Någon av er, eller någon annan som provat Champaca Absolute?![]()
Ja, men det var länge sen. Minns den inte alls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon av er, eller någon annan som provat Champaca Absolute?![]()
Verkar vara för mycket av en vattendelare för blindköp, får prova en split!Ja, men det var länge sen. Minns den inte alls.
Smart tänkt, kommer du ha igen framåt![]()
Vilket jäkla kap! Beställde dessa från Magasin som någon tipsade om igår. Fick även ytterligare 10% som inte syns på bilden, eftersom jag är ny kund.
Även PdM'en var okej prissatt. Insåg att det är dags att tjejen får en muta så att jag kan fortsätta köpa parfymer. Hon har en sample av den doften och gillar den så det känns som ett säkert kort.
![]()
Vilket jäkla kap! Beställde dessa från Magasin som någon tipsade om igår. Fick även ytterligare 10% som inte syns på bilden, eftersom jag är ny kund.
Även PdM'en var okej prissatt. Insåg att det är dags att tjejen får en muta så att jag kan fortsätta köpa parfymer. Hon har en sample av den doften och gillar den så det känns som ett säkert kort.
Tittar jag bland mina anteckningar från 2014 sammanfattar jag mina intryck med "mysig doft men nog lite för floral och feminin" och jag gav den 7/10 i betyg.Någon av er, eller någon annan som provat Champaca Absolute?![]()
Aah! Tack, Nic! Samma här! Kan verkligen uppskatta den typen av dofter!Tittar jag bland mina anteckningar från 2014 sammanfattar jag mina intryck med "mysig doft men nog lite för floral och feminin" och jag gav den 7/10 i betyg.
Detta var dock ganska tidigt i min doftresa, så jag är inte alls säker på att jag skulle göra samma bedömning idag. Min tolerans för florala och "feminina" dofter är betyligt högre numera.![]()
Tittar jag bland mina anteckningar från 2014 sammanfattar jag mina intryck med "mysig doft men nog lite för floral och feminin" och jag gav den 7/10 i betyg.
Detta var dock ganska tidigt i min doftresa, så jag är inte alls säker på att jag skulle göra samma bedömning idag. Min tolerans för florala och "feminina" dofter är betyligt högre numera.![]()
Vad tycker du om Rehab? Blev en favorit tidigt hos mig. Överväger även helflaska av Grand Soir som är den bästa jag testat av MFK.Dubbel testersleverans idag!
Initio - Rehab
Amouage - Portrayal
Och så lite smått å gott från MFK då jag var nyfiken på om ”the hype is real”.
I skrivande stund har jag luktat in mig på Baccarat och Grand Soir. Första intrycket är besvikelse. Grand Soir var väl helt ok men inte så mycker mer. Kryddig vanilj typ. Blev lite bättre på dry down i alla fall.
Baccaraten var däremot hemsk på mig. Luktar sterilrum eller tandläkarstol toppat med latexhandskar! Inget för mig.
Hade tyvärr alldeles för höga förväntningar på dessa två. Hoppas Masculin Pluriel och OUDen styr upp det här och golvar mig
Något positivt var dock att Boozt krediterade mig 100% för min Side Effect som fuktade runt halsen när man sprayade. Dom försökte först med 20% prisreducering men icke! Nu har jag fått varenda krona tillbaka och får även behålla flaskan. Det är fair tycker jag
![]()
Är det detta ”de 200 första kunderna” i söndags avsåg? Blindköpte en Casamorati med en stark FOMO-känsla, det verkade så spännande...Nog alltid är man inbjuden
Får se om man kan gå, bor ju en bit ifrån
![]()
Dubbel testersleverans idag!
Initio - Rehab
Amouage - Portrayal
I skrivande stund har jag luktat in mig på Baccarat och Grand Soir. Första intrycket är besvikelse. Grand Soir var väl helt ok men inte så mycker mer. Kryddig vanilj typ. Blev lite bättre på dry down i alla fall.
Baccaraten var däremot hemsk på mig. Luktar sterilrum eller tandläkarstol toppat med latexhandskar! Inget för mig.
Hade tyvärr alldeles för höga förväntningar på dessa två. Hoppas Masculin Pluriel och OUDen styr upp det här och golvar mig
Något positivt var dock att Boozt krediterade mig 100% för min Side Effect som fuktade runt halsen när man sprayade. Dom försökte först med 20% prisreducering men icke! Nu har jag fått varenda krona tillbaka och får även behålla flaskan. Det är fair tycker jag
![]()
Då får jag ge mig ut på dekant-jakt på demOm du gillar DNA:t hos Grand Soir bör du testa Au Coeur du Desert från Andy Tauer. Mycket bra!
Vad tycker du om Rehab? Blev en favorit tidigt hos mig. Överväger även helflaska av Grand Soir som är den bästa jag testat av MFK.
tur i oturen - lyckades inte lägga till leveransställe på magasin du nord så kunde inte genomföra beställningen![]()
Då får jag ge mig ut på dekant-jakt på demOch på Lord George. Och Cosmos. Och Le Lion. Och Baccarat Rouge. Och Alexandria II. Och Baque. Och...
The battle continues...
Är det detta ”de 200 första kunderna” i söndags avsåg? Blindköpte en Casamorati med en stark FOMO-känsla, det verkade så spännande...![]()
Dubbel testersleverans idag!
Initio - Rehab
Amouage - Portrayal
![]()
Kul! Får se imorgon om paketet dyker uppJag vet faktiskt inte, men killgissar att det är såKöpte själv lite dofter.. fick inbjudan med lite fina prover... Byredo och ADP..
Spännande ändå när man ser adressen på inbjudan...
KD - Floris - Neroli Voyage
Gillar neroli, men kan ibland kännas lite old school och som om man löddrat upp ett rikligt skum från en klassisk hård Dux tvål och tvättat ansiktet med det.
Denna neroli är dock i en annan skola. Mycket mildare och mer komplex. Inte lika enkelspårig som när neroli är huvudnoten utan här samsas den med bl.a. marint och jasmin. Jag tycker det ger en nedtonad, elegant och modern neroli med en twist.
Lätt och fräsch med en härlig sommarvibe för alla neroliälskare!
Lånad bild då jag enbart har en dekant
![]()
Den enda jag testat från Floris, tar gärna tips på andra du gillar! Gillar du neroli tycker jag definitivt du ska testa en sample. Jag gillar den skarptintressant! Gillar Floris skarpt, men den har jag aldrig testat...
Den enda jag testat från Floris, tar gärna tips på andra du gillar! Gillar du neroli tycker jag definitivt du ska testa en sample. Jag gillar den skarpt
Tycker 1962 är riktigt fin, särskilt till våren.Den enda jag testat från Floris, tar gärna tips på andra du gillar! Gillar du neroli tycker jag definitivt du ska testa en sample. Jag gillar den skarpt