• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FMD:
2C29B963-589B-480D-AB89-CEF3582DECC5.jpeg

Anlände igår. Trevlig och fräsch men betydligt mer lågmäld/blygsam än vad jag hade förväntat mig. Får referenskolla den med @JensBP vid tillfälle snart.
Det är ju en mysdoft i samma myskategori som la nuit de lhomme, även om de luktar olika, så det låter väl rätt?

Skillnaden mellan den gamla och nya är framförallt hur länge den varar vad jag märkt. Jag har ju ingen gammal kvar men jag minns att den var ok och höll iallafall hela jobbdagen, medans den nya försvinner på ett par timmar max.

• Like
Reactions: S.L
Tung och skön känsla i flaskan. Bortsett från etiketten är det bra premiumkänsla.
Den som är etikettsansvarig för Portraits seriens flaskor på Penhaligon’s måste ju vara rökt i hela branschen för evigt och en källa till aldrig sinande skämt på kontoren. Oförsvarbart dåligt faktiskt.

• Like
Reactions: bvb
Nu när hösten kommer krypandes är jag sugen på en Oud Wood igen... Ingen som sitter och trycker på en och vill bli av med.
Kanske kan hitta ngt bra byte.

Har lagt märke till en liten hype kring Hilfiger’s Impact Intence på Tuben. Jag hade vägarna förbi en Kick’s igår så det blev lite sniffas. Den är verkligen trevlig och tror nästan att det blir ett köp om den går att få till ett rimligt pris. En cool liten detalj är att 100 ml flaskan har en liten dekant i korken man kan ta loss.
Mina första tankar kring doften är en blandning av Boss Bottled Intense och Layton…..riktigt nice och tillräckligt mörk för att användas under de kallare månaderna.
988F4469-856A-46DC-87E8-F63D0511853F.jpeg

Senast ändrad:
Har lagt märke till en liten hype kring Hilfiger’s Impact Intence på Tuben. Jag hade vägarna förbi en Kick’s igår så det blev lite sniffas. Den är verkligen trevlig och tror nästan att det blir ett köp om den går att få till ett rimligt pris. En cool liten detalj är att 100 ml flaskan har en liten dekant i korken man kan ta loss.
Mina första tankar kring doften är en blandning av Boss Bottled Intense och Layton…..riktigt nice och tillräckligt mörk för att användas under de kallare månaderna.
Finns även en intense av den om jag inte minns fel. Notino har dem.

Den är bra! Tallink sålde denna för drygt 200:- på deras senaste rea.

7CCF10B4-DA65-4FBB-8B5E-B61E6730DA2F.jpeg

Senast ändrad:
Det är Fraiche. Ingen aning hur pass klarblå den kan ha varit i tidernas begynnelse men bilden är rättvisande för nuläget iaf. Inte förvånande kanske att den mörknat med tiden.
Intressant! Om jag ej missminner så var ungefär så här i färgen från början, så den har verkligen fått lagra till sig under bra många år :D
il_340x270.2440643992_k71u.jpg

Gillar du den?
Tycker om Fraiche och inser att trors att jag inte har nåt minne av den så måste jag ha stött på använt den eller vanliga Pi nån gång i min relativa ungdom då den känns väldigt bekant.
Hmm... det är en väldigt snäll och len vaniljdoft men utan något större intressant djup, den har alltid haft en ganska weak performance på mig. Då finns det bättre dofter för ungefär samma peng enligt mig, sen kan man ju bli lite nostalgisk :D Provade lite på ett ark toapapper vid lunch, den lär staina kläder rätt rejält nu misstänker jag. Såg nästan ut som ett använt ark :oops:

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp