• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens doft; Dream woods :)

Liite för söt första halvtimmen men dry downen är grym! Sprayern är fantastisk 😀

20210913_095017.jpg

Senast ändrad:
DD: SweDoft - Spice Surprise
5f9eaf17698e5.jpeg

Det här är riktigt bra skit för bra pengar.
SweDoft beskriver den såhär:

Förutom tekniska innovationer följdes romarrikets uppgång av ett spirande intresse för vinframställning. Historien berättar att Roms invånare hade smak för kryddade viner och lovordade denna alkoholhaltiga dryck för sina hälsobringande egenskaper.

Det mest berömda av dessa viner, Conditum Paradoxum eller "överraskelsens kryddor", innehållande honung, dadlar och allehanda kryddor, kom att favoriseras av självaste kejsar Nero.

Enligt legenden var överraskelsens kryddor det vin som konsumerades under kejsar Neros ökända orgier, där deltagarna hängav sig åt drickande och dekadens.

Med inspiration hämtad ur denna historia presenterar SweDoft Spice Surprise. En krydding och maskulin parfym som representerar glamouren och dekadensen i 300-talets Rom.

Om ni saknar en doft för era swingers-kvällar borde alltså denna vara helt spot on. För oss som inte gillar upp-å-nervända ananaser, flamingos och att dela vår bättre hälft med grannskapet funkar den ändå jävligt bra.

Den är som en blandning mellan grand soir, tobacco vanille och en inte obetydlig del kryddor. Mindre söt än TV ska tilläggas.
Stort like från mig!

Nu var det ca två år sedan jag provade den sist, men påminner inte den lite om Nishanes Ani? Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag får inte mycket Ani. Inte ens vaniljen är lik den i Ani.

Återkoppla gärna med intryck.

En parfym jag tror att jag kanske hade för stora förhoppningar runt…

Doftmässigt: Herrejössesjävlar vad bra!
En perfekt gourmand utan att vara gourmand. Sandelträet, patchoulin och den vita chokladen är bokstavligt talat magi.

Den tråkiga biten är den låga projektionen trots att jag tömde ett halvt officiellt sample. Öppnar starkt i ca 15 minuter för att sedan bli måttlig till låg. Richwood gör sig allra bäst i ett välklätt sammanhang där måttlig projektion kanske är mest passande. Vem vill vara idioten som sprayar så mycket parfym att bordsgrannarna inte känner sin doften av sin mat eller vinglaset?

Men jag är innerligt trött på dyra dofter utan projektion. Det är inte bra nog och det spelar ingen roll att den lever på huden hur länge som helst.

Jag hade mer än gärna ägt en flaska, Richwood är förmodligen det bästa från huset, men jag kan inte motivera närmare 4k. Hade mina fickor varit djupare hade saken varit i ett annorlunda läge men när jag kan få 1-2 riktigt roliga flaskor för samma peng är min prioritering enkel 🙃

FMD:
CB30A9BD-EC75-4290-B17B-D10FA03E165E.jpeg

Lätt, fräsch, ’bubblig’, lite mer grön än gul. Vår/sommar/höst. Trevlig och gillar man doften så är den rent löjligt prisvärd. Tung flaska i glas men kork i plast, sprayern är helt sjukt bra och gör mig lite fundersam till varför flaskor som kostar oerhört mycket mer kan komma med så mycket sämre sprayers…

FMD:
CB30A9BD-EC75-4290-B17B-D10FA03E165E.jpeg

Lätt, fräsch, ’bubblig’, lite mer grön än gul. Vår/sommar/höst. Trevlig och gillar man doften så är den rent löjligt prisvärd. Tung flaska i glas men kork i plast, sprayern är helt sjukt bra och gör mig lite fundersam till varför flaskor som kostar oerhört mycket mer kan komma med så mycket sämre sprayers…
Jag kan "längta" till att använda denna just för att sprayern är i en liga för sig. Förutom det är den ganska så unik i doft och priset är oslagbart. Kanske lite klen i prestationen, men det är bara att dra på sig mycket.

• Like
Reactions: S.L
Testade den igen igår och fick förvånansvärt bra prestanda i jämförelse med när jag fick hem den för någon månad sen. Mycket märkligt.
Tog endast två spray och den projicerade på rätt fint. Första gången jag testade den drog jag säkert 8-9st utan att knappt känna den.
Tyckte det lät jättekonstigt när du och en till här skrev att ni inte fick någon performance på den. Jag har alltid fått above average när jag använt min. Brukar köra 3-4 sprays, och känner doften tydligt och länge :)

Vad tycker du om själva doften då, nu när du faktiskt känner den? 😂🤔

Tillbaka
Topp