• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fan, nu när du nämner TF NP Forte. Blir påmind om rean i höstas hos parfym.se. Beställde en och den försvann hos posten. 😅
Har det inte löst sig än?

Jag köpte i samma veva. Har inte plastat av den än... men snart kommer solen igen, och då jävlar!

Dagens doft:
Initio - Rehab, den är ju riktigt fin! Detta är andra gången jag testar den. Vet inte vad som hände första gången för då tyckte jag den kändes rätt ointressant. Nu gillar jag den starkt och tror det kan bli en riktig flaska till hösten.

Båda är fina tycker jag men föredrar MG, den känns lite mer ”krispig” och elegantare och har en lite pudrigare karaktär.
Har inte speciellt mycket utpräglade sommardofter men TF Neroli Portofino Forte och Etat Libre d’Orange You Or Someone Like You är kanske de två som jag själv tänker på först och främst.
Glömde fråga dig i tidigare citat. Är MG värt att prova ifall man redan äger en flaska av vanliga Mefisto?
Har det inte löst sig än?

Jag köpte i samma veva. Har inte plastat av den än... men snart kommer solen igen, och då jävlar!

Dagens doft:
Initio - Rehab, den är ju riktigt fin! Detta är andra gången jag testar den. Vet inte vad som hände första gången för då tyckte jag den kändes rätt ointressant. Nu gillar jag den starkt och tror det kan bli en riktig flaska till hösten.
Löstes och löstes - det ”löste” ju sig på så sätt att de makulerade ordern ganska snabbt (de fick bråka med posten och sköta reklamationen, så inget jag behövde göra). Fick ju dock aldrig tag på en flaska då den blev slutsåld på några timmar.

Det konstiga var att den enligt posthistoriken aldrig ens nådde någon postterminal. Den enda uppdateringen jag fick var standarduppdateringen om ”förhandsinformation”. PostNord skyllde på att de aldrig mottog den, medan parfym.se sade att PostNord hade plockat upp den (och antagligen skitit i att skanna den)...

Glömde fråga dig i tidigare citat. Är MG värt att prova ifall man redan äger en flaska av vanliga Mefisto?

Löstes och löstes - det ”löste” ju sig på så sätt att de makulerade ordern ganska snabbt (de fick bråka med posten och sköta reklamationen, så inget jag behövde göra). Fick ju dock aldrig tag på en flaska då den blev slutsåld på några timmar.

Det konstiga var att den enligt posthistoriken aldrig ens nådde någon postterminal. Den enda uppdateringen jag fick var standarduppdateringen om ”förhandsinformation”. PostNord skyllde på att de aldrig mottog den, medan parfym.se sade att PostNord hade plockat upp den (och antagligen skitit i att skanna den)...
Jag tycker den är värd att testa.
Fick jag bara behålla en så skulle jag lätt välja MG.

Startar den nya veckan med en juvel från AdPs Blu Meditteraneo serie, Ginepro di Sardegna.
0E567E16-4198-4057-B250-0A3B7508400A.jpeg

Skiljer sig mot övriga ur BM serien som jag testat som är extremt ”somriga” medans GdS faktiskt funkar helt ok året om. En torr, kryddig (enbär, peppar’ och träig (ceder) doft som alltid påminner mig mer än bara litegrann om Creed Royal Oud, gillar man den så blir man inte besviken på denna skulle jag tro. Jämfört med övriga ur BM seriens blå flaskor så är prestanda en del bättre inbillar jag mig. Jättefin doft som för ovanlighetens skull också fick ett starkt positivt bifall från hustrun nu på morgonen, tror minsann att hon tjuvade litegrann åt sig själv t.o.m. Självklart så är denna fina doft numer tagen ur produktion och börjar vara svår/dyr att köpa...

Startar den nya veckan med en juvel från AdPs Blu Meditteraneo serie, Ginepro di Sardegna.

Skiljer sig mot övriga ur BM serien som jag testat som är extremt ”somriga” medans GdS faktiskt funkar helt ok året om. En torr, kryddig (enbär, peppar’ och träig (ceder) doft som alltid påminner mig mer än bara litegrann om Creed Royal Oud, gillar man den så blir man inte besviken på denna skulle jag tro. Jämfört med övriga ur BM seriens blå flaskor så är prestanda en del bättre inbillar jag mig. Jättefin doft som för ovanlighetens skull också fick ett starkt positivt bifall från hustrun nu på morgonen, tror minsann att hon tjuvade litegrann åt sig själv t.o.m. Självklart så är denna fina doft numer tagen ur produktion och börjar vara svår/dyr att köpa...

Fattar inte varför riktigt bra grejer diskas medan medelmåttiga grejer hålls kvar in i oändligheten..

