• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Richard1987

Panerai
Beställde nyss två Lacosteparfymer som fått väldigt bra recensioner, inte så hypade men ska tydligen vara jäkligt nice i relation till pris:
upload_2020-1-25_11-2-43.png


Inhandlas på Fragrancedirect. Halva priset på Blanc. Spännande :)
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Nice, blev intresserad av parfymer i somras och har blivit typ 5 st höst/vinterparfymer...nu dags att plocka in ett par vår/sommar sommardofter :)

Kör PDM Layton ikväll på puben/klubben :)

Den är väldigt fin, framförallt när den får sätta sig.
Toppen hade en märklig doft av playdoh men när den väl lagt sig efter 10min så är den otroligt bra.
 
Nej, det tycker jag faktiskt inte. Men den utvecklades mycket bättre på henne än på mig. Samma sak är det med Beau de jour som också drar åt lavendeln. Funkar grymt på henne men jag får tydliga drag av en alkoholiserad 70-årig bildlärare från Flemingsberg.
Hahaha! Jag förstår, verkar vara en vattendelare. Kanske ska stryka den från min lista ändå.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Nej, det tycker jag faktiskt inte. Men den utvecklades mycket bättre på henne än på mig. Samma sak är det med Beau de jour som också drar åt lavendeln. Funkar grymt på henne men jag får tydliga drag av en alkoholiserad 70-årig bildlärare från Flemingsberg.
Provade Beau de jour (från private collection) för ett par dagar sedan, tyckte den var riktigt bra! (nu ska den ju släppas i signature collection istället så om den inte har blivit sämre där lär det bli ett köp för mig).
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Nej, det tycker jag faktiskt inte. Men den utvecklades mycket bättre på henne än på mig. Samma sak är det med Beau de jour som också drar åt lavendeln. Funkar grymt på henne men jag får tydliga drag av en alkoholiserad 70-årig bildlärare från Flemingsberg.
Hahaha! Bästa beskrivningen! :D

I mitt tycke faktiskt den bästa och mest användbara Tom Ford någonsin.
(Till och med frun gillar den på mig och hon brukar inte kommentera sådant)

Men det är kul (och tur) att smaken är delad!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Lust att ge en kort recension? Den finns inte i någon butik där jag bor, men har spanat på den online ett bra tag :)

För mig är det en klassisk sommarparfym.
Så fort jag får på mig den är jag en liten parvel igen och står på en strand i Spanien invirad i en handduk och med salt havsvatten svidandes i ögonen.
Så gissningsvis hade vi väl återkommande solkrämer eller en tendens att äta något vars dofter finns med här :D

Det som först slår mig och som också följer med under hela dagen är varmt apelsinskal. Så den får fräschör från mogen och lite sötare citrus och gräs. Utöver detta har du och lite kryddiga toner och florala och ganska feminina toner som ligger mjukt där bak.
Jag har inte provat ännu men kan ta gift på att den kommer gifta sig grymt om du kombinerar den med en lite torrare doft med cederträ. På mig har de flesta parfymer bra performance så jag är nog ingen bra måttstock.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
För mig är det en klassisk sommarparfym.
Så fort jag får på mig den är jag en liten parvel igen och står på en strand i Spanien invirad i en handduk och med salt havsvatten svidandes i ögonen.
Så gissningsvis hade vi väl återkommande solkrämer eller en tendens att äta något vars dofter finns med här :D

Det som först slår mig och som också följer med under hela dagen är varmt apelsinskal. Så den får fräschör från mogen och lite sötare citrus och gräs. Utöver detta har du och lite kryddiga toner och florala och ganska feminina toner som ligger mjukt där bak.
Jag har inte provat ännu men kan ta gift på att den kommer gifta sig grymt om du kombinerar den med en lite torrare doft med cederträ. På mig har de flesta parfymer bra performance så jag är nog ingen bra måttstock.
Wow, okej jag måste beställa en sample på den. Tack för en spännande och bra förklaring!:D
 

GossipGirl

Cartier
Efter att ha testat en hel del parfymprover har jag nu bestämt mig för en parfym (The original från Eight & Bob). Har några prover över som inte riktigt föll mig i smaken, tänkte att någon här inne kanske vill prova dessa dofter?

4B1FE9AD-C11A-4E9D-B724-662C777F0CE5.jpeg


Alla är ett sprut från fulla förutom The Original som nog bara har ett sprut kvar, men skickar med den ändå ifall någon vill testa den med.

Eight & Bob:
- The Original
- Egypt
- Cap d’antibes
- Megève
Floris:
- Santal

Givetvis gratis :)
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Efter att ha testat en hel del parfymprover har jag nu bestämt mig för en parfym (The original från Eight & Bob). Har några prover över som inte riktigt föll mig i smaken, tänkte att någon här inne kanske vill prova dessa dofter?

4B1FE9AD-C11A-4E9D-B724-662C777F0CE5.jpeg


Alla är ett sprut från fulla förutom The Original som nog bara har ett sprut kvar, men skickar med den ändå ifall någon vill testa den med.

Eight & Bob:
- The Original
- Egypt
- Cap d’antibes
- Megève
Floris:
- Santal

Givetvis gratis :)

jag har varit sugen på Eight & Bob. Köper gärna några av proverna!
 

Thesonofagun

Omega
2-Faktor
Tjenare! Försöker rensa lite i parfymskåpet, slängde upp en annons på en mont blanc individuel ifall någon är sugen på en sådan , vet en att det pratats lite om den tidigare. Varit en del hype så jag drog ett blindköp men var inte klockren för mig. Någon som har tips på andra parfymer som funkar bra på vintern? Gillar green irish tweed, silver mountain water, adp bergamotto och ginepro samt le labo the noir och ysl l'homme, dvs ganska fräscha dofter. Föredrar dock just nu att inte lägga riktigt så mkt som en creed går på ;)
 
Topp