• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ingen som har någon ml av Xerjoff - Uden att sälja? Skulle vilja prova den också innan jag beställer Uden Overdose.

Ingen som har någon ml av Xerjoff - Uden att sälja? Skulle vilja prova den också innan jag beställer Uden Overdose.
Gjorde slut på mitt uden sample idag, trist för hade jag sett detta hade jag skickat över det istället :/

Uden är bra, men inte wow. Vet att brorsan testade mitt sample i julas och luktade riktigt bra på honom dock.

Tyvärr inte testat overdose så kan dessvärre inte jämföra dem :) Antar att det är en starkare variant bara?

Gjorde slut på mitt uden sample idag, trist för hade jag sett detta hade jag skickat över det istället :/

Uden är bra, men inte wow. Vet att brorsan testade mitt sample i julas och luktade riktigt bra på honom dock.

Tyvärr inte testat overdose så kan dessvärre inte jämföra dem :) Antar att det är en starkare variant bara?
Tack det var omtänksamt av dig 🙏😊. Beställde precis ett Uden sample från Cedvard så det ska bli spännande att jämföra 😊.

Kollar jag på noterna på respektive doft verkar dom väldigt olika men kan givetvis ha fel 😃.

Var på konferens och där fanns det handsprit med kaneldoft. Det doftade otroligt gott!

Har ni några tips på parfymer som doftar kanel? Gärna affordables.
Den har du en bra dos av kanel i :)
Kan bytas mot ngt annat om du har något du vill göra dig av med.

D5D6A259-BD89-49DE-851F-3B492C3A3DCB.jpeg

Chanel Le Lion kom men fick lämna lika snabbt. Sålde den imorse. Vet inte om mina förväntningar var skyyyyhöga (läste i princip varenda recension och såg varenda video lol) men kände mig lite besviken på den. Välgjord och fin, absolut, men jag kände knappt något av citrus/bergamott-öppningen utan den gick nästan direkt över till rök rök rök och läder typ.

Under senaste veckan har jag exempelvis också testat Au Coeur du Desert och Jubilation XXV och jag kände att båda var mycket mer intressanta. Underbara och intressanta båda två, från första spray.

Blivit helsåld på Moustache, asså. Kan fortfarande knappt fatta hur bra den är i förhållande till pris! Och grym performance (på mig iallafall). Sitter kvar ett dygn efter applicering!

Chanel Le Lion kom men fick lämna lika snabbt. Sålde den imorse. Vet inte om mina förväntningar var skyyyyhöga (läste i princip varenda recension och såg varenda video lol) men kände mig lite besviken på den. Välgjord och fin, absolut, men jag kände knappt något av citrus/bergamott-öppningen utan den gick nästan direkt över till rök rök rök och läder typ.

Under senaste veckan har jag exempelvis också testat Au Coeur du Desert och Jubilation XXV och jag kände att båda var mycket mer intressanta. Underbara och intressanta båda två, från första spray.

Det är en del av charmen med hobbyn! Tänk om alla hade samma smak i tråden, bortsett från alla hypeköpen emellanåt, vad tråkigt det hade hade varit. Känner igen mig i recensionsträsket..

Köp den JXVV som ligger i Originalflaskor. Du kan säkert pruta en hundring eller två så är priset bra!

Behöver 2 nya sommardofter. Ej "blå" dofter.

Har ni några sköna tips?

Är ej främmande för designers i vanliga fall men skulle tycka det var extra kul med någon doft som flyger lite under radarn ...

Behöver 2 nya sommardofter. Ej "blå" dofter.

Har ni några sköna tips?

Är ej främmande för designers i vanliga fall men skulle tycka det var extra kul med någon doft som flyger lite under radarn ...

Har du testat Ambra Calabria? Börjar grönt/aromatiskt och övergår till en härlig amber i drydownen.

Fan vad bra denna är; DHI 2016. Vill verkligen inte att den ska ta slut 😬 Gillar varken 2019 och 2020 versionerna :(

20210325_114951.jpg

Den är grym. Har en stor flarra från 2015. Tycker den är bättre än de andra från 2012 och 2010 (DHI 2007) som jag har.

Har du testat Valentino uomo intense? Läst att den ska vara urvattnad nu men om du hittar en från 2016-18 så slå till.

Fan vad bra denna är; DHI 2016. Vill verkligen inte att den ska ta slut 😬 Gillar varken 2019 och 2020 versionerna :(

20210325_114951.jpg
Har precis påbörjat min sista flaska av denna från 2014. Provade nyligen DHI 2021 som är fräschare och mindre iris inledningsvis men dör ut rätt fort. I min är det bra Iris tryck direkt och mörkare samt att päron noten är kvar :)

Tillbaka
Topp