• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FMD: Nishane - Ambra Calabria(dekant)

Mycket lättgillad vår och sommardoft men som har en amber och musk-bas vilket lyfter hela kompositionen. Flaskvärdig utan tvekan!

Nishane-Ambra-Calabria-review-1152x1536.jpg

(bild skamlöst stulen från internet)
Låter spännande! Den får ju rätt spretig feedback på Fragrantica.

Den där står högt upp på listan efter dina rekommendationer :)
Tycker den är grym men den är inte för alla! Testa en dekant först är rekommendationen. Första gången jag testade den blev jag nästan lite överrumplad av dess intryck och det var inte ”love at first sniff”, tog något/några ytterligare försök innan det klickade på riktigt.

Nån som vet var man kan köpa Amouage Overture till vettigt pris? (Inte 300€ som den kostar från deras site).

Till somriga dagar på stranden eller på cykeln går inget upp mot klassiska Ralph lauren polo sport. Till vardags truefit and hill sandal wood cologne och som favorit captain fawcett booze and baccy och captain fawcett barberism. Älskar deras mörka, djupa dofter till skillnad från det vanliga mode/parfymhusens strama affärsmans dofter.
1A94D447-F39E-4064-8B6F-3B50318B91E4.jpeg

• Like
Reactions: bvb
Testar A-Men Pure Malt
Doften växer på mig, från början tydligt likhet med Empressa (vilket kändes skumt) men efter att ha haft den på ett par dagar uppskattar jag den mer. Lite sötaktig utan att bli sliskig. Ingen super performance men ok

Bilagor

• 20210207_131048.jpg
    20210207_131048.jpg
    122.8 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Fortsätter rensa lite dekanter. Så säljer/byter nedan. Är intresserad av Chanel - Le Lion, Oud Satin Mood, bortnikoff, kan byta flera mot en etc. Skicka PM för pris/frågor/bytesförslag :)

0A2537F8-2FB6-4200-9048-D0E885ED3A67.jpeg

• Like
Reactions: bvb
Någon som sitter på Creed Viking dekant som ni vill/kan tänka er att bli av med?
Ibland har FB-vägran sina nackdelar...

Någon som testat något från Tiziana Terenzi? Har ett blindköp på väg in, Ursa. :)
Knep även en Myths till frugan till ett bra pris
Postade lite tankar om just Ursa här i tråden för bara någon dag sedan.
Kort version: öppnar utmanande (animaliskt, skanky), behaglig drydown men inte en doft för alla.

Postade lite tankar om just Ursa här i tråden för bara någon dag sedan.
Kort version: öppnar utmanande (animaliskt, skanky), behaglig drydown men inte en doft för alla.
Sorry, måste ha missat! Har för vana att alltid söka här :)
Tack för recension, jag klickade hem den på att den öppnar skanky. Återkommer med tankar när den landat

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp