• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FMD:
9E3C4968-C58B-4D35-B798-A04CFD91BB93.jpeg

2EE05A67-F3BD-409B-93C8-803FF6E3AD70.jpeg

Tre tunga pjäser landade igår, tack till
@eau.m.g som såg mitt något skämtsamma men ändå seriösa inlägg om Kemi Magic Blending och löste dekanter.

Fragrance du Bois -Oud Bleu Intense
Kemi - Hayat & ILM

Testade två sprut av Oud Bleu Intense igår efter jobbet och första utlåtandet är att den är magisk. Öppningen med mandarin och kryddor för att lyfta den är helt otrolig. Förstår prislappen 🙄

B18076F5-22FA-41DD-AC64-1F0282AE5800.jpeg

Snyggt! Blir nog en beställning med lite splits, några förslag på annat därifrån? Någon Thameen blir det nog :)

Dessa har jag testat och gillar:

Boadicea the Victorius - Monarch (läderdoft, grym!) Kanske inte direkt vårig dock.
TFK (for Avery) - Cosmos
Thameen - Carved Oud (oud wood fast bättre)

Sen vill jag testa:

TFK for Avery - Stardust
Typ alla TFK.

Sen har de ju massa konstiga märken som jag skulle vilja slå ihjäl en halvdag över.

375x500.66097.jpg

Dagens test: Initio - Musk Therapy.
Öppnar väldigt citrusigt och muskigt. Oerhört fräsch. En inte obetydlig mängd blommor under.
Lutar åt det feminina hållet men funkar som unisex.

Det här är något jag skulle kunna tänka mig att ha som träningsdoft. Efter jag svettats vill jag oftast ha nåt superfräscht. Nu kör jag Chanel Allure Blanche. Denna är i samma fack, men starkare och lite mer feminin.

Senast ändrad:
EDM och dagens teori...
52DF252D-2C56-4546-BFF4-02EDFA173A53.jpeg

Andra gången jag använder denna och tror en pollett trillade ned och därav dagens teori... Ta den med en nypa salt men jag gillar ju Swedoft Tre Kronor
ganska mycket och har klurat på vad som inspirerat den? Swedoft gör kvalitetsdofter men en hel del har ju uppenbarligen lånat inspiration från redan framgångsrika förlagor. Har lutat en del åt vintage JPG Le Male men det har inte kännts helt rätt, men Idag när jag drog på några spray G2 (som jag tycker är fantastiskt fin!) så plingade det till i frontalloben att denna + Le Male = Tre Kronor. För min näsa iaf.

Tillbaka
Topp