• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Derix

Patek
2-Faktor
Tänker alltid på det här när jag ser Manceras flaskor 😅

306688.jpg
Där förstörde du den för mig också 🤣
 
DD: Killian Paris - Angels Share

2020 års mest hypade doft behöver ingen närmare presentation. Parfymvärldens Rolex, kölista hos Cow, osäker tilldelning och svårt att veta när leveranser skulle dyka upp.

IMG_20210117_111146.jpg
Hur beskriver du doften samt ev betyg? Vinterdoft? Jag är på jakt efter nästa helflaska men inte hittat någon 10 poängare på sista tiden (veckan) :)
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Hur beskriver du doften samt ev betyg? Vinterdoft? Jag är på jakt efter nästa helflaska men inte hittat någon 10 poängare på sista tiden (veckan) :)

Öppningen är cognac och en lätt tränot i bakgrunden. Sedan torkar den mot sötare med tydliga drag av tonkabönor, vanilj draperad av ek och tydlig kanel. Drydownnen är full on gourmand. Praliner, kanel och vanilj draperad av ek.

Bärs lätt och är väldigt trevlig. Projicerar inte enormt men tillräckligt och lever på min hud i 10-12h. För mig är det en tydlig vinterdoft.

4/5. Hade velat ha spritiheten hängandes längre. Rent estetiskt förtjänar flaskan bättre än plastlocket..
 
Älskar tidsramen. 😂
Jag har lyckats få ihop 4 på den tiden iofs. Fan också ...
Haha! Jag är ganska glad att jag lyckats hålla mig från köp knappen men de är väl bara en tidsfråga :)
Öppningen är cognac och en lätt tränot i bakgrunden. Sedan torkar den mot sötare med tydliga drag av tonkabönor, vanilj draperad av ek och tydlig kanel. Drydownnen är full on gourmand. Praliner, kanel och vanilj draperad av ek.

Bärs lätt och är väldigt trevlig. Projicerar inte enormt men tillräckligt och lever på min hud i 10-12h. För mig är det en tydlig vinterdoft.

4/5. Hade velat ha spritiheten hängandes längre. Rent estetiskt förtjänar flaskan bättre än plastlocket..
bra review! Har testat Initio - Side effect som verkar ha liknande noter enligt fragrantica. Side effect projicerar riktigt bra, har dock inte bestämt mig om den passar min näsa. Har du möjligtvis testat?

Kör Hacivat idag, förbannat bra är den!
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
bra review! Har testat Initio - Side effect som verkar ha liknande noter enligt fragrantica. Side effect projicerar riktigt bra, har dock inte bestämt mig om den passar min näsa. Har du möjligtvis testat?

Kör Hacivat idag, förbannat bra är den!

Tyvärr inte. Angels Share liknas annars ofta vid Hermes - Ambre Narguile och PdM - Oajan. Ta hem en 5:a och känn på den några gånger.

Hacivat är grym. Jordigheten är magi.
 

johpe

Panerai
2-Faktor

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
DD Initio - Oud for Greatness
Helt fantastisk doft, projicerar som en BEAST! Glad att jag beställt mig en flaska av den 😍.
Lite kul att kidsen i skolan kommentera precis att de kände vart jag hade gått i korridorerna 😂. Kontra med att jag hoppas det luktade gott iallafall, vilket de gjorde enligt dom men de kanske inte vågade säga något annat 🤔😂🤣.
(Bild lånad från nätet.)
4ED81C70-88FD-4B94-9826-86842FA2C205.jpeg
 

Zhersz

Omega
DD: Killian Paris - Angels Share

2020 års mest hypade doft behöver ingen närmare presentation. Parfymvärldens Rolex, kölista hos Cow, osäker tilldelning och svårt att veta när leveranser skulle dyka upp.

IMG_20210117_111146.jpg
Nu sålde du in denna parfymen jävligt bra.... men med tanke på att man är en köptorsk av rang och att man lätt får en släng av Tourettes syndrom när man har fingret på köpknappen, så vill jag verkligen försäkra mig om att den är värd pengarna? Kommer nämligen lita blint på ditt svar! :)

Dessutom så lade jag även märke till att @JCE lagt upp notis om 20% rabatt vilket skulle få vilken torsk som helst att skvalpa till lite extra....
 

Derix

Patek
2-Faktor
Nu sålde du in denna parfymen jävligt bra.... men med tanke på att man är en köptorsk av rang och att man lätt får en släng av Tourettes syndrom när man har fingret på köpknappen, så vill jag verkligen försäkra mig om att den är värd pengarna? Kommer nämligen lita blint på ditt svar! :)

Dessutom så lade jag även märke till att @JCE lagt upp notis om 20% rabatt vilket skulle få vilken torsk som helst att skvalpa till lite extra....
Kan intyga att den doftar ljuvligt. Förra årets bästa parfymköp 😍
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Nu sålde du in denna parfymen jävligt bra.... men med tanke på att man är en köptorsk av rang och att man lätt får en släng av Tourettes syndrom när man har fingret på köpknappen, så vill jag verkligen försäkra mig om att den är värd pengarna? Kommer nämligen lita blint på ditt svar! :)

Dessutom så lade jag även märke till att @JCE lagt upp notis om 20% rabatt vilket skulle få vilken torsk som helst att skvalpa till lite extra....
Är ju väldigt svårt att svara på :D

Jag köpte den och sålde den vidare då jag inte gillade den.
Den blev för söt för min del, luktade orientalisk godisbutik och vattenpipstobak för mig.
Måste fått en släng av näscovid eller så för alla andra verkar tokhylla den 😂
 

JCE

Cartier
Nu sålde du in denna parfymen jävligt bra.... men med tanke på att man är en köptorsk av rang och att man lätt får en släng av Tourettes syndrom när man har fingret på köpknappen, så vill jag verkligen försäkra mig om att den är värd pengarna? Kommer nämligen lita blint på ditt svar! :)

Dessutom så lade jag även märke till att @JCE lagt upp notis om 20% rabatt vilket skulle få vilken torsk som helst att skvalpa till lite extra....
Jag ger Angels´Share 10+ som betyg men alla tycker ju inte lika. Svårt att tro att någon avskyr doften om man gillar noterna den har.
Brukar ofta gå och sniffa på spayern👃😊
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Funderar på Sultan vetiver nu när den går att få på 20% på sprayparfums. Hur är den?
Jag är torsk på den. Trodde jag hade ett hum iaf om vetiver dofter tills jag provade denna (startade med dekant så inget blindköp av flaska för en gångs skull) men den öppnade en ny dimension! Tycker namnet är passande, har svårt att tro att det finns en mer kunglig och ”rik” vetiverdoft därute. Den är omfamnande, rotig, lite fuktig i karaktären ffa initialt men balanserar upp det tunga med neroli/citrus och harmonin blir kanon. Levererar i toppklass och hustrun gillar den starkt också (det händer inte ofta!).
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Nu sålde du in denna parfymen jävligt bra.... men med tanke på att man är en köptorsk av rang och att man lätt får en släng av Tourettes syndrom när man har fingret på köpknappen, så vill jag verkligen försäkra mig om att den är värd pengarna? Kommer nämligen lita blint på ditt svar! :)

Dessutom så lade jag även märke till att @JCE lagt upp notis om 20% rabatt vilket skulle få vilken torsk som helst att skvalpa till lite extra....

Doft är högst subjektivt men jag behövde inte lång tid för att bestämna mig för en flaska efter att ha testat. Och det är inte ofta min bättre hälft säger att du måste köpa en flaska.

På 20% är det ett bra blindköp, man kan alltid sälja annars.
 
Topp