• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Va en diskussion om det på Fejjan. En välbevandrad samlare hävdade att Bal D Afrique är omforumlerad till oigenkännlighet. Säkerligen något överdrivet men att många bolag drar ner på kostnaden (minskar mängden råvaror) efter en stund tycks tämligen väldokumenterat.

Tobak är en personlig favorit. Kanske min favorit i skrivande stund. Neroli likaså. Patchouly - absolut. Och såklart oud.
Men det finns för många för att lista, tex alla träslag jag gillar. Finns hur många som helst.

Sen är det lite vanskligt att prata enstaka noter. För en not i en parfym har en viss karaktär. I en annan är det en helt annan doft. Ta valfri sandelträ-doft tex och jämför med santal 33. En jäkla skillnad.
Har du testat Royal satisfaction från swedoft? Är riktigt bra enligt mig, och dessutom grymt bra pris. Noter är enligt fragrantica patchouli, oud, tobak mfl. Borde passa dig :)

Håller Bal d'Afrique högt även om jag håller med vissa av skribenterna här. Den håller inte så länge. Nu har jag kört Royal oud av Creed i över ett dygn. Den vinner i längden. Tyckte från början att jag jag luktade som en dinosaurie, men den har något speciellt. Jag kanske kommer att gilla den!

Har du testat Royal satisfaction från swedoft? Är riktigt bra enligt mig, och dessutom grymt bra pris. Noter är enligt fragrantica patchouli, oud, tobak mfl. Borde passa dig :)
Har en flaska av denna som faktiskt står och väntar på att @Tjabo ska komma och provlåna den. Körde den nu på morgonen, länge sedan sist. Riktigt fin är den, skulle kunna liknas vid en lite tyngre/fylligare version av Rehab tycker jag (utan att ha testat side-by-side dock).

Håller Bal d'Afrique högt även om jag håller med vissa av skribenterna här. Den håller inte så länge. Nu har jag kört Royal oud av Creed i över ett dygn. Den vinner i längden. Tyckte från början att jag jag luktade som en dinosaurie, men den har något speciellt. Jag kanske kommer att gilla den!
Royal oud är riktigt trevlig. Rejält pepprig i början, men för mig lägger den sig snabbt och blir hudnära.

Budgetleverans från Notino. Shit vad stora 100ml är när man vant sig att harva runt med dekanters :p
Inleder med London då det fortfarande är snö ute
F239F0B6-5444-4FF2-92F5-1A9288006C17.jpeg

Royal oud är riktigt trevlig. Rejält pepprig i början, men för mig lägger den sig snabbt och blir hudnära.
En personlig favorit såpass att det nyss blev en flaska. Är inte jättekinkig avseende performance men skulle också önska att den hade ”en växel till” s.a.s. Men den är iaf jättefin de gånger man vill lukta gott men inte för mycket, finns sådana stunder också!

• Like
Reactions: bvb
En personlig favorit såpass att det nyss blev en flaska. Är inte jättekinkig avseende performance men skulle också önska att den hade ”en växel till” s.a.s. Men den är iaf jättefin de gånger man vill lukta gott men inte för mycket, finns sådana stunder också!
Kul! Jag är riktigt nära en flaska också, jag kommer nog tömma mitt prov helt för att verkligen testa performance. Jag är inte heller jättekinkig med det men för den prisnivån känner jag att i alla fall jag väger det mer noga än en något billigare doft.

Shams Oud är jag nyfiken på. Läst lite jämförelse mellan den och Royal Oud (också en doft jag gillar väldigt mycket) och blev därför intresserad...

• Like
Reactions: S.L
Min fru var förbi ombudet idag och passade på att hämta ut en sändning från Notino till mig. Eftersom det var kallt i bilen så skulle hon packa ned "parfymen" i sin väska så hon öppnade kartongen.. inte bra. Får ett sms: "FYRA!". Ja, det var fyra parfymer jag hade beställt. Det var inte meningen att hon skulle upptäcka på detta sättet :bag:

Min fru var förbi ombudet idag och passade på att hämta ut en sändning från Notino till mig. Eftersom det var kallt i bilen så skulle hon packa ned "parfymen" i sin väska så hon öppnade kartongen.. inte bra. Får ett sms: "FYRA!". Ja, det var fyra parfymer jag hade beställt. Det var inte meningen att hon skulle upptäcka på detta sättet :bag:
Får säga "Jaha, nu har du ju förstört din present... 3 av dem var till dig på alla hjärtans dag... KUL!"

