• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

@Hitsville ser ut som en trevlig grej🤪

Dagens blev MFK - Oud (extrait)
42D26292-A753-438E-A83C-171FFBC5353A.jpeg

Vilken av MFK's oud-varianter gillar ni bäst? Själv har jag hittils bara testat denna, men är nyfiken på både Oud Satin och Oud Silk varianterna.

Vet inte om det redan nämnts men det är 20-25% (och 200kr extra) på ett gäng parfymer på Boozt för tillfället, bl.a. Amoage, PdM och AdP (och andra designer dofter).

Söndagens FMD är Nishane Wulong Cha (dekant, tack till @livinl0ud 🙏🏻).
Mycket fräsch. Inte normalt den typ av doft jag dras till men den har nåt faktiskt. Skulle kunna funka bra under sommaren. En kommentar som finns i flera reviews på Fragrantica och som jag instämmer i är att den doftar sådär som det gör när du precis öppnat dörren och kliver in hos en florist/blombutik. Jag gillar doften men lutar åt att den trots allt inte är riktigt ”jag”...

Någon som vet vaför Parfums de Marly valt att tillverka vissa dofter i enbart en storlek? Gillar Carlisle, men behöver inte 125 ml och vill inte betala det priset.

@Tjabo
Första intrycket är vackert! Fräsch öppning med citrus/lavendel, lite sötma och kryddor (?). Den lite florala öppningen fick mig att tänka på Reflection man, andra håller kanske inte med. Efter en stund mörknar den och blir djupare, lavendeln har en avslappnande effekt...accocierar den till ett lyxspa. När jag luktar direkt på appliceringaområdet är den dock lite harsh men när man får wiffs av den känns den väldigt balanserad :) Doften ska innehålla läder men det är inget jag känner doften av. Skulle säga att den känns elegant/sensuell/romantisk men med en fräschhet som gör att den nog hade funkat alla årstider utom högsommar...då hade den nog blivit lite för söt. Tänker att den nog är en crowdpleaser och funkar i de flesta sammanhang. Precis som med reflection man får jag semesterkänsla...

Bara testat en Phenhaligons tidigare, lord george tror jag den hette och det var inget för mig...

Känns spontant som att den kommer ha ok performance, återkommer med den biten :)

Återkom gärna med recension, i synnerhet vad avser performance. Tror inte jag testat en enda jävla Penhaligon’s som håller längre än några timmar på mig. Vilket är synd för jag älskar några av dem. Blazing mr Sam är tex fantastisk!
Körde den (Endymion) igår, höll ändå hyfsat, 5-6h sedan HELT borta. Ganska snarlik Dyptique eau de minthe fast sämre performance

Senast ändrad:
Förstår dig då jag innan inte gillat kokos allt för mycket. För prominent kokos kan ge rätt fort vibbar av solkräm. Det sagt så har jag börjat gilla kokos mer och mer🤭
Hehe sant! Jag var rädd för att den skulle känns för mycket solkrän men kokosen är lite mer sofistikerad i Virgin Island Water.. Som att den plockats med typ.. iallafall.. A. Lange & Söhne -handskar.

• Like
Reactions: JCE
Tillbaka
Topp