• Like
Reactions: JCE
Fattar inte varför riktigt bra grejer diskas medan medelmåttiga grejer hålls kvar in i oändligheten..
Ja, är ju nästan så att man kan tro att uppskattningen rent psykologiskt blir större pga att man vet att det är begränsad tillgång? Ibland är det säkert så men i just detta fall så vill jag tro att det inte är så. Jag killgissar att doften tagits ur produktion pga dåliga försäljningssiffror men varför skulle det vara så då om doften är så bra, ja kanske just för att denna inte är så jäkla somrig som alla/de flesta andra ur BM serien? En jäkla fin doft som kanske hamnade lite snett ur ett marknadsföringsperspektiv?

• Like
Tycker även att Fico

Skiljer sig mot övriga ur BM serien som jag testat som är extremt ”somriga” medans GdS faktiskt funkar helt ok året om. En torr, kryddig (enbär, peppar’ och träig (ceder) doft som alltid påminner mig mer än bara litegrann om Creed Royal Oud, gillar man den så blir man inte besviken på denna skulle jag tro. Jämfört med övriga ur BM seriens blå flaskor så är prestanda en del bättre inbillar jag mig. Jättefin doft som för ovanlighetens skull också fick ett starkt positivt bifall från hustrun nu på morgonen, tror minsann att hon tjuvade litegrann åt sig själv t.o.m. Självklart så är denna fina doft numer tagen ur produktion och börjar vara svår/dyr att köpa.
Tycker att även Fico di Amalfi funger bra under lite svalare förhållanden och presterar rätt bra i alla fall på min hud.

Ja, är ju nästan så att man kan tro att uppskattningen rent psykologiskt blir större pga att man vet att det är begränsad tillgång? Ibland är det säkert så men i just detta fall så vill jag tro att det inte är så. Jag killgissar att doften tagits ur produktion pga dåliga försäljningssiffror men varför skulle det vara så då om doften är så bra, ja kanske just för att denna inte är så jäkla somrig som alla/de flesta andra ur BM serien? En jäkla fin doft som kanske hamnade lite snett ur ett marknadsföringsperspektiv?

En kombination av alla förmodligen. Sektmedlemmar, som är en ytterst liten del av marknaden, tänker lite annorlunda än den normala användaren som har några flaskor och köper nytt när man har tömt en flaska.. Vi gömmer lätt det!

Senast ändrad:
@S.L var inte du på jakt efter en YSL - Rive Gauche plåtis? Såg att det är en till salu nu på FB - Originalflaskor... Kanske lite dyrt med 1500kr men den verkar ha ca 120ml kvar av 125. Jag har dålig koll på vad den brukar ligga på... men då vet du iaf :)

C4425EDC-F62F-4DBA-905B-1F85B553BD61.jpeg

Är ju iväg på en tjänsteresa och hade tänkt att bara ha med Prada l'homme på resan. Men i sista stund precis innan jag skulle gå ut genom dörren tog jag med mig ett gäng småflarror ändå.

Idag blev det Amouage - Reflection.

@S.L var inte du på jakt efter en YSL - Rive Gauche plåtis? Såg att det är en till salu nu på FB - Originalflaskor... Kanske lite dyrt med 1500kr men den verkar ha ca 120ml kvar av 125. Jag har dålig koll på vad den brukar ligga på... men då vet du iaf :)
Tack för tipset! Såg den också vilket påminde mig att följa upp en annan RG plåtburk här på KS som ska ha minst lika mycket kvar, jag slog till på den istället och den borde komma om nån dag eller så. 🙂

En doft jag tänkt som nästa ADP, men hade ingen aning att den tagits ur produktion. Får man fråga var du hittade du din, verkar verkligen slut överallt?

Ny budgetkorg på gång. Någon som handlat på supershop?
100% blindköp, något som är på tok för daterat? :)
edit: glömde bilden
4D58B39E-C17C-4307-9E58-1EAF8443D8D1.png

• Like
Är moustasch väldigt lik Layton? Överflödigt att ha båda? Har även Hugo Boss bottled intense (2 flaskor bara för discontinued :s ) som spelar i samma liga

Är moustasch väldigt lik Layton? Överflödigt att ha båda? Har även Hugo Boss bottled intense (2 flaskor bara för discontinued :s ) som spelar i samma liga
Nej, inte lika.

Däremot skulle jag kunna hålla med om att jag känner viss likhet mellan Boss Intense och Layton, samma släkte, skulle jag säga, även om det inte där är överflödigt med båda. Båda kör ju kombon med äpple och vanilj...

Jag tycker inte de är lika.

Ceder-trä (M) vs Sandel-trä (L)
Peppar och Patchouli (L) vs Benzoin och Patchouli (M)
Kardemumma och guaiac-trä (L) vs ros (M)

Möjligen att de tillhör samma doftfamilj. Men Layton är betydligt mer kryddig IMO.

Däremot skippade jag Galleria Parfums - Shades of seduction för att den är på tok för lik Layton om än mer finstämd.

Tillbaka
Topp