• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Finns på Cocopanda dock ej på lager för tillfället. Beställt därifrån flertal gånger så är legit 😊.
B499E5E1-BB84-465F-8597-81C264BFD826.png
Jo, såg den och nån till sida tror jag men ingen som har den i lager? WTF?
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
MD: Fragrance Du Bois - Oud Orange Intense (dekant)

Kom över ett sample oförskämt billigt och då måste man ju testa. FDB nummer två att utforska och den här är ingen skillnad mot den första. Öppningen bars skriker ”kööööp mig”.

Jag är egentligen lite trött på vanilj i basen, men i den här är den riktigt fin, tror att det beror på att den är spetsad med bourbon. Fruktnoterna är realistiska. Inte mycket till kokos i den här som ska finnas enligt pyramiden.

89C2F35F-B188-4523-8141-D959D4B34B29.jpeg

 
Yes jag köpte en split av den. Speciell minst sagt 😬 Pepprig till en början men lugnar sig och blir ganska juste efter ett tag.
Vad tycker du om den?
PN va helt eld och lågor så jag var på väg att köpa en split men hade redan fyllt på med massa nytt så det blev ingen denna gång. Men återkom gärna med recension! Jag är ju TF-nörd av rang. 😁
6587280B-7BF5-4974-A8DC-1FBA334DF13F.jpeg
Kört den hela helgen nu och måste säga att jag verkligen gillar den! Jag kan förstå att den är en vattendelare och att den inte faller alla i smaken. Den öppnar ganska… alkoholig? Men med fina, söta toner som framträder mer och mer och alkoholen lägger sig snabbt. Amber, söt, godis, socker, puder, honung, citrus och blommor blandas in och den drar nog lite mer åt det feminina hållet. Min sambo tyckte den var en top 3 av de senaste 30-40 proverna jag gått igenom. Troligtvis mest för att hon nog ville ha den själv… och i ärligheten namn håller jag inte hennes preferenser särskilt högt men ändå, ett gott betyg även där! :oops:😁
 

G.Clooney

Cartier
Detta mordvapen till flaska var en av de första jag köpte, efter att ha suttit här och blivit influerad på KS. Nu tycker jag visserligen årstiden är fel, men så här i sin hemmatillvaro, när man inte skall någonstans, då kan man dra på sig lite vafan man än känner för tycker jag.

Denna är nästintill hypnotisk. En riktig mysdoft med mycket bra performance. Tack för det tipset. Vem än det nu var...
PXL_20210614_173207405.jpg

https://www.fragrantica.com/perfume/Rochas/Moustache-Eau-de-Parfum-52350.html
 

eau.m.g

Omega
Gårdagens och dagens doft. Tog slut på mitt sample ganska snabbt så det blev lätt att slå till på en helflarra.
Håller i ett helt dygn så det finns inte utrymme för en EMD. Beast mode utan att vara kvävande, men 1-2 spray räcker långt. Enligt Profumum Roma så ska man ha 1 spray i nacken, vänta tre min, och sedan gnugga in den.

Hur eller hur så är det iaf de Marina dofternas mamma och definitivt den som kommer användas flitigast när det är som varmast. Rekommenderas starkt och tillagd i min splittannons för den nyfikne.

91CAD4E8-5B8A-4D6A-BADC-6D461A775357.jpeg
 

doublepleats

Breitling
Hej på er! Nu ansluter en till parfym-nörd :)

Den här underbara skapelsen från Frederic Malle går varm hos mig (enbart på kvällen dock under de varmaste månaderna)

Inspirerad av playboysens liv på 70-talet (Jose-Luis de Villalonga, Agnelli mfl.) Så förvänta er rom, lite bitter tangerine, rökighet, mycket patchouli.

Frederic Malle (1).jpg
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Har någon numret till Parfym-Psyk ? Fick ett infall igen även om jag sa till mig själv för 100 gången "Jag behöver inte några fler parfymer just nu". Rätt var det var så var det två ordrar lagda på Byredo Bal d'afrique samt en flaska Jean paul le male edp :D.
 

G.Clooney

Cartier
EMD i den kvava värmen. Kommer regnet eller inte?

PXL_20210615_143241733.jpg


https://www.fragrantica.com/perfume...rma-Blu-Mediterraneo-Fico-di-Amalfi-1687.html

Edit:

Hur mycket jag än har försökt intala, övertyga eller till med lura mig själv, om att denna ändå har en skaplig performance, så måste jag nog till slut ändå krypa till korset och erkänna för mig själv att så inte är fallet. Tyvärr. Doften är fantastisk. Performance är tvärtom, helkass.
 
Senast ändrad:

Björn.W

Omega
2-Faktor
Är det någon som har koll på vilken Floris parfym som ingick i Gents kit i April? Hittar inte beställningen i mallen. 😬
Men testade den idag och blev positivt överraskad. Kan det tänkas vara Floris Honey oud edp?
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Har någon numret till Parfym-Psyk ? Fick ett infall igen även om jag sa till mig själv för 100 gången "Jag behöver inte några fler parfymer just nu". Rätt var det var så var det två ordrar lagda på Byredo Bal d'afrique samt en flaska Jean paul le male edp :D.

Spinofftråden till den här kommer heta Anonyma Parfymister 😅
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Senast jag var med om det fick jag behålla den felaktiga gratis och fick den korrekta skickad till mig. Kanske löser sig bra tillslut ändå :)

Det löser sig fint. Skickar tillbaka paketet och får ett nytt innehållandes lite extra som plåster på såren. Fick en rabattkod på nästa köp också.

EMD i den kvava värmen. Kommer regnet eller inte?

PXL_20210615_143241733.jpg


https://www.fragrantica.com/perfume...rma-Blu-Mediterraneo-Fico-di-Amalfi-1687.html

Edit:

Hur mycket jag än har försökt intala, övertyga eller till med lura mig själv, om att denna ändå har en skaplig performance, så måste jag nog till slut ändå krypa till korset och erkänna för mig själv att så inte är fallet. Tyvärr. Doften är fantastisk. Performance är tvärtom, helkass.

Jag får faktisk förvånansvärt många timmar på Fico. Lätt 8 timmar iallafall.
 
Topp