Hahaha. Se det från den positiva sidan, nu sitter du väl på tillräckligt många för att

Skyll på @S.L .... det gör jag!
”Nej, det är bara en som är min. Resten är hans. Vi sparar fraktkostnaden på så sätt!” 😆

Jag klarar inte av den doften. Men alla andra älskar den.
skönt att du är nöjd 😊
Jag drog på mig naxos innan jag åkte och hämtade paketet, så jag får vänta lite innan jag provar den på huden 😅
Haha har ägt en flaska tidigare, så visste vad jag bytte till mig :) Hoppas du blir nöjd med Manceran!

Och glöm inte att du fick med ett sample av Percival, vore kul att höra vad du tycker om den med :D

Idag är den bästa doft-dagen sedan jag trillade ned i detta avgrundsdjupa lukthål.
UPS knackade på dörren och levererade detta idag för en stund sedan,
0D264F94-0AF9-44EE-8124-8C3D94F93F31.jpeg

En spray Bon Monsieur på vänster hand och en spray Mousse Illuminée på höger och jag sitter bara som tjuren Ferdinand och ler som en jävla fåne... :)

"Rogue Perfumery is about true fragrance art. No IFRA compliancy! No EU restrictions!"

Mer intryck efterhand men jag kommer att behöva lägga band på mig för att inte omgående beställa mer från detta hus, så mycket inser jag direkt.
Jag beställde från hans Etsy shop: https://www.etsy.com/se-en/shop/RoguePerfumery?ref=shop_sugg
När jag beställde (lördag kväll svensk tid förra helgen) så velade jag mellan om jag skulle välja Mousse Illuminée eller Fougere L’Aube som andra doft i hans 2x30ml paketerbjudande. Beställde efter mycket vånda Fougere L’Aube men rätt så snabbt så ångrade jag mig och skickade ett meddelande och undrade om det gick bra att ändra den flaskan till Mousse Illuminée istället? Tänkte att jag får väl svar på måndag eller tisdag men det tog på riktigt mindre än 10 minuter tills att Manuel Cross själv svarade och självklart gick det bra att byta. F.ö första gången jag handlade från Etsy plattformen, mycket smidigt att kommunicera med säljaren där.

Skickades med UPS, leverans inom 7 vardagar, inte illa i denna pandemi värld (väntar fortfarande på en flaska beställd från FragranceX den 17/12...). Värdet på försändelsen var satt till $15, trevlig överraskning! Utöver de två 30ml flaskorna så fick jag samples (dabbers) på Fougere L’Aube och Tabac Vert också. Allt som allt en genomgående positiv erfarenhet, kommer garanterat (och snart) köpa mer från detta hus. 👍👍👍

Idag är den bästa doft-dagen sedan jag trillade ned i detta avgrundsdjupa lukthål.
UPS knackade på dörren och levererade detta idag för en stund sedan,
0D264F94-0AF9-44EE-8124-8C3D94F93F31.jpeg

En spray Bon Monsieur på vänster hand och en spray Mousse Illuminée på höger och jag sitter bara som tjuren Ferdinand och ler som en jävla fåne... :)

"Rogue Perfumery is about true fragrance art. No IFRA compliancy! No EU restrictions!"

Mer intryck efterhand men jag kommer att behöva lägga band på mig för att inte omgående beställa mer från detta hus, så mycket inser jag direkt.
Jag beställde från hans Etsy shop: https://www.etsy.com/se-en/shop/RoguePerfumery?ref=shop_sugg
När jag beställde (lördag kväll svensk tid förra helgen) så velade jag mellan om jag skulle välja Mousse Illuminée eller Fougere L’Aube som andra doft i hans 2x30ml paketerbjudande. Beställde efter mycket vånda Fougere L’Aube men rätt så snabbt så ångrade jag mig och skickade ett meddelande och undrade om det gick bra att ändra den flaskan till Mousse Illuminée istället? Tänkte att jag får väl svar på måndag eller tisdag men det tog på riktigt mindre än 10 minuter tills att Manuel Cross själv svarade och självklart gick det bra att byta. F.ö första gången jag handlade från Etsy plattformen, mycket smidigt att kommunicera med säljaren där.

Skickades med UPS, leverans inom 7 vardagar, inte illa i denna pandemi värld (väntar fortfarande på en flaska beställd från FragranceX den 17/12...). Värdet på försändelsen var satt till $15, trevlig överraskning! Utöver de två 30ml flaskorna så fick jag samples (dabbers) på Fougere L’Aube och Tabac Vert också. Allt som allt en genomgående positiv erfarenhet, kommer garanterat (och snart) köpa mer från detta hus. 👍👍👍
Blir de något över från dina samples och du vill sälja/byta så står jag gärna på väntelistan. Rogue, imaginary authors samt slumberhouse är högt upp på vill-testa listan nu :)

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp