• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

dauit

Panerai
2-Faktor
Va hemma hos föräldrarna en stund idag. Morsan ropade till mig, ”när duschade du senast?”
Farsan som inte har några gränser ropade istället ut det mindre lämpliga allternativet till ”raggardusch”.

Tror kanske inte att Oud For Greatness är någonting som går hem hos föräldrarna.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Va hemma hos föräldrarna en stund idag. Morsan ropade till mig, ”när duschade du senast?”
Farsan som inte har några gränser ropade istället ut det mindre lämpliga allternativet till ”raggardusch”.

Tror kanske inte att Oud For Greatness är någonting som går hem hos föräldrarna.

Testa Al-Khatt eller Oud Palao nästa gång. Kommer bli succé!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Måndag FMD: Xerjoff - Uden Overdose
9F734B2A-80FE-4347-9464-295F873CAC6E.jpeg

 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Men helvete, nu får det vara nog med reor.
Ser mig själv i Lyxfällan när de står framför tavlan:

"Men du har ju X kronor i inkomst och ändå lägger du 2x på parfymer varje månad. 2x! Är du helt galen?"
- Men Tallink hade ju rea och Tom Ford kostar ju nästan 3 lax i vanliga fall. Då måste man väl ändå slå till...jag tänker att..."
"MEN NEJ! Du är parfym-beroende".
- "Nja, jag kan köpa att jag har lite många kanske men.."
"Lite många? Du har ju för i helvete tillräckligt med parfymer för att tillgodose en mindre stad!?"

:oops:
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Men helvete, nu får det vara nog med reor.
Ser mig själv i Lyxfällan när de står framför tavlan:

"Men du har ju X kronor i inkomst och ändå lägger du 2x på parfymer varje månad. 2x! Är du helt galen?"
- Men Tallink hade ju rea och Tom Ford kostar ju nästan 3 lax i vanliga fall. Då måste man väl ändå slå till...jag tänker att..."
"MEN NEJ! Du är parfym-beroende".
- "Nja, jag kan köpa att jag har lite många kanske men.."
"Lite många? Du har ju för i helvete tillräckligt med parfymer för att tillgodose en mindre stad!?"

:oops:
"Innan jag började hänga i parfymtråden hade jag faktiskt impulskontroll"
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Pratar sällan om mitt parfymintresse för oinvigda men några kollegor vet om det. Får ibland nyfikna frågor vad jag bär just den dagen och konversationen går alltid på liknande sätt.


K - Vad gott du luktar
J - Tack
K - Vad är det för parfym?
J - Xerjoff - xxx, eller sätt in valfritt märke
K - Aldrig hört talas om, vad hette märket?
J- Xerjoff, ett italienskt hus
K - Kerjåff?
J - Ja!
K - Vad kostar den?
J - Berättar oskarvat vad den kostar
K - Herregud, du är galen
J - Så blodigt är det väl inte följt av en tanke där jag slås av att det inte ens är dyrast i samlingen men väljer att inte berätta det
K - Det är helt galet! Jag brukar köpa 100ml av valfri blå designer från Kicks eller Åhléns topplista

Hur många känner igen sig? 🙄😅
 
Pratar sällan om mitt parfymintresse för oinvigda men några kollegor vet om det. Får ibland nyfikna frågor vad jag bär just den dagen och konversationen går alltid på liknande sätt.


K - Vad gott du luktar
J - Tack
K - Vad är det för parfym?
J - Xerjoff - xxx, eller sätt in valfritt märke
K - Aldrig hört talas om, vad hette märket?
J- Xerjoff, ett italienskt hus
K - Kerjåff?
J - Ja!
K - Vad kostar den?
J - Berättar oskarvat vad den kostar
K - Herregud, du är galen
J - Så blodigt är det väl inte följt av en tanke där jag slås av att det inte ens är dyrast i samlingen men väljer att inte berätta det
K - Det är helt galet! Jag brukar köpa 100ml av valfri blå designer från Kicks eller Åhléns topplista

Hur många känner igen sig? 🙄😅
Alltid olustigt när man behöver tala om vad en parfym heter och det är något lökigt, svåruttalat namn. :D "Maison Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540" när personen förväntar sig att man kommer säga Adidas Sport.

Edit: ändrade till ett svårare namn. ;)
 
  • Like
Reactions: S.L

bleppo

Omega
2-Faktor
Pratar sällan om mitt parfymintresse för oinvigda men några kollegor vet om det. Får ibland nyfikna frågor vad jag bär just den dagen och konversationen går alltid på liknande sätt.


K - Vad gott du luktar
J - Tack
K - Vad är det för parfym?
J - Xerjoff - xxx, eller sätt in valfritt märke
K - Aldrig hört talas om, vad hette märket?
J- Xerjoff, ett italienskt hus
K - Kerjåff?
J - Ja!
K - Vad kostar den?
J - Berättar oskarvat vad den kostar
K - Herregud, du är galen
J - Så blodigt är det väl inte följt av en tanke där jag slås av att det inte ens är dyrast i samlingen men väljer att inte berätta det
K - Det är helt galet! Jag brukar köpa 100ml av valfri blå designer från Kicks eller Åhléns topplista

Hur många känner igen sig? 🙄😅
Hahaha - känner igen mig väldigt väl.
Brukar ytterst sällan säga vad jag lägger på doft till någon i min omgivning, frugan inkluderat 😂
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Alltid olustigt när man behöver tala om vad en parfym heter och det är något lökigt, svåruttalat namn. :D "Maison Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540" när personen förväntar sig att man kommer säga Adidas Sport.

Edit: ändrade till ett svårare namn. ;)
Haha exakt så, speciellt MFK 😂 Någon kanske unnar sig en Blue de Chanel men majoriteten har valfri doft ur topplistan hos Kicks.
Brukar ytterst sällan säga vad jag lägger på doft till någon i min omgivning, frugan inkluderat 😂

Säger vad det kostar, tror bara att dem saknar referensramar för den typen av dofter. Oavsett om det är 3000kr eller 1500kr för det är såpas ovanligt bland icke intresserade.
 
Topp