• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Sommaren är räddad 👏😉.
6B1C8914-D3DA-433C-9A26-7C492FA50AC2.jpeg

Kanske förväxlar dig med någon annan men skulle inte du dra ner på samlingen? 😅👊

Ytterligare en dimension i presentationen:
D60AFE75-FF4A-4C38-ACB5-D1A6E9D46E90.jpeg

E0B5389B-2F59-4FED-A0D8-C81EF121B619.jpeg
Alltid trevligt med det lilla extra! Även flaskan är viktig för mig. Blev riktigt överraskad av Rochas Moustache EdP, som jag inte förväntade mig skulle ha en sån kvalitetskänsla i flaskan kontra det blygsamma priset. Tillochmed korken är riktigt tung! Känns som det gärna sparas in där när det rör sig om billigare parfymer.

Med en förkylning jag dragit på mig spenderades dagen inomhus och jag fick tillfälle att testa denna. Har luktat lite då och då från sprayern, varifrån det luktar död. Nåväl, trots lukten av död från sprayern applicerades ett försiktigt sprut. Toppnoten är ganska underlig. Jag får en känsla av något järnhaltigt eller rent av blod. Svår topp minst sagt. Toppnoten försvinner dock fort och fram träder en rejäl rökighet. Det luktar som om man går genom en nerbrunnen skog ungefär. Väldigt mycket askig rökighet tillsammans med en animalisk not. Drydown är för mig fortfarande rökig och animalisk. Slutsats- väldigt niche och väldigt utmanande doft.
0A8FFD2B-39EC-4394-A317-20A4B7BDCEA7.jpeg

Har nu under kvällen provat Extreme Niche på ena armen och 565 på den andra. Kört tre sprays av vardera 😃.

Det är som att någon kastar in en bomb av bergamott vid öppningen av Extreme Niche. Mycket citrus och ingefära känner jag också till stor del i början. När den väl lagt sig tycker jag den blir betydligt behagligare/mildare. Kan dock inte påstå att jag känner någon ”Oud” i drydown 🤔. Sammanfattningsvis är Extreme Niche absolut en fräsch doft som passar ypperligt under varmare dagar och jag upplever den som välkomponerad dock om den är något för mig återstår att se.

565, vad ska jag säga om denna doft 🤔?
Frukt, frukt och ännu mera frukt? Trots att den ska innehålla 5 ingredienserav citrus enligt noterna på SweDoft upplever jag doften som söt, och mycket fruktig. Tycker personligen att 565 är betydligt mer en unisex doft än Extreme Niche. Det känns som att jag behöver prova den några gånger till innan jag kan uttala mig bättre om doften. Jag får se ifall den stannar eller inte lite längre fram 😉.
C0FC3254-3B5C-41E8-B98A-0F3C8947613C.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp