...Fan va roligt det är med parfymer.
Kvällens doft blev A&F Fierce från 2012.
Var över till N.Y det året och gick in i en A&F butik och köpte ngn tshirt och skjorta.
Doften i butiken var en direkt kärlek och när jag kom tillbaka till hotellrummet och kläderna fortfarande doftade av den var jag tvungen att springa tillbaka och köpa en flaska.
Nu 9 år senare så förflyttas jag direkt tillbaka varje gång jag testar den.
Hade Burberryn i korgen, men den åkte ut i sista stund då jag läst så mycket om att den luktade jul och det var tjugondag Knut när jag beställde. Ångrar mig, känns som kylan håller i sig ett tag till
Tycker inte den luktar mer jul än någon annan vinter/sen höst/tidig vår parfymHade Burberryn i korgen, men den åkte ut i sista stund då jag läst så mycket om att den luktade jul och det var tjugondag Knut när jag beställde. Ångrar mig, känns som kylan håller i sig ett tag till![]()
Tack för omdömet, får kanske lägga en beställning till då jag för tillfället saknar ngt i den här kategorin av dofter, den verkar vara mkt Bang for the buckTycker inte den luktar mer jul än någon annan vinter/sen höst/tidig vår parfym
Riktigt bra är den!
Det tycker jag verkligen! Hade låga förväntningar så blev glatt överraskadTack för omdömet, får kanske lägga en beställning till då jag för tillfället saknar ngt i den här kategorin av dofter, den verkar vara mkt Bang for the buck
Snygg användning av CoolFire lampan!Kollar läget här först innan det blir K&S eller Tradera.
Mancera - Cedrat Boise 115/120ml kvar lågt räknat. 550kr inkl spårbar frakt.
Montblanc - Explorer 95/100ml kvar lågt räknat. 300kr inkl spårbar frakt.
TF Tobacco Vanille, Tuscan Leather och Ombré Leather kommer ut på tratten under kvällen så håll utkik.
TackSnygg användning av CoolFire lampan!![]()
Grupptrycket blev för stort här med
Öppningen är inte direkt i min smak med en stark citron men efter det kommer det goda fram. Påminner mer om Explorer än Aventus. Det finns utan tvekan en likhet till dessa och konstigt nog får jag även lite rök som den inte borde innehålla.
Gillar den
![]()
Helt enig, finns många dofter jag inte alls gillar öppningen på som sen lägger sig fint.Jag kan generellt tycka att "öppningen" är överskattad. Den sitter ju bara nån minut och först efter den så träder den "riktiga" doften fram. En grym öppning med kass dry down är värdelöst men en kass öppning med grym dry down funkar super IMO.