• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag försöker beställa från Sprayparfums men får upp felmeddelande vid betalning. Nån som fått samma problem?

Edit- nu funkade det.

Senast ändrad:
Kör dubbelpipigt idag. Italian Leather har en intressant oreganodoft i öppningen som jag inte vet vad jag ska tycka om riktigt. African Leather är klart bättre i öppningen.

IMG_20210118_122332.jpg

DD- Memo african leather.
Öppnar med stark vetiver, blir senare kryddig med kardemumma och saffran, samtidigt något grönt fräscht i den, antar att det kan vara geranium. Namnet till trots snappar jag inte upp läder.

Att jag inte riktigt känner av läder är också tillsammans med att den inte har super performance, sett till priset, också det enda negativa.

Det var ett tag sedan jag hade en riktigt wow-upplevelse, men denna är riktigt bra tycker jag. Hade priset varit en tusenlapp lägre hade jag slagit till på full flaska direkt.

Hur upplevde du projektionen? Är helt såld på kryddigheten, helvete vad bra!

• Love
Reactions: bvb
DD: Green Leather från Daniel Josier
723194B8-B083-4F1E-9DC7-030E6182FBE7.jpeg

2B6D875B-0291-4177-884A-764C59FE9639.jpeg

En läderdoft som inte doftar påtagligt mycket/starkt av läder, likt gårdagens Ganymede så är detta mer mjuk mocka kanske och sen, ja, kanderad frukt? Herrejösses vad elegant och ”klassig” denna känns... Ganska snarlika noter jmf med Tuscan Leather men en väldigt annorlunda upplevelse, fascinerande. Kom idag så har ingen uppfattning om performance ännu.

DD: Green Leather från Daniel Josier
En läderdoft som inte doftar påtagligt mycket/starkt av läder, likt gårdagens Ganymede så är detta mer mjuk mocka kanske och sen, ja, kanderad frukt? Herrejösses vad elegant och ”klassig” denna känns... Ganska snarlika noter jmf med Tuscan Leather men en väldigt annorlunda upplevelse, fascinerande. Kom idag så har ingen uppfattning om performance ännu.

Spännande! Skrev upp den på att testa-listan som aldrig verkar bli full..

Fan va roligt det är med parfymer.

Kvällens doft blev A&F Fierce från 2012.
Var över till N.Y det året och gick in i en A&F butik och köpte ngn tshirt och skjorta.
Doften i butiken var en direkt kärlek och när jag kom tillbaka till hotellrummet och kläderna fortfarande doftade av den var jag tvungen att springa tillbaka och köpa en flaska.

Nu 9 år senare så förflyttas jag direkt tillbaka varje gång jag testar den.

Någon annan som fastnat för amouage sunshine? Doften höll iaf 9tim på mig och luktar ofantligt gott, sambon mycket nöjd hon med. Beställde sample från cedward men det är bara beställa en stor flaska nu, synd de inte säljs på 30ml för 100ml räcker i över ett år för mig.

Fan va roligt det är med parfymer.

Kvällens doft blev A&F Fierce från 2012.
Var över till N.Y det året och gick in i en A&F butik och köpte ngn tshirt och skjorta.
Doften i butiken var en direkt kärlek och när jag kom tillbaka till hotellrummet och kläderna fortfarande doftade av den var jag tvungen att springa tillbaka och köpa en flaska.

Nu 9 år senare så förflyttas jag direkt tillbaka varje gång jag testar den.
Ja jävlar, minns för typ 15 år sedan när man var i Staterna och gick förbi A&F-butiken och man var förtrollad av doften. Jag gillar Fierce fortfarande, även om min flaska har blivit ”sur”. Komplimangerna haglade från damerna på den tiden. Hehe. Samma sak gäller med Scotch&Soda som körde med liknande; sprayade hela butiken och kläderna med parfymen. Slutade med att man köpte en flaska där med...
Minns när min kompis kom över 1L-dunk som A&F-butikerna fyllde på sin ventilation med, osäker på om den gick att bära på huden, men jävlar vad potent den doften var, var som koncentrerad Fierce på steroider. Hahaha! 😄

Kollar läget här först innan det blir K&S eller Tradera 🙂.

Mancera - Cedrat Boise 115/120ml kvar lågt räknat. 550kr inkl spårbar frakt.

Montblanc - Explorer 95/100ml kvar lågt räknat. 300kr inkl spårbar frakt.

TF Tobacco Vanille, Tuscan Leather och Ombré Leather kommer ut på tratten under kvällen så håll utkik 🥳.

Kollar läget här först innan det blir K&S eller Tradera 🙂.

Mancera - Cedrat Boise 115/120ml kvar lågt räknat. 550kr inkl spårbar frakt.

Montblanc - Explorer 95/100ml kvar lågt räknat. 300kr inkl spårbar frakt.

TF Tobacco Vanille, Tuscan Leather och Ombré Leather kommer ut på tratten under kvällen så håll utkik 🥳.
Snygg användning av CoolFire lampan! 👍

Grupptrycket blev för stort här med🤭
Öppningen är inte direkt i min smak med en stark citron men efter det kommer det goda fram. Påminner mer om Explorer än Aventus. Det finns utan tvekan en likhet till dessa och konstigt nog får jag även lite rök som den inte borde innehålla.
Gillar den👍
9831E5FB-2197-40CF-B48F-F585A8684E85.jpeg

Jag kan generellt tycka att "öppningen" är överskattad. Den sitter ju bara nån minut och först efter den så träder den "riktiga" doften fram. En grym öppning med kass dry down är värdelöst men en kass öppning med grym dry down funkar super IMO.

Jag kan generellt tycka att "öppningen" är överskattad. Den sitter ju bara nån minut och först efter den så träder den "riktiga" doften fram. En grym öppning med kass dry down är värdelöst men en kass öppning med grym dry down funkar super IMO.
Helt enig, finns många dofter jag inte alls gillar öppningen på som sen lägger sig fint.
Är också stark motståndare till att testa parfymer på teststrips eftersom jag upplever att doften inte utvecklas sanningsenligt och att toppen ligger kvar.

Fast å andra sidan kanske jag har andra problem som t.ex. att jag numera inte ens testar innan jag köper :banghead:

Tillbaka
Topp