• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag tycker inte de är lika.

Ceder-trä (M) vs Sandel-trä (L)
Peppar och Patchouli (L) vs Benzoin och Patchouli (M)
Kardemumma och guaiac-trä (L) vs ros (M)

Möjligen att de tillhör samma doftfamilj. Men Layton är betydligt mer kryddig IMO.

Däremot skippade jag Galleria Parfums - Shades of seduction för att den är på tok för lik Layton om än mer finstämd.
Tack för grundlig beskrivning! :)

Får nog bli en flaska :)

DD: Floris - 1962
FE55BF84-82F8-410E-BA21-58FB273D2F90.jpeg

Var på konferens och där fanns det handsprit med kaneldoft. Det doftade otroligt gott!

Har ni några tips på parfymer som doftar kanel? Gärna affordables.

”Tyvärr” eller vad man ska säga var Carved Oud, Uden Overdose och Mefisto Gentiluomo lite för bra 😍 = blir dyrt haha.

Tycker Carved Oud var otroligt lik TF Oud Wood men krämigare.

Har hört/läst det om Carved Oud tidigare. Äger TF Oud Wood i dagsläget men man blir ju riktigt sugen på att jämföra hands-on... Så om du bestämmer dig för att köpa Carved Oud eller tröttnar på samplet så tar jag gärna över det från dig (mot swish förstås). :)

Var på konferens och där fanns det handsprit med kaneldoft. Det doftade otroligt gott!

Har ni några tips på parfymer som doftar kanel? Gärna affordables.

”Tyvärr” eller vad man ska säga var Carved Oud, Uden Overdose och Mefisto Gentiluomo lite för bra 😍 = blir dyrt haha.

Tycker Carved Oud var otroligt lik TF Oud Wood men krämigare.

Helt enig med dig!

Har hört/läst det om Carved Oud tidigare. Äger TF Oud Wood i dagsläget men man blir ju riktigt sugen på att jämföra hands-on... Så om du bestämmer dig för att köpa Carved Oud eller tröttnar på samplet så tar jag gärna över det från dig (mot swish förstås). :)
Absolut det kan bli en beställning redan ikväll på Carved Oud via https://www.escentica.se/ så bra var den 🙌😊.

Okej då vare dags igen!
Ännu ett blindköp och denna gång blev det en flaska ”oemotståndlig” från Rasasi. Första intrycket är bra, en mjuk å fin läderdoft som marinerats i hallon-rökelse(?). Dock hade jag förväntat mig (eller snarare hoppats på) att bli golvad av denna men så var inte fallet tyvärr. Kanske tur i oturen att dom skruvat ner styrkan på denna brygd då läder inte faller alla i smaken vad jag förstår det som.
Sambon har ännu inte fått tillbaka sitt luktsinne ordentligt så vi får väl se sen vad hon har att säga om den sen ;)

Läst en del om att denna ska vara likvärdig/bättre än Tuscan Leather men det kan jag inte uttala mig om då jag inte har prövat den.
Summa summarum på detta första intryck så tycker jag ändå att det var bra bang för bucken!
Både box och flaskan höll bra standard för priset tycker jag.

7A28DF85-F528-4FB5-BDBC-814C70720A63.jpeg

Tillbaka
Topp