• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vad har vi mer för guldkorn från TF?

Jag använder Tuscan Leather till allt förrutom jobb. Har Oud Wood men är inte helt såld på den.

Det är ju så personligt vad man gillar.
Dessa gillar jag.

Private blend:

Höst:

Fougere d'argent
Tobacco Vanille
Noir de noir

Sommar:

Neroli Portofino Forte
Sole di Positano

Signature line:

Beau du jour
Noir Extreme
Ombre leather
Costa Azurra
Black orchid (vattendelare)
Noir

Sen har vi ju en lång rad diskade dofter som är grymma också.

Vad har vi mer för guldkorn från TF?

Jag använder Tuscan Leather till allt förrutom jobb. Har Oud Wood men är inte helt såld på den.
Om du frågar mig:
  • Plum Japonais
  • Tobacco Vanille
  • Costa Azzura (private blend)

Sen många andra som också är trevliga:
Lost Cherry, Fucking Fabulous, Venetian Bergamot, Ombré Leather 16, Vanille Fatale, Santal Blush, Mandarino Di Amalfi är några.

Men vafan, vi pratade ju om den. Jag var ju alldeles upphypad och tänkte blindköpa men du trodde ju inte på den?
Gjorde vi? Sorry...
Men iofsig inte konstigt att jag inte trodde på den, jag avskrev under förra hösten i praktiken hela PdM kollektionen mer eller mindre som inte för mig.

Denna poppade mycket oplanerat upp i konversationen med en säljare i samband med att jag köpte en annan flaska och baserat på de liknelser den säljaren gjorde och det paketpris som plötsligt erbjöds så blev det ett spontant blindköp. Den är grymt bra, tror du skulle gilla den.

Dum fråga kanske, men ni som använder 2-3 olika parfymer om dagen. Tvättar ni av er mellan varje applicering? Eller utgår bara ifrån att den föregående doften försvunnit helt?
Använder nästan alltid två dofter/dag och det är för att jag också nästan alltid kör ett träningspass och dusch mitt på dan, annars skulle jag inte göra det.

Dum fråga kanske, men ni som använder 2-3 olika parfymer om dagen. Tvättar ni av er mellan varje applicering? Eller utgår bara ifrån att den föregående doften försvunnit helt?

Brukar rotera två dofter dagligen.

Duschar alltid innan bytet men det är för jag tränar på förmiddag och jobbar mest kväll. Hade förmodligen sprayat på annars bara. Väljer ofta lättare dofter på morgonen och tyngre till eftermiddagen.

Det är ju så personligt vad man gillar.
Dessa gillar jag.

Private blend:

Höst:

Fougere d'argent
Tobacco Vanille
Noir de noir

Sommar:

Neroli Portofino Forte
Sole di Positano

Signature line:

Beau du jour
Noir Extreme
Ombre leather
Costa Azurra
Black orchid (vattendelare)
Noir

Sen har vi ju en lång rad diskade dofter som är grymma också.
Roligt ändå att de jag tänker kan vara något alltid är höst/vinter och det jag behöver är vår/sommar.
Ska ta mig in och dofta lite! Tobacco Vanille behöver jag men kanske finns annat man bör prova nu inför sommaren. Tack!
Älskade Tobacco Oud men med hot om separation osv hemma så fick den gå vidare.
Även Tobacco Vanille är trevlig!
Haha! Ja den är bra. Tack!
Om du frågar mig:
  • Plum Japonais
  • Tobacco Vanille
  • Costa Azzura (private blend)

Sen många andra som också är trevliga:
Lost Cherry, Fucking Fabulous, Venetian Bergamot, Ombré Leather 16, Vanille Fatale, Santal Blush, Mandarino Di Amalfi är några.
Ännu en Tobacco Vanille. Bara provat i butik, kanske behöver en sample ändå. Tack!
Ska kika! Tack!

3835_img-6956-tom-ford-italian-cypress_720.jpg

Förutom de som redan nämnts så tycker jag Italian Cypress är riktigt bra. (y)

Ah, där ser man! :D

Återkom gärna med en liten recension när du lärt känna den bättre, alltid kul att se hur andra uppfattar dofter :)
Absolut! Kör den nog resten av veckan. Bäst att passa på innan det blir för varmt, eftersom den inte ska passa sommartid (dock är det där inte nåt jag är särskilt inläst på).
Än så länge upplevde jag helt klart kardemumma i början, som övergick till en fräsch sötma och lavendel, som nu gått över till en "varmare" eller "mjukare" sötma, fortfarande med lavendel och med en hint av vanilj. Tycker den påminner en del om SweDoft Tre Kronor, bortsett från Tre Kronors citrusöppning. Även lik AdP Mandorlo di Sicilia som jag köpte samtidigt som denna, fast med en mindre påtaglig vanilj. Men vi får som sagt se hur den utvecklar sig resten av dagen och veckan!

Tillbaka
Topp